שתף קטע נבחר

שרצקי: "אימי שוחררה מאושוויץ, איך יהודי עושה דבר כזה?"

הבעלים של עירוני ק"ש, שלא נכח בתיקו 0:0 עם הפועל ב"ש, התבטא בחריפות בנושא הקריאות הגזעניות מצד אוהדי היריבה לכיוון ג'יימס אדניי: "יום עצוב לכדורגל ולמדינת ישראל, המקרה הזה הוא אסון"

בעירוני קריית שמונה מצפים מההתאחדות לכדורגל וממנהלת הליגה להגיב בתקיפות על הנהמות לכיוונו של ג'יימס אדניי, שהובילו להפסקת המשחק מול הפועל ב"ש (0:0) על ידי השופט שלומי בן אברהם בדקה ה-74 למשך חמש דקות. האירוע הוגדר על ידי אנשי המועדון כ"מביך ומכוער".

 

לטבלת ליגת העל

 

ראשי המועדון, שעודכנו כי גם המשטרה נכנסה לתמונה, הוסיפו: "אנחנו מגנים כל קריאת גזענות ולא חשוב לאיזה שחקן ומאיזו קבוצה. פעלנו לפי הפרוטוקול ואנחנו מאמינים שמי שצריך לטפל באירוע יידע למצות את הדין". הבעלים איזי שרצקי אומנם לא הגיע למשחק קבוצתו, אך קיבל דיווח על האירועים בהמשך.

 

עירוני קריית שמונה הפועל רעננה (צילום: אפי שריר)
שרצקי. "לנו יש 20 אוהדים, היינו יודעים מי זה"(צילום: אפי שריר)

 

שרצקי הגיב אמש לאירועים כשאמר ל-ynet: "אימי שוחררה ממחנה ההשמדה באושוויץ לפני 75 שנה, כל המשפחה שלה ושל אבי נספו בשואה, אז איך ייתכן שמיציע במגרש כדורגל תישמענה קריאות גזעניות? איזה יהודי יכול לעשות דבר כזה בכלל? אני אפילו לא מסוגל להבין את זה".

 

והנה, בכל זאת זה קורה אצלנו.

"כל מנהיגי העולם באו לישראל והצהירו שלא תהיה יותר גזענות. אנחנו צריכים לשתוק ולא להעז בכלל להיות חלק מדבר כזה".

 

שלומי בן אברהם מוריד את השחקנים מהמגרש (צילום: אפי שריר)
שלומי בן אברהם מוריד את השחקנים מהמגרש(צילום: אפי שריר)

 

הטענות הן לעבר אוהדי ב"ש.

"לי בטח אין שליטה עליהם, לא מדובר באוהדים שלנו. אצלנו יש 20 אוהדים כך שהיינו יודעים מי עשה את זה והייתי הופך את העולם כדי שהוא ייענש ובטח לא יגיע לכדורגל לעולם".

 

ואיך אתה מצפה מההתאחדות והמינהלת לפעול?

"זאת לא הפעם הראשונה ולא האחרונה. מבחינתי המקרה הזה הוא אסון. שימצאו את האשם, שיאסרו אותו וירחיקו אותו לצמיתות מהמגרשים. זאת עבירה פלילית."

 

אתה נשמע פגוע.

"אני יכול להגיד שזה יום עצוב לי, לכדורגל הישראלי ולעם ישראל. כולם יודעים שאצלי הגזענות זה הדבר האחרון בעולם. מעולם לא התייחסתי לשאלה אם בן אדם או שחקן הוא יהודי, מוסלמי, לבן או שחור, כולם שווים אצלי. כל העולם שווה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אביהו שפירא
איזי שרצקי
צילום: אביהו שפירא
מומלצים