שתף קטע נבחר

למרות ההבטחה: "חלק מסניפי קופיקס לא נגישים"

גלית לביא, המתניידת בכיסא גלגלים, ראתה את השלט "עדיפות לנכים" על חלון הראווה של קופיקס ורצתה להיכנס. אלא שמדרגה בכניסה לחנות מנעה זאת ממנה, ולטענתה לא בפעם הראשונה: "המדרגה הזאת היא כמו שלט 'אין כניסה לנכים'"

 

 

עדיפות לנכים - ומדרגה בכניסה: גלית לביא, פעילה חברתית בתנועת לינק 20 לקידום צעירים עם מוגבלות, המתניידת בכסא גלגלים בעצמה, אוכזבה לגלות שאינה יכולה להיכנס לסניף קופיקס ברחוב חובבי ציון בפתח תקווה. באולפן ynet היא מספרת: "רציתי לרכוש מיץ ונתקלתי במדרגה בכניסה לסניף שמנעה ממני להיכנס. הדבר המצחיק זה שיש שלט בחלון ראווה שיש עדיפות לנכים".

 

רחוקים מאירופה: אוטובוסים בינעירוניים אינם נגישים לנכים בישראל

כך מערכת הבריאות לא מקשיבה לחירשים

נכה בכסא גלגלים: "אני רוצה להגיע לחוף הים ככל האדם"

 

לביא אומרת כי לא מדובר בפעם הראשונה שנתקלה בבעיה כזאת בסניפי קופיקס. במיוחד מרגיז אותה האבסורד שבין השלט "עדיפות לנכים" שמתנוסס על חלון הראווה של הסניפים, לבין המדרגה שמונעת מנכים להיכנס. "מבחינתי המדרגה הזאת היא כמו שלט 'אין כניסה לנכים'", היא אומרת. "אני מרגישה שמדירים אותי. זה כאילו שהיו שמים שלט שאין כניסה לאתיופים או להומואים, זה אותו הדבר, המדרגה הזאת היא השלט הזה".

  (צילום: גלית לביא)
סניף קופיקס בפתח תקווה(צילום: גלית לביא)

לביא פנתה במכתב לרשת בעקבות המקרה, ובו כתבה כי "אני מודה שעד היום בכל פעם כשהגעתי לסניף קופיקס לא נגיש, כזה שלא מאפשר לי להיכנס, הייתי פשוט עוברת למקום אחר ואומרת לעצמי 'הם הפסידו לקוחה'. זה לא שחשבתי שזה בסדר לקבל את זה כעובדה, פשוט כשיש כל כך הרבה דברים להילחם עליהם אז כל אחד בוחר את המלחמות שלו. אבל הפעם הרגשתי שאני חייבת לעשות מעשה. לא ייתכן שרשת גדולה תתהדר בשלט 'עדיפות לנכים', תראה טוב בעיני העוברים והשבים, בעוד שהיא מונעת מאנשים עם מוגבלות כניסה לתחומה".

  (צילום: גלית לביא)
סניף אחר של קופיקס בתל אביב, שגם בו נראה השלט מעל למדרגה(צילום: גלית לביא)
  

  (צילום: גלית לביא)
מדרגה בסניף אחר של קופיקס בתל אביב(צילום: גלית לביא)

באולפן ynet היא אומרת כי ניסתה באמצעות המכתב להכניס את נמעניו לתוך הכיסא גלגלים שלה. "רציתי שינסו לדמיין מה זה להגיע למקום, שאתה רוצה לקנות שתייה - ולא יכול. הפתרון הוא לנסות לנופף שמישהו מהעובדים יצא, יקח את ההזמנה, יבוא לקחת כסף - זה לא נעים. אני לא רוצה שיעשו את זה בשבילי, רוצה להיכנס לחנות ולראות מה יש, להיות עצמאית כמו כולם. במיוחד בחברה כמו קופיקס שיש לה הרבה סניפים ושמה לעצמה להיות שווה לכל כיס. הדבר הכי בסיסי זה לשים רמפה שתפתור את כל העניין הזה".

 

כעת לביא ממתינה לתגובה על המכתב ששלחה: "אני מצפה שיטפלו בזה. זה גם רווח שלהם, בגלל שכאשר יש מדרגה הרבה אנשים עם מגבלה לא נכנסים ולא קונים שם, וגם האנשים שסביבי. מי שהיה איתי לא נכנס ולא קנה".

 

מקופיקס נמסר בתגובה כי "ברשת מנגישים את כל הסניפים שניתן לבעלי מוגבלויות. לגבי הסניף המדובר, בשל בעיית תשתית שנמצאת בטיפול, יש הנחיה לגשת פיזית ללקוח בעל מוגבלות כלשהי ולשרת אותו. כמו כן, הסניפים שצריכים לעבור שדרוג נמצאים בתהליך הנגשתי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: גלית לביא
"עדיפות לנכים": השלטים ברשת קופיקס
צילום: גלית לביא
מומלצים