שתף קטע נבחר

בלוק הימין יחרים את הדיון על ועדת החסינות

מחאת השותפים של נתניהו: מפלגות הגוש לא ישתתפו ביום ג' בדיון במליאה על הקמת ועדת הכנסת. הדיון יתקיים ללא רה"מ שישהה בוושינגטון

כינוס של ראשי מפלגות הימין ()
ארכיון. ראשי מפלגות הימין אצל נתניהו

מפלגות גוש הימין יחרימו מחרתיים (יום ג')  את כינוס מליאת הכנסת שבמסגרתו תתקיים ההצבעה על אישור הקמת ועדת הכנסת, האמורה לדון בבקשות החסינות של ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר חיים כץ. מדובר בצעד מחאתי בלבד, מאחר שממילא צפוי להיות רוב של 65 ח"כים תומכים בהקמת הוועדה ותחילת ההליכים. המליאה תתכנס בזמן שנתניהו ישהה עדיין בוושינגטון, שם יפגוש את נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, שיציג לו את תוכנית המאה.

 

מכחול לבן נמסר בתגובה: "ראש ממשלת המעבר ממשיך לבזות את כנסת ישראל ואת המשטר הדמוקרטי ומסרב שגם אנשיו ישתתפו בדיון בבקשת החסינות - חסינות שהוא יזם וביקש כדי להימלט מהדין. נתניהו ביקש דיון בחסינותו - נתניהו יקבל".

 

במהלך סוף השבוע נערכו התייעצויות בכחול לבן כיצד לנהוג בעניין דיוני החסינות בכנסת על רקע ההתפתחויות המדיניות. כבר ביום חמישי בערב הבהירו במפלגה שאין כל עילה לשנות את לוח הזמנים ולעכב אותו. בין היתר הביעו שם חשש שנתניהו רוקם תרגיל פוליטי כדי לסכל את דיוני החסינות. בתום ההתייעצויות הוחלט להשאיר את לוח הזמנים כפי שהיה, כך שביום שלישי ב-11:00 בבוקר תתכנס מליאת הכנסת למרות פגרת הבחירות, ועל סדר יומה הקמת ועדת כנסת, שהיא היחידה המוסמכת לדון בבקשת החסינות של נתניהו בהליך מעין שיפוטי.

 

בני גנץ הודיע כי בתום פגישתו מחר עם טראמפ, הוא ישוב לישראל "להוביל מקרוב את הדיונים הנוגעים להסרת החסינות של נתניהו".

 

ח"כ רויטל סויד (העבודה-גשר): "רוצה הליכוד להחרים את הדיון במליאה? אהלן וסהלן, זכותו. רק נשוב ונאמר: אי אפשר להחזיק את המקל מכל הקצוות - גם לבקש דיון חסינות, גם לעשות הכל כדי להימנע מהדיון וגם לטעון בהמשך שהדיון לא היה הוגן. הדיון נקבע ויתקיים כחוק, וייצא לדרך איתכם או בלעדיכם".

 

 

אם וכאשר תאושר הקמת הוועדה, הדיונים בה נקבעו עד 6 בפברואר. הם יחלו בשעות הבוקר ויימשכו כעשר שעות בכל יום. דיוני בקשת החסינות של כץ קצרים יותר כי מדובר רק באישום אחד.

 

דיון הוועדה הראשון יחל, לפי הודעת כחול לבן, ביום חמישי. כדי לעמוד בלוח הזמנים, כבר לפני כשבועיים נשלחו לנתניהו וכץ ולפרקליטיהם מכתבים המעדכנים על החלטת הוועדה המסדרת ועל כוונה לכנס את הדיונים "בהקדם האפשרי" לאחר אישור המליאה. המועדים נשלחו לנתניהו, כץ וליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, כדי שיוכלו להיערך לדיונים.

 

לוח הזמנים הצפוי:

28.1, יום ג' – אישור המליאה להקמת הוועדה

 

דיוני החסינות של בנימין נתניהו:

30.1 יום ה' מ-14:30

2.2 יום א' מ-10:00

3.2 יום ב' מ-10:00

4.2 יום ג' מ-14:30

5.2 יום ד' מ-10:00

6.2 יום ה' מ-10:00

 

דיוני חסינות של חיים כץ:

30.1 יום ה' מ-09:30

4.2 יום ג' מ-09:30

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים