שתף קטע נבחר

בזמן השיפוצים: תוכניות המבנה של הסוכנות החשאית אבדו

בריטניה: חברה קבלנית ששיפצה את מטה ה-MI6, המקביל הבריטי של המוסד, איבדה את מפרט המבנה שהכיל מידע רגיש על אזעקות וסידורי אבטחה. לפי דיווחים מקומיים, מדובר ברשלנות של העובדים ולא פעולה עוינת

 

בניין sis סוכנות ביון מודיעין בריטניה לונדון MI6 (צילום: shutterstock)
מטה ה-MI6 בלונדון(צילום: shutterstock)

מסמכים רגישים המפרטים את תוכניות המבנה של סוכנות הביון הבריטית (MI6) אבדו בשבועות האחרונים במהלך שיפוצים שנערכו במבנה המפורסם בלונדון. בכלי התקשורת הבריטיים דווח כי השירות החשאי הפסיק את חוזה העבודה עם החברה בעקבות המקרה.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

לפי הדיווחים, החברה עצמה הדפיסה את המסמכים לטובת העבודות - אך למרות שנשמרו באופן מאובטח - הם נמצאו רק בימים האחרונים. ב-BBC דווח כי לא מדובר במסמכים חשאיים או בתוכניות מודיעין מפורטות - אולם עדיין מדובר ב"חומר רגיש", כדבריהם. לפי CNN, המפרט כלל גם מידע על מערכת האזעקה וסידורי האבטחה במבנה.

 

בניין sis סוכנות ביון מודיעין בריטניה לונדון MI6 (צילום: shutterstock)
הסוכנות דרשה: יותר מ-25 סוגי זכוכית במבנה(צילום: shutterstock)

למרות שדליפת המידע עלולה לשרת ארגוני טרור, גורם בממשלה הבריטית העריך כי הרקע לאובדן המסמכים הוא ככל הנראה רשלנות העובדים - ולא פעולה עוינת.

 

החברה הקבלנית סירבה להגיב לדיווחים - ובמשרד החוץ הבריטי, המפקח על השירות החשאי, מסרו כי הם לא מגיבים על נושאים מודיעיניים.

 

מטה הסוכנות נבנה בשכונת ווקסהול, על גדות נהר התמזה, והוא הופיע לא אחת בסדרת סרטי הריגול המפורסמת "ג'יימס בונד". המבנה מכיל לא פחות מ-25 סוגים שונים של זכוכית בשל דרישות הסוכנות - והוא משמש את השירות החשאי ב-25 השנים האחרונות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים