שתף קטע נבחר

רכיבת ענק לזכר הרוגי תאונת האופניים: "רוצחים עולים על הכביש"

ארבעה ימים אחרי שתומר וינשטין ויניב לוגסי נהרגו מפגיעת רכב בעת רכיבה על אופניים, הגיעו רבים לזירה שבה מצאו השניים את מותם. מירה, אלמנתו של יניב, דיברה כשלצדה בתה הבכורה: "המטורף הזה שהגיע משום מקום קטף חיים של שני אנשים מדהימים ברגע"

 

 

יותר מאלף רוכבי אופניים הגיעו הבוקר (יום ו') לכביש 5511 בשרון כדי להשתתף בטקס לזכרם של תומר וינשטין ויניב לוגסי שנהרגו ביום שני מפגיעת רכב פרטי. במהלך המחווה לשני ההרוגים חצו הרוכבים פעמיים את הכביש, ובהמשך הונחו במקום התאונה זרי פרחים והודלקו נרות נשמה. הנוכחים גם עמדו דקת דומייה לזכר וינשטין ולוגסי, וכמה מהמשתתפים פרצו בבכי.

 

בטקס דיברה עדי, אלמנתו של תומר. "כל המדינה לא נושמת. אנחנו קמים כל יום לסיוט מחדש, אבל הסיוט הזה עכשיו הוא החיים שלנו. הכמות של הרוכבים שהגיעה לכאן רק מוכיחה כמה הדבר הזה הוא יומיומי ושגרתי אצל אלפי אנשים. צריך לשמור שזה יוכל להתקיים בצורה הכי בטוחה והגיונית שיכולה להיות.

 

"לא הגיוני שרוצחים, פשוט רוצחים, יגרמו לאסונות כאלו. המשפחות שלנו מרוסקות, אנחנו קמים כל יום לאובדן נוראי, אנחנו לא מצליחים להתחיל לעכל. אם כל המדינה זועקת את זה - אז חייבים לעשות משהו. נהגים מזלזלים, זו מכת מדינה, לא משהו שקורה פעם-פעמיים. זה גם ימשיך לקרות כי יש רוצחים שעולים על הכביש. זה לא מטופל, זה חייב להיפסק, שתומר ויניב יהיו האחרונים".

 

רכיבת אופניים לזכרם של יניב לוגסי ותומר וינשטיין (צילום: יאיר שגיא)
יותר מאלף משתתפים ברכיבת המחווה(צילום: יאיר שגיא)

יניב לוגסי תומר וינשטין  ()

מימין ליה בתו של יניב לוגסי ומירה אלמנתו, משמאל זהבה אמו (צילום: רענן בן צור)
"האובדן שלנו איום ונורא". מירה לוגסי לצד בתה ליה וזהבה, אמו של יניב לוגסי ז"ל(צילום: רענן בן צור)

עדי אלמנתו של תומר וינשטיין (צילום: יאיר שגיא)
"קמים כל יום לסיוט מחדש". האלמנה עדי וינשטין(צילום: יאיר שגיא)

 

מירה, אלמנתו של יניב, דיברה כשלצדה בתם הבכורה ליה (13) וזהבה, אמו של יניב. "אמנם יניב לא רכב הרבה זמן, אבל הוא התאהב בקבוצה ובאופניים", אמרה מירה. "זו פשוט טרגדיה נוראה שנפלה עלינו, המטורף הזה שהגיע משום מקום קטף חיים של שני אנשים מדהימים ברגע, במעשה כל כך אכזרי וחסר התחשבות. אנחנו המומים וכואבים כל כך".

 

האלמנה הוסיפה: "לא ייתכן שאנשים עושים את הספורט שלהם קמים כל כך מוקדם בבוקר כדי לחזור לילדים ולהביא אותם לבית הספר, ומשום מקום מגיע רכב במהירות של מטוס סילון ומרסק את החיים שלנו ברגע. איכשהו חייבים לשים לזה סוף, האובדן שלנו איום ונורא".


רכיבת אופניים לזכרם של יניב לוגסי ותומר וינשטיין (צילום: יאיר שגיא)
(צילום: יאיר שגיא)

רכיבת אופניים לזכרם של יניב לוגסי ותומר וינשטיין (צילום: יאיר שגיא)
(צילום: יאיר שגיא)

רכיבת אופניים לזכרם של יניב לוגסי ותומר וינשטיין (צילום: יאיר שגיא)
(צילום: יאיר שגיא)

גיא גבאי, מאמן האופניים של שני החברים שנטמנו זה לצד בבית העלמין בקדימה-צורן, אמר לפני תחילת הרכיבה: "אימנתי אותם בחצי השנה האחרונה, רצינו לעשות משהו קטן, להזמין את המשפחות וזה צבר תאוצה. אנחנו יודעים שהסכנה לרוכבים לא תיגמר ביום אחד, לצערנו יש סיכוי שמקרים כאלו יחזרו על עצמם. צריך לשנות ולהזיז דברים. מתחילים עכשיו להרים תשתיות, לבנות מתקנים לרוכבים ומשפרים את האכיפה אבל זה עדיין לא מספיק כפי שאנחנו שמים לב".

קברי תומר וינשטין וויניב לוגסי שנהרגו בתאונת דרכים (צילום: יאיר שגיא)
תומר ויניב נטמנו זה לצד זה(צילום: יאיר שגיא)

הארכת מעצרו של הנהג החשוד בדריסתם של יניב (צילום: מוטי קמחי)
הנהג החשוד בדריסה, יונתן פדידה(צילום: מוטי קמחי)

זירת התאונה (צילום: יאיר שגיא)
זירת התאונה(צילום: יאיר שגיא)

בית משפט השלום בפתח תקווה האריך אתמול בשישה ימים נוספים את מעצרו של הנהג החשוד בדריסה: יונתן פדידה (29) מאור עקיבא. המשטרה מייחסת לפדידה המתה כפולה בקלות דעת, נהיגה תחת השפעת סם מסוכן, נהיגה בקלות ראש ונהיגה במהירות מופרזת.

 

השופט ארז מלמד קבע כי "ממסמכים שהועברו לי עולה שהחשוד נהג כשבגופו סם קנאביס ובמקום לסייע לרוכבי האופניים בחר החשוד להשליך שקית עם סמים לתעלה בצד הדרך. הנהג נהג משל היה במסלול מרוצים".

 

נציג המשטרה טען בדיון כי פדידה היה פסול רישיון נהיגה בזמן התאונה. עו"ד עדי כרמלי, פרקליטו של הנהג הדורס, אמר בתגובה כי "הפסילה המנהלתית הייתה תלויה בביצוע קורס נהיגה שבוצע, החשוד אינו פסול נהיגה". נציג המשטרה השיב: "עברו הבעייתי של מרשך הוביל לכך שמשרד התחבורה החליט שהוא לא יכול לנהוג ברכב".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יאיר שגיא
המחווה להרוגי תאונת האופניים
צילום: יאיר שגיא
מומלצים