שתף קטע נבחר

סיכום שנה בצרכנות: הישראלים מכורים לקניות באינטרנט

סקר חדש קובע כי 93% מהישראלים עורכים קניות ברשת - רובם מחכים למבצעים, משווים מחירים וקוראים ביקורות. 83% חוו בעיות ברכישה מקוונת. ועל מה התלוננו ב-2019? כרגיל: תקשורת, ריהוט ומוצרי חשמל

הצרכן הישראלי של סוף 2019 מכור לקניות באינטרנט. לפי סקירה שערכה חברת המחקר גיאוקרטוגרפיה עבור רשות ההסתדרות לצרכנות, 48.5% קונים באינטרנט בין כמה פעמים בשבוע לפעם בחודש, ועוד רבע לפחות פעם בשלושה חודשים. רק 6.7% לא קונים כלל באינטרנט.

 

קפה גרג במו"מ להביא את פטיסרי Paul לארץ

אור ירוק מהיועמ"ש לביטול עסקאות אשראי החשודות כעוקץ קשישים

פרטנר עברה על חוק הספאם: תפצה לקוחות ב-2 מיליון שקל

 

הסקר כלל את המגזרים היהודי והערבי. היהודים מכורים יותר - 6% לא קונים כלל באינטרנט, לעומת 10% במגזר הערבי. מנכ"ל הרשות, עו"ד ירון לוינסון, מדבר על "מהפכה בהרגלי הצריכה". מעל 60% מהצרכנים השתתפו בימי הקניות בנובמבר, וסכום הקנייה הממוצע עמד על 711 שקל.

 

1 ()
מכורים לקניות - למרות התקלות. קניות ברשת (אילוסטרציה)

כרבע מהצרכנים קונים באתרים ישראליים יותר מאשר בינלאומיים, 5.5% קונים באתרים ישראליים בלבד, 40% קונים יותר או רק באתרים זרים. לדברי לוינסון, אתרים כמו אמזון ועלי אקספרס השקיעו בממשק בעברית, ו"זה השתלם להם כי 'מוצא' האתר הפך לשקוף עבור הצרכן".

 

מהסקר עולה כי צרכני האינטרנט הם מחושבים, ו-62% משהים קניות עד למבצעים - בעיקר בביגוד והנעלה, תיירות ונופש, מכשירי ואביזרי סלולר, מוצרי חשמל ואלקטרוניקה, טואלטיקה וצעצועים. במזון (כולל מהיר), פרחים ומוצרים לבעלי חיים אין כמעט המתנה. הצרכן גם משקיע זמן בהשוואות מחירים. 1.7% טענו שאינם עושים זאת, וכשליש משקיעים בכך שעה ויותר.

  ()

כ-90% מהצרכנים קוראים ביקורות וחוות דעת לפני קנייה, ו-90% מהם טוענים שהם מושפעים מהן. לתשומת לב היבואנים והמשווקים המקומיים, 78% אמרו שיושפעו אם יבוטל הפטור ממע"מ על קניות באינטרנט בסכום של עד 75 דולר.

 

 

הצרכנים "נכוו" - אבל ממשיכים להזמין ברשת

היקף ההתמכרות לקניות ברשת מפתיע ביחס לכמות הצרכנים ש"נכוו" לפחות פעם אחת כשהזמינו דרכה. רק 16.8% מעולם לא נתקלו בבעיות. השאר נתקלו ביותר מבעיה אחת. בראש: מוצר שהגיע באיחור (54% חוו זאת), איכות שונה מהמוצג באתר (46%), המוצר לא הגיע (38%), הגיע פגום (30%) והגיע באיחור (22.6%).

 

למרות זאת, תקלות ברכישה באינטרנט לא מצאו מקום בדירוג התלונות הצרכניות של 2019, שהתבסס על מדגם של 1,100 תלונות שהתקבלו בסניפי הרשות. בראש, כרגיל, תחום התקשורת (14% מהתלונות) - חברות כבלים ולוויין, טלפוניה ואינטרנט, רהיטים (13%) ומוצרי חשמל (12%).

 

לדברי לוינסון, ברשות ממשיכים לקבל גם תלונות רבות נגד חברות הביטוח למכשירי חשמל (בתום התקופה הניתנת על פי חוק), וחברות "שיווק מרחוק" שאגרסיביות במיוחד נגד אוכלוסיות מוחלשות, למשל קשישים. 30% מהתלונות נגעו למחלוקות בנושא ביטול עסקאות, 20% למוצרים פגומים, 15% לשירות לקוי והיתר לקטגוריות שונות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
הישראלים מכורים לקניות ברשת. אילוסטרציה
מומלצים