שתף קטע נבחר

נהג האוטובוס שתועד מותקף על ידי נוסע: "שישלם על מה שעשה"

עופר פרץ (54), נהג אגד שספג קללות קשות מנוסע, שחזר בריאיון ל-ynet את התקרית המתועדת שבסופה שבר את ברכו: "הוא איים לרצוח אותי". פרץ ציין כי בכוונתו לשוב במהרה לעבודה באוטובוס: "אני לא מפחד"

 

 

"לא הייתה לו ברירה אלא להסגיר את עצמו אחרי שכל המדינה ראתה אותו". עופר פרץ (54), נהג האוטובוס שהותקף ביום חמישי שעבר באלימות מילולית על ידי נוסע ונפצע בברכו תוך כדי רדיפה אחריו, מביע סיפוק בעקבות החלטת החשוד בתקיפה להסגיר את עצמו למשטרה. "אני שמח שהוא נתפס, שישלם על מה שהוא עשה ושאחרים יידעו שזה לא משתלם להתנהג כך", אמר הערב (יום א') פרץ בריאיון ל-ynet.

 

פרץ, נהג בחברת אגד זה 21 שנה, נאלץ להתעמת עם הנוסע בקו 190 מראשון לציון לתל אביב. הנוסע הטיח בנהג קללות קשות שלוו בשורת איומים. בשלב מסוים העיף הנוסע את משקפיו של הנהג ואת הטלפון הנייד שלו. הנהג עצר את הנסיעה, רדף אחרי החשוד עם נוסעים אחרים, אך הם לא הצליחו להדביק את הנוסע המתפרע. פרץ נפל לרצפה, שבר את ברכו ופונה לקבלת טיפול בבית חולים.

נהג האוטובוס עופר פרץ ()
נהג האוטובוס עופר פרץ

נוסע חשוד באלימות כלפי נהג אוטובוס ()
הנוסע שהתפרע

נוסע חשוד באלימות כלפי נהג אוטובוס ()

מוקדם יותר הערב הודיעה המשטרה כי החשוד (תושב תל אביב כבן 30) שתועד תוקף את נהג האוטובוס הסגיר את עצמו והועבר להמשך חקירה. "הוא החליט שבכיוון ההפוך לא עצרתי לו, אני לא זוכר דבר כזה", שחזר הנהג פרץ את תחילת העימות. "כשהוא עלה לאוטובוס, הוא אמר לי 'אני מקווה שזה לא אתה שלא עצרת לי, אני אהרוג אותך'. שאלתי אותו 'מתי יצאתי' והוא החליט שזה אני. זה לא הייתי אני, אבל גם אם מישהו לא עצר לו - ככה לא מגיבים".

 

לדברי פרץ, מתוך חשש הוא החליט לחייג למשטרה. "אמרו לי במשטרה להתרחק ממנו, אבל איך אתרחק? אני יושב על הכיסא והוא מעליי. באותם רגעים הוא אמר לי 'עד שהמשטרה תגיע אני ארצח אותך'".

 

"הוא בעט בי ועיקם לי את הברך" 

הנהג ציין עוד כי מכאן אירע התיעוד שפורסם ברשתות, כיצד התוקף מעיף את משקפי השמש לו מחוץ לאוטובוס ואז גונב לו את הטלפון הנייד שלו ויורד מהאוטובוס. "רצנו אחריו אני ועוד שניים במטרה לתפוס אותו, תפסנו אותו אבל הוא קם וברח שוב ותוך כדי בעט בי ועיקם לי את הברך".

 

פרץ הוסיף כי הוא זה שביקש מנוסעת קבועה לצלם את התקרית האלימה. "מזל שהכול מתועד כי יש הרבה מקרי אלימות שלא מתועדים. למזלי לא ספגתי אלימות פיזית בתוך האוטובוס, כמו שקרה לחברים שלי". נהג האוטובוס מתכנן לשוב במהרה לעבודתו: "ברגע שהנפיחות בברך תרד אני אחזור לקו, אני לא מפחד לחזור". לסיכום דבריו פרץ כי הוא "אולי התיעוד הזה יעזור למקרים אחרים, אולי ישימו לחצן מצוקה או מחיצה בין הנהג לנוסעים. אם הייתה מחיצה הוא היה יכול לצעוק כמה שהוא רוצה".

 

ארגון נהגי האוטובוסים בישראל מבית ההסתדרות הלאומית מסר בתגובה כי "מדובר במקרה אשר מזעזע את אמות הספים. לא יעלה על הדעת שנהגי האוטובוסים יספגו שוב ושוב אלימות נגדם. מדובר בחציית קו אדום שבנס לא הסתיימה בפגיעות בנפש.

 

"הארגון קורא לשר התחבורה לקדם לאלתר את תוכנית הארגון לשמירה על הנהגים וקידום מעמדם כעובדי ציבור. נראה כי מציאות שבה נהגים יירצחו על הכביש בעקבות אלימות נוסעים נגדם קרובה מתמיד".

 

דובר אגד רון רטנר הביע קורת רוח לנוכח המעצר: "אנו בטוחים שמשטרת ישראל ורשויות החוק והמשפט ימצו עימו את הדין עד תום למען ירתיע הדבר את כל מפרי החוק והסדר הציבורי, המפגינים אלימות מילולית ופיזית כלפי נהגי האוטובוסים וציבור הנוסעים. אנחנו באגד נשקול את צעדינו לאחר גמר ההליכים הפליליים ונשקול להגיש תביעת נזיקין אזרחית הולמת וראויה נגד התוקף".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים