שתף קטע נבחר

בתי הקולנוע הסכימו: לא תהיה בלעדיות על מכירת פופקורן בקניונים

החברות התחייבו שלא ימנעו מכירת פופקורן במתחמים שבהם הן פועלות אך הדגישו: "זה לא הישג, זה הסטטוס קוו"

האם בקרוב נוכל לקנות פופקורן טרי גם בעסקים הסמוכים לבית הקולנוע? חלק מחברות הקולנוע טוענות שזה תמיד התאפשר, ובימים האחרונים אף הסכימו להתחייב שלא יהיו צד להסכמי בלעדיות במכירת פופקורן במתחמים שבהם הן פועלות. זאת, בהתאם להצעת בית המשפט במסגרת בקשה לאישור תביעה ייצוגית.

 

בקשה לייצוגית: האם מקדונלד'ס מנעה ממתחרים לפתוח סניפים לידה?

ראשי שייק שאק באים לישראל, ייפגשו עם הראל ויזל

 

הבקשה לייצוגית הוגשה ביולי 2018 על ידי מלי פרידמן, שטענה שבאחד מביקוריה בבית הקולנוע מוכר בקיוסק סמוך אמר לה שאסור לו למכור פופקורן במקום. היא החליטה לבדוק אם מדובר במקרה ספציפי - ולטענתה גילתה שלא. הבקשה הוגשה באמצעות עו"ד ניר פרידמן ממשרד פרידמן ושות', ועו"ד שמוליק קסוטו ממשרד קסוטו ושות'.

בקרוב בצה
מכונת פופקורן. אילוסטרציה(צילום: shutterstock)

בבקשה נטען שהחברות השולטות בבתי הקולנוע (קבוצת סינמה סיטי, קבוצת תיאטראות ישראל שמפעילה את יס פלאנט ואת רב חן, וקבוצת אלקו שמפעילה את HOT סינמה) מונעות תחרות בכל הנוגע למכירת פופקורן בסמוך לבתי הקולנוע. מגבלה זו, כך נטען, הפכה את מזנוני בתי הקולנוע למונופול - דבר שאיפשר להם לגבות מהצופים מחיר גבוה ולא תחרותי.

 

מנגד, שלוש החברות טענו שאין להן הסדרים שנועדו לאסור מכירת פופקורן בסמוך לבתי הקולנוע. אלקו אף טענה בתגובתה שבמרבית המתחמים שבהם היא פועלת יש עסקים שמוכרים פופקורן טרי, חלקם בצמוד לבתי הקולנוע שלה.

 

 

בתי הקולנוע: "מעולם לא היו הסדרים כובלים"

בימים האחרונים חלה התפתחות בתיק, כאשר אלקו וקבוצת תיאטראות ישראל הסכימו להתחייב שלא יהיו צד בהסכמים שמעניקים להן בלעדיות בממכר פופקורן טרי במתחמים, וזאת בתגובה להצעת בית המשפט המחוזי מנובמבר. בתמורה, מגישת הבקשה לייצוגית תחזור בה מהטענות הנוגעות לקיום מונופול לכאורה, וכפועל יוצא תחזור בה גם מהטענה למחיר פופקורן מופרז. קבוצת סינמה סיטי לא הגישה תגובה שמקבלת את ההסדר המוצע.

 

"אלקו לא מתנגדת למתווה, מהסיבה הפשוטה שאין לה כל עניין בקבלת בלעדיות לממכר פופקורן במתחמים שבהם היא פועלת. היא מעולם לא דרשה קבלת בלעדיות ומעולם לא ניתנה לה התחייבות לבלעדיות זו במתחמים שבהם היא פועלת", נכתב בתגובת אלקו, שהוגשה באמצעות עו"ד אסף שובינסקי ממשרד יוסי לוי. "מבחינת אלקו, ההתחייבות לא תשנה את הסטטוס קוו הקיים והיא לא מהווה הישג כלשהו שנצבר לטובת חברי הקבוצה".

 

גם קבוצת תיאטראות ישראל ציינה בתגובתה, שהוגשה באמצעות עו"ד טליה סולומון ממשרד הרצוג פוקס נאמן, שמעולם לא היו לה הסדרים כובלים וכי החברות בקבוצה לא נוהגות להתקשר בהסדרים שמעניקים להן בלעדיות במכירת פופקורן. לפיכך, הסכימה להתחייב שלא תתקשר בהסכמים כאלו ב־10 השנים הקרובות. הקבוצה למעשה טוענת כי מעולם לא היו לה הסדרים כובלים ולכן אין כל בעיה להתחייב שלא יהיו לה כאלה בעתיד.

 

מקבוצת אלקו נמסר: "אלקו מעולם לא התחייבה לבטל הסכמי בלעדיות מהסיבה הפשוטה, שהסכמים אלה לא היו ולא נבראו. הצהרת אלקו שלא להתקשר בעתיד בהסדרי בלעדיות לא שינתה מאומה מהמצב הקיים ונעשתה כחלק מהסדר שהציע בית המשפט, במסגרתו יוותרו המבקשים על מרבית טענותיהם כנגד אלקו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: shutterstock
מכונת פופקורן. אילוסטרציה
צילום: shutterstock
מומלצים