שתף קטע נבחר

אריה מליניאק

לא נעים, לא נורא / מליניאק

אם הפסד היה עניין של זמן, אז אחד כזה לאנאדולו אפס באיסטנבול סביר בהחלט. אפשר היה לרדת מהפרקט עם הפרש נמוך יותר, אבל לא כמו שההגנה הצהובה נראתה. בשבוע הבא - מול ז'לגיריס בקובנה - גם ספרופולוס יודע שהוא חייב ניצחון

לפני ארבעה ימים מכבי ת"א נגררה למותחן מול גלבוע/גליל. אף אחד לא רוצה להפסיד, אבל עם שישה שחקנים במשחק ליגה לא הכי חשוב, הדילמה לוותר בשלב כלשהו ולשמור כוח לקראת אנאדולו אפס הייתה אמיתית. יאניס ספרופולוס החליט שלא מוותרים והמשחק נמתח לחמישים דקות.

 

לטבלת היורוליג

 

היה ברור שבשלב מסוים הבנזין ייגמר ומכבי תיעצר, אבל קשה לקבוע בוודאות אם העייפות הייתה הסיבה שהקבוצה הובסה באיסטנבול. עם התוצאה (99:79) אי אפשר להתווכח. סקוטי ווילבקין נראה מותש וברבע השלישי הייתה קריסה, כי כמה אפשר להמשיך לנסוע על שלושה גלגלים על אדי הדלק?

 

שיין לארקין ואלייז'ה בראיינט (צילום: גטי אימג'ס)
לארקין לא סופר את בראיינט(צילום: גטי אימג'ס)

 

אם הפסד היה עניין של זמן, אז להפסיד לאנאדולו באיסטנבול סביר בהחלט. אפשר היה לרדת מהפרקט עם הפרש נמוך יותר, זה נכון, אבל לא עם ההגנה הרכה שמכבי שיחקה אתמול. בהגנה אין יום חלש, זו לא קלישאה. קשה לשמור אגרסיבי בלי ספסל, גם זה נכון, אבל קבוצה שסופגת בסביבות 75 נקודות למשחק לא יכולה לחטוף 99.

 

הבור הגדול נוצר ברבע השלישי. בין הדקות 21 ל-30 הטורקים ניצחו 17:32 כאשר מכבי ת"א מבצעת רק שתי עבירות! במה יועילו עבירות שנחסכו ברבע הזה, אם הפיגור קפץ ל-58:80? על הנייר יש לאנאדולו יתרון של 10 נקודות שניתן למחוק בגומלין בתל אביב. ניצחון בהפרש 20 נקודות נותן לטורקים "ניצחון וחצי" מול קבוצה שהייתה צמודה אליהם בטבלה.

 

סקוטי ווילבקין (צילום: אורן אהרוני)
הפציעה שלו קריטית .ווילבקין(צילום: אורן אהרוני)

 

כל קבוצה שמשחקת מול מכבי מתמקדת בווילבקין. כולם יודעים שבלי הנקודות שלו, במיוחד כשמכבי בהרכב חסר, היא לא יכולה להגיע ליותר מ-70-75 נקודות. הפציעה של ווילבקין, למרות שחזר לשחק אבל ניראה מוגבל בתנועה, היא קריטית.

 

ב-15 הדקות הראשונות יאניס ספרופולוס הוציא מהשחקנים שלו 120 אחוז, וזה נראה כמו מבוא לעוד משחק מפואר. מצד שני, ארגין עתמאן ניהל את המשחק כמו סדרן בתחנת מוניות, עד שהבין שהוא חייב לעלות שחקנים אגרסיביים (אפס עבירות ברבע השני) ולצאת מתבנית המשחק הקבועה. כשהמאמן הטורקי הושיב את שיין לארקין על הספסל ונתן לשחקנים החמים שלו - קרוניסלב סימון ורודריג בובואה, לשחק, גם ואסילי מיציץ' נרגע והקו האחורי הקטלני של אנאדולו הכריע את המשחק.

 

עד שארון ג'קסון ינחת וישתלב בקבוצה, פציעה של אחד היא ההזדמנות של האחר. חסרונו של טאריק בלאק משאיר דקות לג'ייק כהן, שלוקח אותן בשתי ידיים. אחרי השיא (33 נקודות נגד גלבוע) אתמול הוא קלע 15 (הרבה מעל לממוצע שלו - 5.5).

 

יאניס ספרופולוס  (צילום: גטי אימג'ס)
יודע שהוא חייב ניצחון מול האחרונה בטבלה. ספרופולוס (צילום: גטי אימג'ס)

 

דני אבדיה מנצל את הפציעה של עומרי כספי כדי להוכיח כמה כישרון טמון בו. כשהוא מקבל את הכדור בתנועה יפה על קו הרוחב, הוא מקבל ברחבה על שומר נמוך, זה מחייב את ההגנה להביא עזרה לשומר של אבדיה, שיודע למצוא את השחקן הפנוי (6 אסיסטים ב-23 דקות, פי שניים מהממוצע שלו).

 

בשביל לצאת בהפרש סביר מאיסטנבול, יתר השחקנים היו חייבים להיות בשיאם, אבל טיילור דורסי ימשיך כנראה ללכת עם ראש בקיר, אלייז'ה בראיינט לא הופיע אתמול ויובל זוסמן מוגבל התקפית. כשהוא משחק לצידו של ווילבקין, זוסמן מגיע לזריקות ולפעמים קולע, אבל באחד-על-אחד קשה לו (4 איבודים).

 

בשבוע הבא - ז'לגיריס בקובנה. היא אמנם סוגרת את טבלת היורוליג, אבל משחקת בסבלנות והמשחקים שלה צמודים. ספרופולוס צריך להכין את הקבוצה שלו לשמור מול התקפות ארוכות. הפסד לאנאדולו היה סביר, אחד נוסף לז'לגיריס יקזז את הניצחון על צסק"א מוסקבה.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גטי אימג'ס
אייסי מול סינגלטון
צילום: גטי אימג'ס
מומלצים