שתף קטע נבחר

סנוקר: סטיוארט בינגהאם זכה במאסטרס

אלוף העולם ב-2015 הוסיף למאזן שלו גם את התואר השני בחשיבותו בענף כשניצח 8:10 את אלי קארטר בגמר. סוד הקסם: קפה ושוקולד בהפסקה

 

סטיוארט בינגהאם (צילום: getty images)
אלוף המאסטרס המבוגר בהיסטוריה. סטיוארט בינגהאם והגביע(צילום: getty images)

 

סטיוארט בינגהאם (43) אף פעם לא היה מהכוכבים הטבעיים של הסנוקר. הוא לא מוכשר כמו רוני אוסאליבן או ג'אד טראמפ למשל, ובמשך שנים רבות נחשב לשחקן ממוצע בסבב.

 

עם זאת, מעטים השחקנים שמסורים לענף כמו בינגהאם שבמשך כל הקריירה הארוכה שלו מקפיד להגיע לכל טורניר וטורניר, קטן או גדול, קרוב לבית או בצד השני של העולם. המסירות הזו משתלמת. קרוב לחמש שנים אחרי שהוכתר באופן סנסציוני לאלוף העולם, בינגהאם הוסיף לרקורד שלו גם את התואר השני בחשיבותו כשזכה הלילה בטורניר המאסטרס.

 

סטיוארט בינגהאם (צילום: getty images)
השחקן הכי מסור בסבב. סטיוארט בינגהאם(צילום: getty images)

 

בינגהאם ניצח בגמר מותח 8:10 את אלי קארטר, גרף לכיסו צ'ק שמן בסך 250 אלף פאונד והפך לאלוף המאסטרס המבוגר בהיסטוריה.

 

פתיחת המשחק הייתה צמודה כשבינגהאם סיים את הסשן הראשון ביתרון של 3:5. עם זאת, פתיחת סשן הערב הייתה בשליטה רמה של קארטר שניצח בארבעה משחקונים רצוף והשיג בין השאר ברייקים של 95 ו-133 נקודות בדרך ל-5:7.

בינגהאם חזר מהפסקת אמצע הסשן שחקן אחר לגמרי ועם ברייקים של 64, 85, 58, 88 הפך את התוצאה ל-7:9 לטובתו והציב את עצמו במרחק משחקון מהתואר היוקרתי. קארטר לא נכנע ועם ברייק של 77 נקודות צימק ל-9:8, אבל בינגהאם בקור רוח סגר סיפור במשחקון הבא עם הסנצ'רי הראשון שלו בטורניר, דווקא במשחקון האחרון, 109 נקודות.

 

"בהפסקת הסשן כבר התכוננתי לשאת את נאום המפסיד", סיפר בינגהאם בסיום, "קארטר שיחק נהדר ונראה היה שהוא ישים את ידיו על הגביע. שתיתי קפה בהפסקה ואכלתי חטיף שוקולד ונראה שזה הרגיע אותי. אני חושב שהייתי מאוד עייף מהיומיים האחרונים, אין לי מושג איך השגתי את חמשת המשחקונים האחרונים, אני מניח שאלופים הם אלופים מסיבה מסוימת".

 

אלי קארטר (צילום: getty images)
היה לו שבוע מצוין. אלי קארטר(צילום: getty images)

 

קארטר למרות האכזבה מההפסד בגמר יכול להיות מאוד מרוצה מההופעה שלו השבוע. הוא כלל לא היה אמור להשתתף בטורניר אליו

מוזמנים 16 המדורגים הראשונים בעולם, אך נכנס כממלא מקום אחרי שרוני אוסאליבן החליט לא להשתתף השנה. בסופו של דבר הוא יחזור הביתה עם צ'ק בסך 100 אלף פאונד. "לא הייתי בכלל אמור להיות פה וזכיתי ב-100 אלף פאונד. זה ישלם את שכר הלימוד של הילדים שלי. אני מאוכזב מאוד מההפסד, אבל הטורניר כולו חידש את האמונה שלי בעצמי. אני מקווה שמחכה לי תקופה טובה", אמר קארטר.

 

עונת הסנוקר ממשיכה בכל הכוח כשמחרתיים ייפתח באוסטריה טורניר המאסטרס האירופאי שיעניק 80 אלף פאונד למנצח. בינגהאם אגב לא ישתתף בטורניר לאחר שהודח עוד במוקדמות. קארטר יפתח מול טיאן פנגפיי הסיני.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: getty images
סטיוארט בינגהאם
צילום: getty images
מומלצים