שתף קטע נבחר

למרות ההמלצה לאישום בשוחד: ביטן ימונה לשר

בעקבות כתב האישום נגדו עזב נתניהו את תפקידיו כשר, וכעת הודיע על זהות השרים החדשים. ח"כ דוד ביטן ימונה לשר החקלאות, סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי - לשרת התפוצות, שרת הבינוי והשיכון יפעת שאשא ביטון תמונה לשרת הרווחה ואת מקומה יתפוס סגן שר האוצר יצחק כהן מש"ס

ארבעה ימים לאחר שהתפטר מתפקידיו כשר בממשלה בשל הגשת כתבי האישום נגדו, הודיע הערב (יום א') ראש הממשלה בנימין נתניהו על שורת מינויים חדשים - כחודשיים לפני הבחירות לכנסת. נתניהו החליט למנות את ח"כ דוד ביטן לשר החקלאות, את סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי לשרת התפוצות, שרת הבינוי והשיכון יפעת שאשא ביטון תמונה לשרת הרווחה ואת מקומה יתפוס סגן שר האוצר יצחק כהן.

דוד ביטן  (צילום: אבי מועלם)
נתניהו עמד בהבטחה. דוד ביטן(צילום: אבי מועלם)

 

גורם בכיר בליכוד מסר כי נתניהו התחייב בפני ביטן למנותו לתפקיד שר, זמן רב לפני החקירות בעניינו, ו"עמד במילתו". במרץ אשתקד הודיעה המשטרה על סיום חקירתו של ביטן, יחד עם גורמים נוספים במסגרת פרשת 1803, ועל המלצתה להעמידו לדין בגין עבירות שוחד.

 

נגד ביטן התגבשה תשתית ראייתית על קבלת שוחד והפרת אמונים ב-12 פרשיות, ומלבדו הוגשו המלצות גם נגד ראש העיר ראשון לציון לשעבר דב צור, סגן ראש העיר תל אביב בעבר ארנון גלעדי, חברת דניה סיבוס והמנכ"ל רונן גינזבורג - ורבים אחרים. היועמ"ש אביחי מנלדבליט, אמור להחליט בקרוב על הגשת כתבי אישום נגד ביטן, מה שייאלץ אותו להתפטר מיידית. נתניהו התלבט בין ביטן לניר ברקת, ולאחר שנועד עם שניהם, החליט כאמור על מינויו של יו"ר הקואליציה לשעבר, חרף האפשרות  שיימצא עצמו מחוץ לממשלה.

 

שליש ציפי חוטובלי, יפעת שאשא ביטון, יצחק כהן ()
המינויים החדשים. יפעת שאשא ביטון (מימין), יצחק כהן וציפי חוטובלי
 

 

זמן קצר לאחר ההודעה כתב ביטן בחשבון הטוויטר: "אני מודה לראש הממשלה על האמון שנתן בי, אפעל באחריות כשטובת הציבור לנגד עיניי, שאיפתו של כל איש ציבור היא לשרת את ציבור בוחריו ואת אזרחי ישראל מהממשלה. אוכיח בעשייתי, כפי שעשיתי לאורך כל הדרך, לכל תפקיד אליו אני נכנס אני פועל להביא לתרומה משמעותית לחברה הישראלית". 

 

המינוי גרר ביקורת נוקבת מצד גורמים רבים בקשת הפוליטית. מכחול לבן נמסר: "ראש ממשלה שהפך לעבריין נמלט ממשפט, ממנה כעת חשוד בשוחד למי שיהיה אחראי על מחירי המזון של כולנו. ממשלת נתניהו הופכת לארגון פשע שכל מטרתו היא לדאוג לחסינות לעומד בראשו".

 

גם במחנה הדמוקרטי מחו על ההחלטה למנות את ביטן לשר: "משרד החקלאות הוא לא פרס לפוליטיקאים מושחתים. ממשלה שהורידה את החקלאות על הברכיים מטילה כעת אות קלון על הענף כולו. נתניהו משתין מהמקפצה כשהוא ממנה חשוד בשורת מעשי שוחד לתפקיד שר בממשלה". מהתנועה לאיכות השלטון נמסר: "ראש ממשלה נאשם בשוחד ממנה שר חשוד בשוחד - ככה נראית ממשלת ישראל. בושה. מושחתים נמאסתם". 

 

מהליכוד נמסר: "כחול לבן יודעים שהם לא יכולים לנצח את הבחירות מול ההישגים הגדולים של ראש הממשלה נתניהו. מתוך ייאוש הם משתמשים בתרגיל הישן והשקוף של השמאל לפילוג והסתה - 'רק לא ביבי'. כיוון שלכחול לבן אין שום הישגים משלהם ואין להם מה להציע לבוחר, הם רוצים לשנות את סדר היום ולמקד את כל מסע הבחירות בנושא החסינות אבל הציבור לא יקנה זאת".

 

 

גם מינויו של סגן השר כהן גרר תגובות בגנות ההחלטה. יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, תקף את המינוי ואמר: "מינויו של ח"כ יצחק כהן מש"ס לתפקיד שר השיכון בתקופת מעבר זה לא פחות ממחטף פוליטי, במטרה לקבוע עובדות בשטח. לא מספיק שש"ס מחזיקה במשרד הפנים שמעביר תקציבים לטובת ערים חרדיות על חשבון הפריפריה, עכשיו משרד השיכון יעביר שטחי קרקע ירוקים וחקלאיים מהמועצות האזוריות לערים חרדיות. אני קורא לראשי המועצות האזוריות לגלות ערנות ולא להסס ללכת לערכאות משפטיות במידת הצורך. בכל מקרה, לאחר הבחירות "ישראל ביתנו" תדרוש את משרד הפנים ותבחן את כל ההחלטות שהתקבלו בתקופת ש"ס".

 

ש"ס דרשה תפקיד חברתי ובהתחלה דרשה את תיק הרווחה. ואולם, מאחר ושר הרווחה אמור לתת היתרי עבודה בשבת, נרתעו במפלגה מלקבל את התיק ואז הוחלט על ההחלפה בין כהן לשאשא ביטון. ש"ס דורשת למנות בהמשך את סגן השר משולם נהרי לתפקיד סגן שרת הרווחה.

 

חוטובלי הודתה לראש הממשלה על המינוי ואמרה כי במסגרת תפקידה תפעל להידוק הקשרים עם יהודי התפוצות ותתמיד במאבק באנטישמיות: "כשרת תפוצות אקדם את מדיניות הממשלה, שיהודי כל הקהילות וכל הזרמים ירגישו בבית בישראל. אפעל להדק את הקשרים בין מדינת ישראל לכל אחינו ואחיותינו בתפוצות. אני רואה חשיבות עליונה לפעול יחד עם מנהיגי כל הקהילות במאבק בגל הגואה של האנטישמיות בעולם".

 

רק לפני שנתיים שקל נתניהו לפטר את חוטובלי עקב הסערה שחוללה לאחר שעלבה ביהודי ארה"ב והטיחה בהם כי הם חיים חיי נוחות ומעולם לא שלחו את ילדיהם להילחם למען ישראל.

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים