שתף קטע נבחר

שמולי לכחול לבן: שריינו מועמד שלנו - ונקדם מועמד ערבי

ח"כ שמולי פנה לגורמים במפלגתו של בני גנץ והציע להם פתרון לבעיית היעדר הייצוג של מועמד ערבי ברשימה המאוחדת העבודה-מרצ: "ייצוג קריטי למחנה השינוי". הערכה: כחול לבן תסרב להצעה

 

 

 

חבר הכנסת איציק שמולי (העבודה) פנה היום (שלישי) לח"כים ולגורמים נוספים בכחול לבן והגיש להם הצעה שנועדה לפתור את היעדר הייצוג של מועמד ערבי בעשירייה הראשונה ברשימה המשותפת של העבודה-גשר ומרצ.

 

על פי ההצעה, כחול לבן תשריין מועמד מהעשירייה הראשונה של העבודה-מרצ במקום ה-30 בכחול לבן. במקום שיתפנה ברשימת העבודה-מרצ ישובץ המועמד הערבי ח"כ לשעבר עיסאווי פריג' שנדחק למקום ה-11 ברשימה.

 

בני גנץ בישיבת סיעה (צילום: מוטי קמחי )
צפוי לסרב. גנץ (צילום: מוטי קמחי )

 

 

 

הצעתו של שמולי מגיעה בשל הסערה סביב הצבתו של חבר הכנסת לשעבר עיסאווי פריג' במקום ה-11 בלבד ברשימה המאוחדת של העבודה-גשר. כ-150 חברי מפלגת מרצ ותומכיה שהגיעו הערב לאולם "צוותא" בתל אביב אישרו את ההסכם לאיחוד הרשימות - אך רבים ביקשו לדון מחדש בסדר המועמדים.

 

בעבודה-גשר-מרצ טוענים כי כחול לבן הפעילה לחצים על שתי המפלגות להתאחד ולכן ראוי שגם היא תישא בנטל של הבעיות שנוצרו בגוש בעקבות האיחוד - כמו היעדר מועמדים ערבים במפלגות האלו. ההערכה היא כי בכחול לבן לא ירצו להתערב בבעיות שנוצרו בעקבות האיחוד בין העבודה למרצ ולכן לא יקבלו את ההצעה.

 

ח"כ איציק שמולי מסר בתגובה: "אני אהפוך כל אבן כדי שננצח בבחירות. עניין הייצוג הערבי קריטי למחנה השינוי. שתי המפלגות פעלו באחריות וסולידריות וסייעו לכחול לבן בהבטחת שלמות הגוש במהלך האיחוד. ההצעה מבטיחה שכחול לבן תגדל להיות המפלגה הגדולה אך לא תעשה זאת על ידי פגיעה בשותפות הטבעיות שלה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אבי מועלם
"אהפוך כל אבן". שמולי
צילום: אבי מועלם
מומלצים