שתף קטע נבחר

ארה"ב: 11 חיילים נפצעו במתקפת הטילים האיראנית בעיראק

הצבא האמריקני מסר כי אנשי הביטחון נזקקו לטיפול רפואי בעקבות תסמינים של זעזוע מוח כתוצאה מהפיצוץ בתקיפה של איראן בסיסים בעיראק לפני שבוע וחצי. לאחר המתקפה הודיעו בפנטגון כי "יש מעט מאוד נפגעים, אם בכלל"

 

 

 

 

 

11 אנשי ביטחון אמריקנים נפצעו ונזקקו לטיפול רפואי עקב תסמינים של זעזוע מוח, בעקבות התקיפה האיראנית לפני כשבוע וחצי על בסיסי צבא שבהם הוצבו כוחות אמריקניים בעיראק. כך הודיע היום (שישי) הצבא האמריקני. לאחר התקיפה הודיע הפנטגון כי "היו מעט מאוד נפגעים בתקרית, אם בכלל".

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

"בעוד שום חייל אמריקני לא נהרג בתקיפה ב-8 בינואר, כמה אנשי ביטחון טופלו בעקבות תסמינים לזעזוע מוח כתוצאה מהפיצוץ, ומצבם עדיין נבדק", אמר קפטן ביל אורבן, דובר הפיקוד המרכזי של ארה"ב. הוא הוסיף כי כמה אנשי ביטחון אמריקנים נלקחו למתקנים של ארה"ב בגרמניה או בכווית לצורך בדיקה נוספת כאמצעי זהירות. לדבריו, "כשהם יימצאו כשירים לתפקיד, הם צפויים לחזור לעיראק".

 

איראן שיגרה לפני כשבוע וחצי טילים לעבר שני בסיסים בעיראק שבהם מוצבים כוחות אמריקניים – בסיס עין אל-אסד ובסיס בארביל. בטהרן הודיעו כי המתקפה הייתה נקמה על ההתנקשות במפקד "כוח קודס", קאסם סולימאני, שחוסל חמישה ימים לפני כן בנמל התעופה של בגדד.

 

טילים מאיראן לעבר בסיסים אמריקנים בעיראק כתגובה על חיסול קאסם סולימאני (צילום: EPA)
תיעוד מתוך התקיפות (צילום: EPA)

 

טילים מאיראן לעבר בסיסים אמריקנים בעיראק כתגובה על חיסול קאסם סולימאני ()

 

מפה בסיס בסיסים ארה

 

לטענת הטלוויזיה האיראנית, הרפובליקה האיסלאמית שיגרה משטחה 15 טילים. הירי בוצע ממש בשעה שסולימאני נקבר, והטלוויזיה האיראנית שידרה תמונות של איראנים חוגגים את המתקפה וקוראים "אללהו אכבר". בערוץ האיראני הכריזו: "הנקמה על מותו ננקטה, וכעת הוא יכול לנוח בשלום".

 

האמריקנים מסרו לאחר התקרית כי עשרה טילים פגעו בבסיס עין אל-אסד ואחד פגע בבסיס בארביל. ארבעה טילים לא פגעו במטרותיהם. שני מקורות ביטחוניים עיראקים מסרו שלפחות טיל אחד פגע במטוס בעין אל-אסד.

  

זמן לא רב אחרי המתקפה מסר גורם אמריקני כי יש "מעט מאוד נפגעים, אם בכלל", ושעות אחר כך עדיין לא דווח בצד האמריקני על הרוגים או פצועים. הטלוויזיה המלכתית באיראן טענה כי 80 אמריקנים נהרגו במתקפת הטילים, אך הדיווח הזה סתר לחלוטין את הדיווחים מהצד האמריקני, ונראה כי מדובר היה בהתרברבות איראנית שאין לה בסיס.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים