שתף קטע נבחר

קורבן נוסף: גבר בן 40 מת לאחר שחלה בשפעת

בתל השומר נקבע מותו של גבר שאושפז במצב קשה לאחר שחלה בשפעת. בעברו הרפואי אין מחלות רקע. באשדוד התמוטטה ילדה בת 9 שחלתה ופונתה לבית החולים, מצבה קשה. מניין קורבנות המחלה השנה עומד כבר על 15

גבר בן 40 שחלה בשפעת מת היום (חמישי) בבית החולים תל השומר. הוא אושפז במצב קשה, ואין בעברו הרפואי מחלות רקע. בכך, עלה מניין קורבנות המחלה השנה ל-15. באשדוד חלתה ילדה בת תשע ופונתה לבית החולים אסותא, שם התמוטטה. היא הועברה לבית החולים שיבא בתל השומר.

 

בשבוע שעבר נפטרו תינוקת בת שנה וחצי, נער בן 19 וילדה בת 14 שחלו בשפעת, ובמערכת הבריאות דיווחו על עשרות מקרים של אשפוז בשל סיבוכים של המחלה ברחבי הארץ. בתוך כך, הודיעה קופת חולים לאומית כי קיבלה ממשרד הבריאות 5,000 חיסוני שפעת נוספים.

Administering the flu shot  (Photo: Gil Yohanan)
ארכיון (Photo: Gil Yohanan)

 

איתמר גרוטו, משנה למנכ"ל משרד הבריאות, התייחס לאחרונה לנתונים הקשים ואמר ל-ynet: "השפעת מגיעה כל חורף, זה לא משהו שמפתיע אותנו, מה שקצת שונה מהרגיל זה הופעה מוקדמת וקצב עלייה די מהיר. שתי התופעות האלה אומרות שהשיא עדיין לפנינו ואנחנו בהחלט צריכים להיערך לחורף לא פשוט".

 

בחודש שעבר פורסם כי שיעור ההתחסנות נמוך ביחס לשנים קודמות, ופרופ' גרוטו אמר ביחס לנתונים: "בינתיים הייתה עלייה משמעותית בהתחסנות אבל עדיין יש מקום להגדיל אותה ויש חיסונים ואנשים יכולים ללכת להתחסן. לצערי לפעמים אנחנו צריכים להיגרר למצב שצריך לקבל תזכורת ששפעת עלולה להיות מחלה קשה גם לאנשים בריאים ואז אנשים הולכים להתחסן. זה סיפור שחוזר על עצמו בכל שנה, אנחנו כמובן מעלים את המודעות בכל מיני דרכים. אבל בסוף כנראה שההיענות בסופו של דבר תלויה ברמת הסיכון שאנשים מרגישים". 

 

 

לשאלה האם אי התחסנות תוביל ליותר מקרי מוות משנים קודמות הוא ענה כי "קשה לומר קדימה מה יהיה, בינתיים אין לנו חריגה לעומת שנים קודמות, אבל בהחלט יש לנו חיסון שהוא מאוד יעיל. אנחנו יודעים שהזן שפעיל השנה הוא זן שנמצא בחיסון והחיסון יעיל נגדו ולכן יש סיכוי שמי שיקבל את חיסון יצמצם את הסיכון לסיבוכים ולתמותה.

 

"זו לא מחלה שאפשר ללכת איתה לעבודה וקודם כל זה פוגע בתפקוד שלנו לכמה ימים טובים, משאיר אותנו במיטה אבל באותם מקרים מסוימים, במיוחד בקבוצות סיכון אבל לא רק, גם אנשים ללא מחלת רקע ידועה, לפעמים המחלה מסתבכת ואז אפשר להגיע לאשפוז במצב קשה".

 

הוא סיכם ואמר כי שיא השפעת עוד לפנינו. "קשה לנו להעריך לגמרי, כי כל עוד שאנחנו נמצאים בעלייה עוד לא הגענו לשיא, לכן צפויה להיות לפחות בשבוע-שבועיים הקרובים החמרה לפחות במספר המקרים. אני מקווה שבאמת לא נראה מקרים קשים, יחד עם זאת אנחנו צריכים להיערך גם בבתי החולים".

 

עד כה, בחורף הנוכחי, אושפזו עד כה 133 בני אדם במצב קשה בבתי החולים - מתוכם 39 ילדים ובני נוער מתחת לגיל 18. 22 אחוזים מהאוכלוסייה התחסנו עד כה מפני שפעת. מדובר בנתון גבוה בארבעה אחוזים מהתקופה המקבילה בשנה שעברה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים