שתף קטע נבחר

הרב הראשי במתקפה חריפה על העולים: "מסות של גויים שונאי דת"

"לא יהודים. קומוניסטים. חלקם הולכים לכנסיות": בתיעוד שהגיע לידי ynet נראה הראשון לציון, יצחק יוסף, משתלח בעולי ברית המועצות לשעבר, וטוען כי הועלו כדי להוות "משקל נגד החרדים". הוא תקף את הגיור שלהם - כולל בבתי הדין שבאחריותו - וקרא שלא להכיר אוטומטית ביהדותם. צהר: "הרב הראשי מפיץ שקרים"

 

התקפה חסרת תקדים מצד הרב הראשי לישראל, נגד עולי ברית המועצות לשעבר ומפלגת ישראל ביתנו: בתיעוד שהגיע לידי ynet טוען "הראשון לציון", הרב יצחק יוסף, כי מדינת ישראל העלתה ארצה מרוסיה "מסות של גויים גמורים", ש"מצביעים לכל מיני מפלגות אנטי-דתיות", ואף מאשים כי הדבר נעשה בכוונה - על מנת להחליש את כוחו הפוליטי של הציבור החרדי.

 

 << הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות . היכנסו >>  

 

בכינוס רבנים שנערך בשבוע שעבר בירושלים, אמר הרב יוסף: "מאות-אלפים או עשרות-אלפים של גויים באו לארץ בגלל חוק מיהו יהודי (כוונתו ל"סעיף הנכד" בחוק השבות, ק"נ). יש כאן הרבה-הרבה גויים, חלק מהם קומוניסטים, עוינים את הדת, שונאי דת. הם לא יהודים בכלל, גויים. אחר כך מצביעים למפלגות שמסיתים נגד החרדים ונגד הדת".

 

קראו עוד בערוץ היהדות : 

 

"העלו אותם פה לארץ שיהיה משקל נגד החרדים", הוסיף הרב הראשי. "שאם יהיו בחירות לא יהיה הרבה לחרדים. בשביל זה העלו אותם פה לארץ, גויים גמורים, ממש גויים גמורים. לצערנו הרב, אנחנו רואים את פרי ההסתה שהם עושים". בהמשך טען כי בחלק ממשפחות העולים אף יש כאלה ש"הולכים לכנסייה כל יום ראשון, הולכים למנזר".

 

נגד בתי הדין - שתחת אחריותו שלו

הרב יצחק יוסף נאם בפני רבנים העומדים לפני יציאה לשליחות בקהילות יהודיות בתפוצות, והמליץ להם שלא לעסוק שם בגיור, בגלל המורכבות והרגישות ההלכתית של הנושא. אגב כך תקף דיינים שזהו עיסוקם - מטעם המדינה או באופן פרטי - ושלשיטתו מקלים יותר מדיי בתחום. בהקשר זה אף קרא שלא להכיר אוטומטית ביהדותם של מי שהתגיירו בבתי הדין הממלכתיים לגיור - שתחת אחריותו שלו.  

 

 

על הדיין הרב דוד בס, העוסק בגיור במסגרת בית דין רשמי, כעובד מדינה, טען הרב יוסף (מבלי להזכיר את שמו) כי הוא פסול בעיניו משום שעבד בעבר לצד היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין - לימים שופט עליון.

 

"יש אחד שהוא מגייר, הוא היה מרצה באוניברסיטה החילונית והיה עוזר משפטי של אליקים רובינשטיין, הוא היה מנסח לו את כל החוקים", אמר הרב הראשי. הוא הסביר: "הרי מה זה הבג"ץ? בג"ץ על פי הרוב זה נגד הדת. זה לא חידוש. אלה דברים ידועים. לצערנו הרב הוא היה מנסח לו את החוקים ובחרו אותו שהוא נהיה דיין של גיור, השם ירחם".

 

"הגיורים שלו צריכים בדיקה", קבע הרב יוסף ביחס לדיין בס. "מי שגייר אצלו צריך לבדוק אותו, כי הדיינים צריכים להיות יראי שמים. אם אין להם יראת שמים, אנשים לא דתיים, אנשים שיש להם דעות אפיקורסים - איך הגיור שלהם יכול לתפוס?"

 

"חוסר הבנה מצד הרב הראשי בגיור"

"הראשון לציון" תקף גם את הרב חיים אמסלם, לשעבר ח"כ מטעם ש"ס, העוסק כיום בגיור במסגרות פרטיות, ואמר: "יש איזה רב אחד פה בארץ, השם ירחם, הוא היה פעם ח"כ, הוא נסע לברזיל וגייר שמה 400 גיורים. כמו סרט נע הוא גייר. שלחתי מכתב מיד שכל הגיורים שעשה האדם הזה לא כשרים. הוא לקח איתו רב עיר אחד, לקח אותו איתו, הלך שמה וגייר שמה ככה כמות כזו גדולה". לדבריו, "בעיקר הוא גייר ילדים, אבל הבעיה עם המשפחה. נניח שהאמא גויה והיא לא רוצה להתגייר - איך שאפשר לגייר את הילד?"  

 

 

הרב חיים אמסלם הגיב לדברים וטען כי "זו טרגדיה שבראש פירמידת הרבנות בארץ יושב רב ראשי שאינו יודע את מקומו, כוחו בפיו להשמיץ ולפגוע בכל מי שעולה על דעתו, והכל בחסות הגלימה והתרבוש. הוא חושב שיקנה את מקומו בכותל המזרח של הרבנים, בכך שהוא ישמיץ ויילחם נגד הגיור המקרב והמקל, אך בדבריו הוא מגלה פעם אחר פעם את חוסר הבנתו בהלכות גיור, ולא עוד - אלא מגלה שאת פסקי אביו, הרב עובדיה יוסף זצ"ל, שהוא מתיימר לדעת ולפרסם, גם בהם אינו בקיא".

 

"הגיע זמן לומר לו: היכבד ושב בביתך ושתוק! אל תדבר סרה בגרים ובגיורים, פן מן השמים יקפידו עליך ויבולע לך", הוסיף הרב אמסלם. "כבר רב ראשי אחד הלך בסופו לכלא על פותחו פיו לדבר סרה בגיורים, ואחר כמעט היה כמוהו לולא זכות עמדה לו. בקרוב תסתיים הקדנציה של האיש האלים הזה, ונזכה לברך 'ברוך שפטרנו' ממנו ומגסות ורמות רוחו".

 

  (צילום: נעם מושקוביץ)
על העולים: "העלו אותם פה לארץ שיהיה משקל נגד החרדים"(צילום: נעם מושקוביץ)

 

הרב דוד סתיו, רבה של שהם ויו"ר ארגון רבני צהר, שספג אף הוא ביקורת מהרב יוסף באותו כינוס כמי שמקל בגיור, מסר: "בלתי נתפס שמי שעומד בראש מערכת בתי הדין והרבנים מפיץ שקרים על רבני ערים ומפקפק באמינות דיינים של הרבנות הראשית, רק בשל עמדות אחרות משלו. הרבנים הראשיים אחראים לפתרון בעיית ההתבוללות בישראל שנגרמת, בין היתר, בשל מחדליהם בתחום הגיור. צהר תמשיך לסייע לעולים להוכיח את יהדותם במסגרת מיזם שורשים, בשיתוף בתי הדין הרבניים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלכס קולומויסקי; נעם מושקוביץ, הקרן לידידות
הרב הראשי יצחק יוסף
צילום: אלכס קולומויסקי; נעם מושקוביץ, הקרן לידידות
מומלצים