שתף קטע נבחר

עימות בוועדת הכספים: "תומך טרור, את זבלה!"

חילופי צעקות בין חברי הכנסת קטי שטרית מהליכוד ואחמד טיבי מהרשימה המשותפת בוועדת הכספים שדנה בעבירות בנייה. "אל תדבר איתי בערבית", דרשה שטרית מטיבי שקם מכסאו וצעק: "תסתמי את הפה"

 

 

חברת הכנסת קטי שטרית (הליכוד) וחבר הכנסת אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) ניהלו בצהריים (יום ב') עימות קולני בישיבת ועדת הכספים שעסקה בתיקון ל"חוק קמיניץ" שעוסק בהפרות בנייה.

 

החוק שהרשימה המשותפת דורשת מגנץ לבטל: מהו חוק קמיניץ?

 

חילופי הצעקות החלו לאחר שטיבי פנה לנציג עמותת "רגבים" שהיה בדיון ואמר לו "אף אחד לא צריך אתכם, יא מסית, יא עבריין, יא זבל. אתה זבל של בן אדם". שטרית, שהתרגזה מדבריו, שאלה אותו: "למה אתה מדבר עליו ככה? הוא עושה עבודת קודש".

 

עימות קולני בין אחמד טיבי וקטי שטרית בועדת הכספים (צילום: ערוץ כנסת)
חילופי צעקות בוועדת הכספים(צילום: ערוץ כנסת)

"אתה תומך בשהידים, בטרוריסטים אתה תומך", צעקה שטרית לעברו של טיבי, שהשיב בערבית. "אל תדבר איתי בערבית, גדלתי בלוד עם אנשים הרבה יותר טובים ממך, אתה תומך טרור, בשהידים!", ענתה.

 

כשאחד הנוכחים בישיבה שאל את שטרית "לאן הגענו?" היא השיבה בקול רם: "מה זה לאן הגענו? מה הוא מדבר אליי בערבית? זו מדינה יהודית, שידבר אליי בעברית".

 

עימות קולני בין אחמד טיבי וקטי שטרית בועדת הכספים (צילום: ירון ברנר, ארכיון ידיעות אחרונות)
קטי שטרית ואחמד טיבי(צילום: ירון ברנר, ארכיון ידיעות אחרונות)

בתגובה, טיבי קם מכסאו וניסה להשתיק את שטרית: "תסתמי את הפה! מה את אומרת לי לא לדבר בערבית יא זבלה? אני מדבר מה שאני רוצה ומתי שאני רוצה! הערבית מכבדת אותך!". שטרית השיבה: "זבלה? תתבייש לך, אתה זבלה! אתה זבלה, גועל נפש!". חברי הוועדה ניסו להרגיע את השניים, והיו"ר משה גפני החליט לנעול את הישיבה.

 

החוק, שנקרא ע"ש היועץ המשפטי לממשלה ארז קמיניץ ונמצא כעת שוב בדיונים, אושר בכנסת ב-5 באפריל 2017 ותיקן בין השאר את פרק האכיפה והענישה בחוק התכנון והבנייה במטרה להגביר את האכיפה נגד עבירות בנייה.

 

מרכיב מרכזי בחוק קמיניץ הוא הגברת העיצומים שאפשר להטיל על עברייני תכנון ובנייה, בעיקר באמצעות החמרת הענישה הכלכלית נגדם. כמו כן הוא אפשר להטיל קנסות מנהליים על עבירות תכנון ובנייה, ללא צורך בניהול הליך פלילי.

 

בנוסף, החוק עדכן וייעל את הכלים המנהליים המאפשרים הריסה של בנייה בלתי חוקית. זאת באמצעות שיפור הליך הוצאת הצווים, הענקת סמכויות לרשויות האכיפה לבצע צווים, וצמצום האפשרות להותיר על כנה בנייה בלתי חוקית לתקופות ממושכות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ערוץ כנסת
אחמד טיבי בוועדת הכספים
צילום: ערוץ כנסת
מומלצים