שתף קטע נבחר

מוסף הרכב של ידיעות אחרונות | נהיגה בפיג'ו e 2008

פנאי להתחשמל: ג'יפונים נטולי פליטה יהיו ראש החץ של חדירת המכוניות החשמליות לארץ. רק שלגרסה החשמלית של פיג'ו 2008 החדשה כבר מחכה דווקא תחרות סינית מוזלת

הרכב החשמלי הנמכר בישראל השנה הוא אאודי e-tron, ובפער גדול. הרכב החשמלי הנמכר ביותר בארץ ב־2020 יהיה כנראה MG ZS EV. בישראל אוהבים ג'יפונים גם כשמדובר ברכבים חשמליים.

 

פיג'ו הולכת על בטוח. ה־2008 החדשה פותחה בשתי גרסאות, עם מנועי שריפה פנימית ומנוע חשמלי, כמו הקורסה והפיג'ו 208 החדשות, שחולקות פלטפורמה (ועוד) עם הג'יפון החדש. המכונית החשמלית כבר כאן, אבל בעשור הקרוב היא תימכר לצד הבנזין והדיזל.

 

פיג'ו 2008 החדשה (צילום: יח
פיג'ו 2008 החדשה(צילום: יח"צ)

 

איך בונים רכב אחד שמתאים לשתי שיטות ההנעה? מערך הסוללות בדגמים החשמליים שוכן ברצפת הרכב, מתחת למושבים האחוריים - מה שלא פוגע בנפח תא המטען שנותר עם 434 ליטרים מכובדים בכל הגרסאות. גם התנהגות הכביש די זהה לזו המזהמות. רק הגלגל הרזרבי משלם את המחיר. בהשוואה לדור הראשון של ה־2008 זוהי מכונית שצמחה כמעט בכל כיוון, ועדיין, המרווח מלפנים מזכיר את זה של הדור היוצא ומאחור נדמה שהיא אף צפופה ממנו. לשני מבוגרים יהיה שם נוח עם מרווח ברכיים סביר. המרווח לראש טוב למרות הגג הפנורמי, אך היושב במרכז יאלץ להתמודד עם "תעלת הינע" בולטת שבה חלק ממרכיבי ההנעה החשמלית.

 

רמות הגימור הראשונות שיגיעו ארצה, סביב אמצע 2020, יהיו ככל הנראה מהקצה העליון: פרימיום, GT Line ו־GT. לכל הגרסאות מסך מגע גדול יחסית (10 אינץ') ולוח מחוונים דיגיטלי תלת־מימדי, מראה מרכזית ללא מסגרת המתכהה אוטומטית, תאורת לד מלאה, גג פנורמי נפתח חשמלית, 4 שקעי USB, מצלמת רוורס עם מבט על ואופציה למערכת שמע נהדרת של Focal עם 10 רמקולים. אבזור הבטיחות כולל 8 כריות אוויר (2 צידיות ליושבים מאחור), בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב בשטח מת ותיקון סטייה מנתיב.

פיג'ו 2008 החדשה (צילום: יח
פיג'ו 2008 החדשה(צילום: יח"צ)

 

ניחוח צרפתי

פיג'ו e2008 מצוידת במנוע חשמלי שלו 136 כ"ס. סוללת 50 קילוואט שעה מספקת טווח מוצהר של 310 ק"מ, ע"פ מדידות בתקן WLTP החדש. כשקיבלנו את הרכב מחשב הדרך ניבא טווח של 190 ק"מ, למרות הסוללה המלאה. מחשבי דרך בחשמליות מעריכים את הטווח האפשרי לנסיעה הבאה, על סמך קצב ניצול האנרגיה בנסיעות הקודמות. רק שכאן נהגו בה כתבי רכב.

 

בכבישים המתפתלים של פרובאנס, כשהגדרנו את יחידת ההנעה למצב ספורט ונהגנו בהתאם, הטווח ירד בקצב כפול: לאחר כ־10 ק"מ הראה השעון על טווח נותר של 170 ק"מ. בנהיגה מתונה יותר מצאנו התאמה בין הטווח שהציג מחשב הרכב לבין הטווח שהושג בפועל, כך שנתון טווח של 310 קילומטרים נשמע בהחלט אפשרי.

 

בוגרי טסלה ואאודי e-tron ימצאו כי הנהיגה ב־2008 החשמלית לא מספקת תחושה עתידנית־ספורטיבית. זו חוויה הרבה יותר מציאותית. ההאצה ליניארית ונעימה, דומה לבנזין שמציעה הספק דומה - אך כמובן ללא רעש המנוע. בידוד הרעשים מוצלח והנסיעה נותרת שקטה גם במהירויות גבוהות.

 

במצב "חיסכון" תחושת דוושת ההאצה מתקהה ועזיבתה מספקת בלימה רגנרטיבית שמגבירה את קצב טעינת הסוללה, המורגשת אף יותר בעת הבלימה. הבלימה אינה ספוגית מדי, אך הבלמים מרגישים אחרת. אתם תתרגלו.

 

נוחות הנסיעה טובה גם היא. הרכב מרגיש קשיח, בטח ביחס לדור הראשון, אך הוא מרוסן יחסית ואינו מתרסק על פגמים גדולים בכביש. הגרסה החשמלית הרגישה נוחה מכולן, בעיקר בנסיעה עירונית, וספגה את שיבושי הכביש הצרפתיים באופן משביע רצון.

 

את הסוללות של ה־2008 ניתן לטעון גם בזרם מהיר של 100 קילוואט בעמדות DC לטעינה מהירה (לעומת זרם מירבי של 50 קילוואט ב־MG ZS למשל), כך שטעינה מהירה מ־20% סוללה לכמעט 100% תימשך כחצי שעה. טעינה מעמדה ביתית תיקח כבר בין 5 ורבע ל־8 שעות.

 

סיכום  

גרסאות הבנזין של פיג'ו 2008 עתידות להגיע לכאן בפברואר הקרוב, אך הגרסה החשמלית תצטרף רק לקראת מאי־יוני 2020. התחרות העיקרית של ה־2008 החשמלית תהיה דווקא מבית, מול MG ZS, שמתומחרת כיום בכ־140 אלף שקל. הפיג'ו המאוד מאובזרת צפויה להיות יקרה בכ־20 אלף שקל בהשוואה למקבילה הסינית.

 

תג המחיר הגבוה וכמות האספקות המוגבלת שיקבל השוק הישראלי צפויים להפוך את ה־2008 החשמלית למחזה נדיר יחסית על כבישי הארץ, לפחות בשנה הקרובה. מי שיבחר בה יקבל רכב פנאי מלוטש ואיכותי שמציע נוחות נסיעה טובה, אבזור עשיר ואיכויות ניהוג טובות, לצד פליטת מזהמים אפסית שתסייע עוד קצת לניקוי המצפון בעידן של שיח גובר על משבר האקלים.

 

הכותב היה אורח פיג'ו בצרפת

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים