שתף קטע נבחר

ענבל אור ביקשה לפסול את השופטת: "המדינה - ארגון פשע"

בבית המשפט טענה אשת הנדל"ן לקשר לפרשה שעליה מוטל צו איסור פרסום ואמרה לשופטת: "את לא יכולה לנהל את הדיון, יש חוק". השופטת ענתה כי "הנאשמת לא תנהל את הדיון", ובסופו של דבר החליטה לדחות את הדיון

 

 

 

המופע של ענבל אור בבית המשפט: הדיון במשפטה של אשת הנדל"ן ענבל אור בבית משפט השלום בתל אביב אמנם נדחה ל-19 בינואר, אבל בזמן הקצר שבו אור הייתה היום (ד') באולם היא הספיקה לתקוף בחריפות שופט ולקשר לפרשה שעליה מוטל צו איסור פרסום.

 

"ביקשתי לקבל את כל החומרים ובית משפט נתן חיסיון", אמרה אור. "מה קורה במדינה שלנו? יש לי מסר לנשיאת בית המשפט העליון ולאביחי מנדלבליט היועמ"ש - אני רוצה להגיד לכם, לא יעזור לכם שום דבר, מערכת המשפט היום תרעד. כולם ייחשפו למה שקורה כאן, בושה וחרפה. זה בושה לראות מערכת של מדינה שמתנהגת כארגון פשע. די להתעלל, זה דיני נפשות".

 

אור הגישה בקשה לפסול את השופטת דנה אמיר, ואמרה לה: "בהתאם להוראות הדין את השופטת לא יכולה לקיים דיון". השופטת אמיר ענתה: "הנאשמת לא תנהל את הדיון בבית המשפט". אור הגיבה: "יש חוק!".

 

ענבל אור דיון הקראה ב בית משפט  ה שלום תל אביב (צילום: מוטי קמחי)
"עשו לי עוקץ". אור בבית המשפט(צילום: מוטי קמחי)

ענבל אור דיון הקראה ב בית משפט  ה שלום תל אביב (צילום: מוטי קמחי)
(צילום: מוטי קמחי)

היא שבה וטענה כי היא זו שהונתה, ודחתה בתוקף את ההאשמות נגדה: "פניתי בשנים האחרונות לכל מערכת החוק. גיליתי שאין מערכת, הכול מושחת. יש פה מאפיה ואני הקורבן בפרשה. במרץ 2016 החלו פרסומים

באמצעי התקשורת לפיהם העלמתי מס והשארתי משפחות בחוץ. ככה הכניסו אותי להליכים משפטיים. הכריזו עלי פושטת רגל על אף שיש לי דירות ומיליונים רבים. לפני כשנתיים גיליתי על הונאה ועוקץ שבוצעו כלפי ואמשיך לפעול למען טיהור שמי".

 

בסופו של דבר השופטת החליטה לדחות את הדיון: "הדיון היה קבוע להיום למענה לכתב האישום ובחינת ייצוג הנאשמת. הוגשה בקשה על ידי הנאשמת. טרם למדתי את ההחלטה שהיא עבת כרס והיא תועבר לתגובת הצדדים. בנסיבות אלו הדיון יידחה".

 

בספטמבר הגישה פרקליטות מיסוי וכלכלה כתב אישום נגד אור והחברות שהיו בשליטתה. כתב האישום כלל 15 סעיפים בגין ביצוע עבירות על חוק המע"מ, פקודת מס הכנסה, עבירות מרמה בנסיבות מחמירות כלפי לקוחות וכלפי מנהל סניף בנק, וכן עבירות על חוק הגנת הצרכן.

 

לפי כתב האישום, בין השנים 2016-2008 פעלה אור בשוק הנדל"ן והמגורים בישראל באמצעות קבוצת חברות בשליטתה ובניהולה. על פי סעיפי האישום, אור לא הוציאה חשבוניות ולא דיווחה למנהל מע"מ על חלק מהעסקאות שביצעה ב-8 פרויקטים למגורים בהם ארגנה קבוצות רכישה באמצעות החברות בשליטתה. סכום העסקאות הכולל שבגינו לא הוציאה אור חשבוניות ולא דיווחה למנהל המכס והמע"מ הגיע לכ-81 מיליון שקלים.

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים