שתף קטע נבחר

פניית פרסה: פיצויים לעובדי מדינה במרכז שנעדרו מהעבודה בסבב הלחימה האחרון בעזה

נציב שירות המדינה דניאל הרשקוביץ הפך החלטתו והוציא הנחיה חדשה, לפיה עשרות אלפי עובדי המדינה שנעדרו מהעבודה במהלך סבב הלחימה "חגורה שחורה" שהחל ב-12 בנובמבר 2019, יקבלו השלמת שכר של עד חצי יום עבודה. סכום הפיצוי מוערך במאות שקלים לעובד

נציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, שינה את החלטתו בנוגע לפיצוי עובדי מדינה המתגוררים במרכז הארץ, שנעדרו מעבודתם במהלך סבב הלחימה האחרון בעזה "חגורה שחורה".

הנציב הוציא היום (ה') הנחיה חדשה לפיה עובדי המדינה המועסקים באזורים דן, ירקון והשפלה (לפי הגדרות פיקוד העורף) יקבלו השלמת שכר של עד חצי יום עבודה. ההחלטה התקבלה אחרי התערבותו בנושא של יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקבי.

 

בגלל המצב: אין לימודים ועבודה - האם תקבלו שכר?

אושרו פיצויים רטרואקטיבית למסעדנים ובעלי אולמות בעוטף עזה

לראשונה: מסעדנים ובעלי אולמות אירועים בעוטף עזה יקבלו פיצוי 

מפעלים רבים בדרום נשארו סגורים: "נזקים של מיליונים"

 

מדובר בכל עובדי המדינה שמועסקים באזורים בין השאר בקריית הממשלה ליד עזריאלי, ברחוב המסגר בת"א, במגדל הממשלה ליד היכל נוקיה, עובדי המכס בנתב"ג, עובדי משרד החקלאות בבית דגן וכל עובדי משרד הפנים בסניפים השונים (למשל ברמת גן וגבעתיים). 

אזעקות ויירוטים לאחר ירי רקטות מעזה לאחר חיסול בכיר הג'יהאד (צילום: AP)
ירי מעזה בסבב הלחימה בנובמבר 2019(צילום: AP)

הערים המרכזיות בהן יקבלו התושבים פיצוי באזורי דן, ירקון והשפלה: הרצליה, תל אביב, רמת גן, גבעתיים, בני ברק, חולון, בת ים, ראשון לציון, נס ציונה, רחובות, שוהם, ראש העין, פתח תקווה, יהוד, אור יהודה, לוד, רמלה ורמת השרון.

 

סכום הפיצוי נאמד במאות שקלים לעובד, בהתאם לתפקיד ולוותק. מדובר בעשרות אלפי עובדים שנעדרו מהעבודה בתאריך ה-12 בנובמבר, בו יצא צה"ל למבצע "חגורה שחורה" בעזה. באותו היום, בשעה 07:00 הנחה פיקוד העורף את מי שמתגוררים באזורי דן, ירקון והשפלה, לא להגיע למקום העבודה ואף ביטל את כל הפעילויות החינוכיות. כשעתיים לאחר מכן, שונתה ההנחייה והותרה יציאה לעבודה הותרה, בתנאי שקיים מרחב מוגן תקני במקום העבודה. 

אינפו כלכלה פיצויים לעובדים ()

כחודש לאחר מכן, פורסם חוזר הממונה על השכר ובו נקבע כי עובדים שנעדרו מהעבודה ביום זה ושמקום עבודתם הוא באזורים שהוזכרו לעיל, יהיו רשאים לנצל יום חופשה או יום בחירה מהימים הצבורים שעומדים לרשותם. כלומר, אותם עובדים לא היו זכאים לקבל שכר עבור אותה היעדרות. 

 

בהסתדרות מסרו כי יו"ר הסתדרות עובדי המדינה התערב בנושא ובתום הליך הידברות בינו לבין נציב שירות המדינה, הנחה האחרון כי עובדים אלה יהיו זכאים לשכר של עד חצי יום עבודה.

   (אבי אוחיון, לע
דניאל הרשקוביץ' נציב שירות המדינה. שינה החלטתו(אבי אוחיון, לע"מ)
 

 

נעדרו בשל הנחיות פיקוד העורף

במכתב ששלח לאחרונה נציב שירות המדינה לממונים על מערכת הבריאות, מערכת הביטחון והחוץ, משרדי הממשלה ויחידות הסמך וכן נציבות שירות המדינה, הוא מבקש להנחות את הסמנכ"לים ביחידות הרלוונטיות שבתחומי אחריותם בדבר שינוי ההחלטה. כפי שמצוין, ההחלטה שונתה "לאחר עבודת מטה שנערכה בנושא, לאור שאלות ופניות שהתקבלו בנציבות שירות המדינה, וכמתחייב נוכח הנחיות פיקוד העורף בזמן המבצע".

 

לפי המכתב, העובדים המתגוררים באזורים הללו יהיו זכאים בדיעבד להשלמה של עד חצי יום (כלומר למחצית מסך שעות התקן היומי המוגדר לעובד) בגין היעדרותם, בכפוף לעמידה בכמה תנאים - שנעדרו או עזבו את העבודה בשל הנחיית פיקוד העורף והצהירו על כך בכתב בפני הסמנכ"ל הבכיר להון אנושי ומנהל, המנהל האדמיניסטרטיבי, או ראש אגף משאבי אנוש, במשרד או ביחידת הסמך.

 

תנאי נוסף הוא אישור של הסמנכ"ל והממונה על הביטחון במשרד או ביחידת הסמך, כי בהתאם להנחיות פיקוד העורף לא ניתן היה לקיים מהלך עבודה תקין במקום העבודה הקבוע של העובדים או שלא ניתן היה להגיע אליו, ביום זה או בחלק ממנו.

 

עוד מובהר, כי עובדים שהוגדרו כעובדי שירותים חיוניים או עובדים חיוניים וכן עובדים אשר שהו ביום זה בחופשת לידה או בשירות מילואים, לא יהיו זכאים להשלמת שעות התקן.

 

משרד האוצר אישר את הדברים.

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים