שתף קטע נבחר

משפחת מקור מודיעיני תובעת את שב"כ: "יכלו למנוע את התאבדותו"

בכתב התביעה בסך שני מיליון וחצי שקלים נטען כי בשיחות מהשעות האחרונות לחייו נשמע הסוכן מספר למפעילו שבכוונתו להתאבד ואף מציין שחבל כרוך על צווארו - אך המפעיל לא הזעיק עזרה. עורכי הדין: "רשלנות פושעת". שב"כ: "ניסיון לפגוע בשירות"

 הצעיר מהשומרון שהתאבד והיה בשירות השב
אמר לנציג שב"כ "רוצה להתאבד". הצעיר שהיה מקור מודיעיני

תביעת ענק מוגשת בימים אלה נגד שירות הביטחון הכללי, במסגרתה מבקשים התובעים מבית המשפט לפצות בשני מיליון שקלים וחצי את משפחתו של מקור מודיעיני שהתאבד לפני כשנתיים בישוב חוות גלעד שבשומרון.

 

בכתב התביעה מאשימים עורכי הדין של המשפחה את שב"כ בכך שהם היו יכולים למנוע את מקרה ההתאבדות, שכן בהקלטות השיחות מהשעות האחרונות לחייו נשמע הסוכן מספר למפעילו כי בכוונתו להתאבד ואף מציין כי חבל כרוך על צווארו. אולם למרות אותות המצוקה, כך נטען, בחר המפעיל שלא להזעיק עזרה ובכך הביא למותו של הסוכן.

 

צעיר מהשומרון ששימש כמודיע שם קץ לחייו

אביו של הצעיר שהתאבד: "אדישות סוכן השב"כ הרגה אותו"

  

 

המקרה שפורסם ב-ynet ו"ידיעות אחרונות" לפני כשנה וחצי חשף כי הצעיר, כבן 28, התאבד כאמור בביתו במאחז חוות גלעד שבשומרון. בני משפחתו טענו כי לאחר מותו התברר להם שבנם שימש כמודיע בשירות הביטחון הכללי - ושם יכלו למנוע את המקרה.

 

בשיחה שניהל הצעיר עם נציג השב"כ לפני מותו, הוא דיבר על הקושי שלו בעקבות אהבה נכזבת ואמר: "הייתי רוצה להתאבד, פשוט אין לי אומץ. בשעה האחרונה הייתי עם חבל על הצוואר". בתגובה ענה לו נציג השב"כ: "תעיף את הדבר הזה מהבית, אני רוצה אותך חי". כ-20 דקות לאחר סיום השיחה, תלה הצעיר את עצמו בביתו. גופתו נמצאה בבוקר שלמחרת.

 

לכל אורך השיחה, שארכה כ-50 דקות, הסביר הצעיר כי הוא מצוי בקושי רגשי בעקבות פרידה מחברתו. במקביל, ניסה נציג השב"כ לעודד אותו בשלל דרכים וכמובן להניא אותו מלהתאבד. בין היתר הקריא הצעיר לנציג השב"כ הודעות טקסט שלו ושל חברתו לשעבר. בשלב מסוים הוא אמר "בא לי למות בפיגוע". הוא אף ציין שם של מכר שנרצח בפיגוע. "אני לא עושה את זה (התאבדות - א.ב.ק) כי אין לי אומץ, כי אני מפחד מהכאב של הסכין".

 

 

אב הצעיר אמר לאחר המקרה כי "אדישותו של סוכן שב"כ היא שהרגה את בני. אפילו חתול ברחוב שנתקע על חבל או גג גורם לאנשים להזעיק עזרה, אז הבן שלי לא?! איך בשיחה של 50 דקות הסוכן לא תופס את עצמו ומבין שהבן שלי מתכוון לשים קץ לחייו?".

 

עוד סיפר האב: "הגיעו אליי הביתה שני שוטרים ולקחו אותי ואת אשתי לחדר, שם אמרו לנו שמצאו את הבן שלנו תלוי. הייתי בהלם מוחלט, אי אפשר להסביר בכלל מה מרגישים במצב כזה. לא ברור לי מה היה שם. אם הסוכן מכיר אנשים ביישוב - תגיד להם משהו, תדבר איתו ובאותו זמן תזעיק עזרה שיקפצו אליו, שיראו מה איתו. כל השיחה הזו הוא זועק לעזרה. הידיעה שהוא דיבר עם הסוכן, וחיי בני היו יכולים בקלות להינצל, גורמת לי כאב לב גדול, עצום. יש פה רשלנות פושעת. אנשים צריכים לתת את הדין".

 

ב-ynet וב"ידיעות אחרונות" פורסם בעבר על הגשת התביעה הצפויה, שעליה פורסם אמש בכאן 11. עורכי הדין איתמר בן גביר ויוסף מזור מסרו בתגובה: "מדובר במקרה חמור של רשלנות פושעת של שירות הביטחון הכללי. לא רק שבשב"כ הפכו את אותו ממקור מודיעיני לטרגדיה מהלכת, אלא שהם גם לא פעלו למנוע את התאבדותו. גם כאשר הוא היה עם חבל על הצוואר וזעק למפעיל שלו בשב"כ שהוא רוצה להתאבד, מלבד 'דברי ניחומים' המפעיל לא נקף אצבע בשביל לעצור את ההתאבדות ולמעשה ברשלנותו הוא אחראי למותו המיותר".

 

בשב"כ נמסר בתגובה: "שירות הביטחון הכללי אינו נוהג למסור מידע אודות פעילותו האופרטיבית, ואין בכך בכדי לאשר את המידע שפורסם. מכלל המידע שברשותנו עולה כי המנוח החליט לשים קץ לחייו נוכח נסיבות אישיות מצערות. אנו משתתפים בצער המשפחה ומצרים על כך כי גורמים בעלי אינטרסים עושים שימוש במותו של המנוח כדי לתקוף את השירות, כחלק מניסיון לפגוע בשירות ובפעילותו. שירות הביטחון הכללי ימשיך לפעול למימוש ייעודו למען ביטחון המדינה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקור המודיעיני ששם קץ לחייו
מומלצים