שתף קטע נבחר

תגובה מתונה בשוקי העולם למתיחות בין ארה"ב לאיראן

המסחר באסיה מתנהל בירידות שערים על רקע מתקפת הטילים מאיראן על בסיסים אמריקניים. החוזים העתידיים בניו יורק מראים על ירידה של עד 0.5%

 

 

מגמה שלילית הבוקר בשווקים של אסיה, על רקע המתיחות בחזית איראן-ארה"ב: זאת לאחר שהלילה שיגרה איראן מתקפת טילים על בסיסים אמריקניים בעיראק, בצעד שהוגדר כנקמה על חיסול סולימאני. מדד ניקיי יורד ב-1.6%, האנג סנג ושנגחאי יורדים ב-0.8%. החוזים העתידיים בניו יורק מראים על ירידה של עד 0.5% לאחר שאתמול נרשמה נעילה שלילית במסחר - מדד דאו ג'ונס איבד 0.4%, נאסד"ק נחלש בפחות מ-0.1% ו-S&P 500 ירד ב-0.3%.

 

"הנקמה החלה": מתקפת טילים מאיראן על בסיסים אמריקניים בעיראק

עליות חדות בנפט אחרי חיסול סולימאני

השפעת המתקפה בסעודיה על הכיס שלנו: מחיר הנפט מזנק - ועלול לייקר את הבנזין 

 

בין המניות הבולטות באסיה: סמסונג מטפסת ב-2.3% בסיאול; בטוקיו - טויוטה יורדת ב-1.2% והונדה נחלשת ב-1.8%, ראקוטן יורדת ב-1.7%, פאסט ריטיילינג (הבעלים של יוניקלו) יורדת ב-1.8%.

קאסם סולימאני ודונלד טראמפ. חיסול סולימאני מפיל את הבורסות ברחבי העולם (צילום: AFP, Shutterstock ורויטרס)
קאסם סולימאני ודונלד טראמפ(צילום: AFP, Shutterstock ורויטרס)
 

הנפט מגיב לאירועים בעליות - הברנט עולה ב-1.4% ל-69.2 דולר לחבית, ה-WTI מתייקר ב-1.3% ל-63.5 דולר לחבית; המקלט הבטוח של הזהב מטפס גם הוא - מחיר הסחורה עולה ב-1.2% ל-1,593.60 דולר לאונקיה; תשואת אג"ח ארה"ב ל-10 שנים יורדת ב-5 נק' בסיס ל-1.78%.

 

הטילים ששיגרה איראן כוונו לעבר שני בסיסים, בהם עין אל אסד המשרת את הכוחות האמריקניים בעיראק. בטהרן הודיעו כי המתקפה היא נקמה על חיסול מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני, שחוסל לפני חמישה ימים בנמל התעופה של בגדד. הטילים נורו משטחה של איראן.

 

כלי תקשורת איראניים דיווחו כי שוגרו כ-35 טילים לעבר הבסיסים בשני סבבי תקיפות - והטלוויזיה הממלכתית טוענת שנהרגו 80 קצינים וחיילים אמריקנים, אולם הדבר סותר לחלוטין את הדיווחים האמריקניים. הפנטגון אישר כי נורו "יותר מתריסר טילים", וגורם אמריקני מסר כי "יש מעט מאוד נפגעים, אם בכלל".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP, Shutterstock ורויטרס
קאסם סולימאני ודונלד טראמפ
צילום: AFP, Shutterstock ורויטרס
מומלצים