שתף קטע נבחר

"אנחנו נחשבים בחו"ל": הסיבה שמקדונלד'ס בנתב"ג כשר

בעל מסעדות שהגיע לנתב"ג, הופתע לגלות כי סניף מקדונלד'ס זוכה לתעודת כשרות על אף שהוא פתוח בשבת - עילה הפוסלת מקבלת כשרות: "ברבנות אומרים שמקדונלד'ס זה כמו מלון, אבל לי זה לא נראה כמו מלון". הרבנות: "זה הסדר ישן. כל הבישולים נעשים לפני השבת, והתפעול השוטף - לא על ידי יהודים"

איך ייתכן שסניף מקדונלד'ס המחזיק תעודת כשרות מהרבנות הראשית פתוח בשבת? כך תהה אסף שמאמא, שעמד לטוס לקפריסין בבוקר יום שבת האחרון. שמאמא הגיע לטרמינל 1, נכנס לסניף שפועל שם וגילה: הסניף כשר, מחזיק בשתי תעודות כשרות - אבל פועל בשבת.

 

<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות . היכנסו >>  

 

שמאמא, בעל שתי מסעדות בעיר העתיקה בבאר שבע - "קריולו" ו"רד מיט", שאינן מחזיקות תעודות כשרות - פירסם פוסט בקבוצת "אני שולמן" בפייסבוק, וטען כי משגיח כשרות במקום אמר לו, לטענתו, כי "המקום כשר. החלקה הזאת נחשבת חו"ל. אנחנו נחשבים בחו"ל".

 

קראו עוד בערוץ היהדות : 

 

המשגיח ציין כי הסניף כשר מכיוון שהתנורים מודלקים לפני השבת, ועל פי הרבנות הוא הוא פועל לכאורה ללא חילול שבת. חשוב לציין כי לכל המסעדות בנתב"ג הפועלות בשבת הסדר דומה והן מקבלות תעודת כשרות.

 

ללא בישול בשבת

שמאמא אמר ל-ynet ו"ממון": "אני מנסה להוציא תעודת כשרות במשך חצי שנה למסעדות שלי, ולא נותנים לי. בעיניי זה פשוט ביזיון. ברבנות אומרים שמקדונלד'ס זה כמו מלון, אבל לי זה לא נראה כמו מלון. במלון שמקבל תעודת כשרות למרות שהוא פועל בשבת, התשלום לא נלקח בשבת - ופה משלמים בשבת".

 

תעודת הכשרות (אסף שמאמא)
תעודת הכשרות שהונפקה למקדונלד'ס(אסף שמאמא)

 

הסניף בנתב"ג בשרי, והוא בעל תעודת כשרות מהרבנות הראשית. נראה כי הסניף הותאם להפעלה בשבת בזכות ארונות עם פלטות חימום שעובדות ברצף עד צאת השבת, כך שאין בישול בשבת. לאחרונה נדחתה עתירה של מסעדנים לבג"ץ נגד הרבנות, שהחליטה לא לתת עוד תעודות כשרות למסעדות שפותחות בשבת אלא אם כן הן פועלות בנתב"ג.

 

מהרבנות נמסר בתגובה: "ההסדר קיים כ-16 שנה ואושר על ידי הרבנים הראשיים דאז. הוא קיים רק באולם הנוסעים היוצאים לאחר עמדת החתמת הדרכונים. לעסק שנדרש להיות פתוח בשבת, כחלק מתנאי הזיכיון, ניתן אישור לפעול במתכונת הקיימת בבתי המלון. כל הבישולים נעשים טרם כניסת השבת, ותפעול החנות השוטף נעשה על ידי עובדים לא יהודים, תוך כדי פיקוח כשרותי במשך השבת של הרבנות לכשרות ארצית".

 

מקדונלדס הכשר בטרמינל 1 (יח
מקדונלדס הכשר בטרמינל 1(יח"צ)

 

ממקדונלד'ס נמסר בתגובה: "אנו פועלים במתכונת זהה למטבחים בבתי מלון כשרים בשבת כדת וכדין, ללא חילול שבת ובשימוש בקומביסטימר (תנור טורבו) משוכלל".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אסף שמאמא
התעודה שקיבלה מקדונלד'ס
אסף שמאמא
מומלצים