שתף קטע נבחר

קצין חבלה: "בגלל מזג האוויר עברו מבלוני תבערה לנפץ"

רב פקד ארז טמסות, שנטרל בעצמו מספר בלוני נפץ שנחתו ליד יישובים בנגב, התייחס בריאיון לאולפן ynet להתרחבות הטווח לאזור המרכז: "ככל הנראה זה מזג האוויר והרוחות. אין שכלול שגורם למטענים להגיע רחוק יותר". הוא קרא לאזרחים שמגלים בלונים: "להתרחק, להרחיק ולהתקשר"

   

 

אחרי שאתמול התגלו מספר צרורות של בלוני נפץ שנחתו באזורים מרוחקים מגבול רצועת עזה, בין היתר סמוך לבית שמש ובתחומי המועצה האזורית רמת הנגב, הסביר הבוקר (יום א') רב פקד ארז טמסות, קצין חבלה נגב, בריאיון לאולפן ynet, שהשינוי בטרור הבלונים מושפע ככל הנראה ממזג האוויר והתגברות הרוחות.

 

זו לא הפעם הראשונה שבלונים המחוברים למטען נפץ אותרו ביישובים מרוחקים מגבול רצועת עזה, כשלפני שבוע הוזעקו חבלני משטרת ישראל לשטח פתוח סמוך למושב מסילת ציון שליד בית שמש בעקבות צרור בלונים חשודים שאותר במקום. המטענים נוטרלו.

 

"אני מייחס את זה בעיקר למזג האוויר ופחות לאיזה שכלול או מתקן מתקדם", אמר טמסות.  "אין משהו חדש שלא ראינו בעבר, וכל מה שאני יכול להגיד זה שבתקופה האחרונה יש שימוש הולך וגובר במטעני חבלה, להבדיל מהתקופות הקודמות שפגשנו יותר מטעני תבערה. המטענים מוכרים לנו ואין פה משהו חדש שגורם למטענים האלה להגיע לטווחים גדולים יותר". 

בלון נפץ אותר בצאלים ()
בלון נפץ אותר בצאלים

בלוני נפץ ברמת נגב ()
בלוני נפץ ברמת נגב

 

-מה אנחנו אמורים לעשות אם אנחנו נתקלים בבלונים? 

הפעולה הראשונית שאנחנו מבצעים היא בידוד הזירה - להרחיק את הציבור שנמצא בסמוך למטען כדי שהוא לא יפגע. והציפייה שלנו מהאזרחים שפוגשים את האירועים האלה היא לקחת את המושכות לידיים, לבודד את הזירה, להרחיק את הציבור, לחייג 100 ולהזעיק את הכוחות המקצועיים כדי שאנחנו נגיע ונטפל בצורה בטוחה. אני חושב שאם נקפיד על שלושה כללים, "להתרחק, להרחיק ולהתקשר" זה יעשה את העבודה, ויציל חיים. ואני מדגיש שההנחיות נוגעות גם למי שמגיע לעוטף עזה בעיקר לקראת האביב שקרב ובא ואיתו גם דרום אדום, וגם בגזרות הרחוקות יותר".

 

אמש תקף חיל האוויר מתקן לייצור אמצעי לחימה ומוצב תצפית של חמאס ברצועת עזה בתגובת להפרחת בלוני הנפץ בימים האחרונים. דובר צה"ל מסר כי מטוסי קרב תקפו כמה יעדי טרור של ארגון חמאס בדרום רצועת עזה, בהם אתר לייצור אמצעי לחימה ומתחם צבאי שבו תשתיות המשמשות לאיסוף. "התקיפה בוצעה בתגובה לבלוני הנפץ שהופרחו משטח רצועת עזה לשטח ישראל. צה"ל רואה בחומרה רבה כל פעילות חבלנית מכל סוג שהוא לעבר שטח ישראל וימשיך לפעול ככל שיידרש נגד ניסיונות לפגוע באזרחיה", לשון הודעת דובר צה"ל.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים