שתף קטע נבחר

גליק "הודח" מספר הבוחרים כתוצאה מתקלה באתר הליכוד

פרטיו של חבר הכנסת לשעבר, שפרסם את תמיכתו ביריבו של ראש הממשלה בפריימריז, הוסרו מספר הבוחרים. לאחר בדיקת הליכוד נמצאה טעות באתר המפלגה וגליק יוכל להצביע בבחירות שייערכו בחמישי הקרוב. סער טען בריאיון לאולפן ynet כי תומכיו נגרעים מספר הבוחרים ללא עילה

 

חבר הכנסת לשעבר יהודה גליק (צילום: עמית שאבי) (צילום: עמית שאבי)
חבר הכנסת לשעבר יהודה גליק(צילום: עמית שאבי)

לקראת הבחירות הפנימיות לראשות הליכוד שייערכו ביום חמישי הקרוב, המפלגה פרסמה את ספר הבוחרים שקיבלו את הזכות להכריע על זהותו של המנהיג הבא של המפלגה. חבר הכנסת לשעבר יהודה גליק, שהביע את תמיכתו בסער, בדק הערב (ראשון) את מיקום הצבעתו וגילה שאינו מופיע בספר הבוחרים. בליכוד הודו שמדובר בטעות וכי הוא זכאי לבחור בפריימריז הקרובים.

 

גליק, שחבר במפלגה ב-20 השנים האחרונות, אמר בשיחה עם ynet כי "נכנסתי ברוב תומי לברר איך אני מצביע, ולתדהמתי הוציאו אותי מספר הבוחרים. לא נכנסתי כדי לבדוק אם אני מצביע - אלא איפה. היה כתוב שאני לא בספר בוחרים".

 

 

יהודה גליק ספר בוחרים פריימריז הליכוד ליכוד ()
ההודעה שקיבל גליק כשחיפש את מקום הקלפי

בליכוד דחו את הטענה של גליק, ואף שלחו אסמכתא לכך שהוא עדיין נכלל, אולם בהודעה שקיבל לאחר שהקליד את תעודת הזהות שלו ואת שם אביו - נכתב אחרת. בציוץ בטוויטר כתב גליק כי "מסתבר שמדובר בתקלה באתר האינטרנט של הליכוד. ממנגנון הליכוד יצרו קשר ומבדיקה ממוחשבת רשמית של אנשי המחשבים מסתבר שאני מופיע בספר הבוחרים".

 

זוהי לא הפעם הראשונה שתומכי סער טוענים להסרתם מספר הבוחרים מאז שהצהירו על בחירתם בפריימריז. סער אמר בריאיון לאולפן כי מבדיקה של מטה הבחירות שלו, שחבר הכנסת יואב קיש עומד בראשו, חברי מפלגה נגרעו מספר הבוחרים ללא עילה. סער ביקש להציב מצלמות בקלפיות - אך נענה בשלילה ועתר לבית הדין של המפלגה. 

 

סער מחה על ההחלטה שמתפקדי הליכוד יוכלו להצביע רק בסניפים שנמצאים בערי מגוריהם ואמר כי "זה דבר שחורג מסדרי הבחירות שהיו בליכוד כל הזמן, כולל בפריימריז שהתקיימו בחודש פברואר השנה. כל חבר ליכוד היה יכול להצביע בכל אתר הצבעה, ופה הייתה התעקשות בניגוד לעמדתי לקיים את הבחירות במהלך חופשת חנוכה. אני הצעתי לקיים את הבחירות אחרי חנוכה. בא יושב ראש המרכז חיים כץ והציע הצעת פשרה. אמרתי לו 'אתה יודע מה, משום שלום בית, על אף שזו ההתמודדות הקצרה בהיסטוריה ועל אף שזה לדעתי לא הגיוני, נקיים את זה'. אבל בחנוכה יש משפחות בחופשה, למה לא לאפשר להן להצביע? אם מישהו נמצא באילת או בגליל או ברמת הגולן".

 

גדעון סער  (צילום: אבי מועלם)
גדעון סער (צילום: אבי מועלם)

עוד סיפר כי בתחילת החודש אחד מראשי סניף המפלגה בקריית גת פרסם שלא יתמוך בנתניהו - וכעבור זמן קצר נאלץ למחוק את הפוסט. "אנחנו מגיעים למקום של הקצנת השיח בתוך התנועה למי שנאמן לתנועה, ולמי שרוצה להציל את התנועה משלטון של השמאל. מי שרוצה לדאוג לטובת המדינה מותקף בצורה הפרועה ביותר", טען סער.

 

"קודם כל צריך לבדוק את הדברים האלה. לא יכול להיות שחברים יגרעו חברים מספר הבוחרים ללא עילה. הדברים האלה נבדקים על ידי מטה הבחירות שלי בראשות ח"כ יואב קיש, אבל אנחנו מתכוונים לשמור על טוהר הבחירות. אני לא מבין, למשל, מדוע הבקשה הפשוטה שלנו להציב מצלמות או לאפשר למשקיפים מטעם המועמדים לצלם את הליך ספירת הקולות סורבה. אין בזה שום עלות".

 

 

בשני המחנות ממשיכים במאמצאים לגייס את תמיכת המתפקדים לקראת הבחירות. בעימות שנערך הבוקר באולפן ynet האשים חבר הכנסת דוד ביטן כי מועמדותו של סער פוגעת בליכוד, וכי בכחול לבן מעוניינים בניצחונו.

  

"מה שגדעון סער עושה פוגע בליכוד", האשים ביטן. "סער משתף פעולה עם השמאל, מפי שהוא חוזר על הטענות של כחול לבן. כחול לבן לא רוצים את נתניהו, והפריימריז האלה נועדו לכך שנתניהו לא יהיה. הנושא של הפריימריז כרגע יוצר נזק לליכוד. טוב היה עם סער לא היה מתמודד".

 

מנגד, ראש העיר רמת גן כרמל שאמה הכהן, החבר במחנה גדעון סער, התעמת עם ביטן במשדר וטען כי דווקא בחירה מחדש בנתניהו תועיל לכחול לבן. "אני יודע מי רוצה הקוקפיט של כחול לבן שייבחר ביום חמישי. אין לי ספק שגנץ יעלון ולפיד ואשכנזי רוצים שנתניהו ייבחר שוב כי הוא הדבק שלהם, הוא המנגנון שמביא להם תמיכה ציבורית, והוא גם ההגנה מקיבוץ הגוש מול המחנה הלאומי".

 

שאמה הוסיף: "מה שניסינו פעמיים לא הלך, ואיך אמר אלברט איינשטיין? 'צריך להיות מאוד טיפש או מטורף לחשוב שאם תעשה אותו דבר פעם אחר פעם תקבל תוצאות שונות'". ביטן השיב לו: "מי שמביא מנדטים לליכוד זה נתניהו ולכן הוא צריך להיות מעמד לראשות הממשלה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יואב דודקביץ'
יהודה גליק
צילום: יואב דודקביץ'
מומלצים