שתף קטע נבחר

"הרגתי את אחי, תכננתי הכול": בן 24 מבת ים נאשם ברצח

מיכאל ניקולקין נאשם ברצח בנסיבות מחמירות של אחיו למחצה, יבגני קליינמן, בדירתם של השניים בבת ים - שהושכרה לשתי תיירות בחודש שעבר. לפי האישום, הוא חיפש ברשת "איך להרוג אח" ונכנס לפורומים המדריכים "כיצד לערוף ראש"

 

 

מיכאל ניקולקין (צילום: שאול גולן )
(צילום: שאול גולן )

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה היום (ה') כתב אישום נגד מיכאל ניקולקין (24) מבת ים בגין רצח בנסיבות מחמירות של אחיו למחצה, יבגני קליינמן. על-פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד פנינה לוי, האחים התגוררו יחד בבית בעיר ואירחו בדירתם שבשדרות בן גוריון תיירים תמורת דמי שכירות. בין הנאשם לאחיו המנוח שררה מערכת יחסים מעורערת והם הרבו לריב ביניהם. במהלך המריבות עזב מיכאל את הבית כמה פעמים. על רקע האמור, כך לפי האישום, גמלה בליבו ההחלטה לרצוח את אחיו.

 

זירת הרצח (צילום: מוטי קמחי)
זירת הרצח(צילום: מוטי קמחי)

 

יבגני קליינמן ()
הנרצח, יבגני קליינמן

לפי האישום, ב-17 בדצמבר 2019, ב-05:53, עת ישן המנוח במיטתו שבסלון הדירה, חיפש הנאשם ששהה במקום באמצעות מכשיר הטלפון שלו דרכים אפשריות להביא למותו של אחיו. כך, בין היתר, הקליד את מילות החיפוש "איך להרוג אח (לא בהומור)" ונכנס לפורומים המדריכים את המשתמשים כיצד לבצע המתה בדרכים שונות, לרבות באמצעות "עריפת ראש בעת שנתו של הנרצח".

 

זירת הרצח (צילום: מוטי קמחי)
(צילום: מוטי קמחי)

זירת הרצח (צילום: מוטי קמחי)
(צילום: מוטי קמחי)

לאחר שהתגבשה החלטתו של הנאשם להמית את אחיו, הוא נטל סכין בעלת להב באורך 30 ס"מ מהמגירה במטבח. הנאשם ניגש למיטתו של אחיו, הניף את הסכין ונעץ אותה בחוזקה בחזהו. "המנוח התרומם בבהלה, נשנק מכאב, צעק 'אמבולנס' - והתמוטט", נכתב.

 

עוד נאמר כי "הנאשם, שהותיר את הסכין נעוצה בחזהו של המנוח, נכנס לחדר השינה של התיירות, העיר אותן משנתן ואמר להן: 'זהו, הרגתי את אחי... אבל תכננתי הכול'".  התיירות, שנבהלו מדבריו של הנאשם, נמלטו מהדירה. כמה דקות לאחר שעזבו יצא הנאשם גם הוא מהבית, והותיר את אחיו המנוח מתבוסס בדמו על רצפת הסלון.

 

הנאשם נמלט לחדר במלונית בבת ים ששכר מבעוד מועד. כתוצאה ממעשי הנאשם ומהדקירה הקטלנית נקבע מותו של המנוח בדירה. האח לא דיווח על דבר הרצח למשטרה או לכוחות ההצלה, ורק בשעה 12:52 - לאחר כשש שעות שבהן שהה במלונית - הסגיר את עצמו למשטרה.

 

בחקירתו הודה האח ברצח ותיאר את לוח הזמנים שקדם למעשה, שהיה רצוף ריבים עם אחיו. הוא תיאר את אופן התכנון של הרצח ואת ביצועו לפרטיו, ערך שחזור והצביע בפני חוקרי צוות החקירה ממרחב איילון במשטרה על שביצע. הוא טען כי הסמים שצרך יחד עם אחיו היו הגורם העיקרי למעשיו, וכי שמע קולות שהורו לו לעשות זאת. לפי הפרקליטות, הוא שינה את גרסאותיו בחקירות פעמים רבות.

 

לפי גרסתו האחרונה, הוא "חושב שצרך סמים" עם המנוח, אך לא בטוח בכך. גם אם כן - הדבר התבצע כשבוע לפני הרצח. בבדיקת השתן שנערכה לו נתגלו שאריות סם מסוג קנאביס בכמות מזערית ונשלל קיומם של סמים אחרים. בבדיקת הדם לא התגלו כלל סמים בגופו של האח הנאשם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים