שתף קטע נבחר

בדרך לשחרור? נעמה יששכר הגישה בקשת חנינה רשמית

הישראלית הכלואה ברוסיה חתמה על בקשת חנינה שתועבר לנשיא פוטין - לאחר שהבטיח לאמה ש"הכול יהיה בסדר". שלשום הודיע הקרמלין כי האפשרות לשחרור מתעכבת משום שטרם הוגשה בקשת החנינה. עורך דינה: "היא מקווה שהעניין יסתיים בקרוב"

Naama Issachar  (Photo: AP)
נעמה יששכר(Photo: AP)

נעמה יששכר, שכלואה ברוסיה לאחר שנתפסה בנמל התעופה עם כמות מזערית של קנאביס, הגישה היום (ראשון) בקשת חנינה לנשיא ולדימיר פוטין. עורך דינה ודים קלובגנט הגיע לכלא איקשה והחתים אותה על בקשת החנינה.

 

בבקשה כתבו עורכי דינה של יששכר כי דנו איתה בהצהרת הקרמלין לפיה כדי שתקבל חנינה עליה להגיש בקשה אישית לנשיא, והיא החליטה להגיש את הבקשה לפי הנהלים המקובלים. הן מסרו כי "נעמה, משפחתה ועורכי דינה מקווים להליך אישור מהיר לבקשה מצד הנשיא פוטין בהתאם לסמכותו".

 

עורך דינה של נעמה אלכסי קובלנקו אמר ל-ynet: "נעמה הגישה את הבקשה להנהלת בית הכלא בתום פגישה עם שותפי עורך דינה ואדים קלוגבנט. היא מקווה כי העניין יסתיים בקרוב ושהנשיא פוטין יחון אותה בכדי שהסיפור יהיה מאחוריה".

 

שלשום הודיע כאמור הקרמלין כי יששכר טרם הגישה בקשה לחנינה, ולכן האפשרות לשחרורה מתעכבת. זאת לאחר שבמהלך ביקורו בישראל, אמר פוטין כי הודיע לאמה של נעמה, יפה, ש"הכול יהיה בסדר".

 

יצוין כי עד היום, נשיא המדינה וראש הממשלה הם שהגישו לנשיא רוסיה בקשת חנינה ליששכר. הממונה על זכויות האדם ברוסיה, שנפגשה בשבוע שעבר עם נעמה, אמרה לה שלפי החוק הרוסי - עליה לחתום על הבקשה בעצמה. יוזכר כי הקו שהוביל עד כה פרקליטה של יששכר היה לערער כדי להביא לביטול ההרשעה, בעוד שבקשת חנינה לא תנקה את שמה.

 

יפה יששכר לפני ההמראה לרוסיה  (צילום: יריב כץ )
יפה יששכר לפני ההמראה לרוסיה (צילום: יריב כץ )

ולדימיר פוטין יפה יששכר בננימין נתניהו טקס פורום השואה יד ושם שואה ירושלים (צילום: רויטרס)
הפגישה עם פוטין בשבוע שעבר(צילום: רויטרס)

יפה יששכר המריאה הלילה לרוסיה, בתקווה שבפעם הבאה שהיא תגיע לארץ - זה יהיה ביחד עם בתה נעמה. "אני מקווה לחזור עם נעמה, ואני מקווה שזו הנסיעה האחרונה למוסקבה", אמרה יפה לפני ההמראה.

  

האם, שהמריאה לבדה בשעת לילה מאוחרת, סיפרה שנעמה הייתה אמורה לעבור לבית כלא אחר בימים האחרונים, אך לא הועברה. "היא מבולבלת כי היו צריכים להעביר אותה לבית סוהר אחר ולא העבירו אותה, אולי זה סימן טוב. נראה מה יגיד היום עורך הדין אחרי שיפגוש אותה", הוסיפה.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים