שתף קטע נבחר

אתלטיקה: אמרה שיפר שני שיאים ישראלים

חניכו של המאמן זוהר זימרו הרשים בריצה ל-20 ק"מ ושבר שיאים בני 26 שנים. קפיטולניק שיפר את שיאו האישי בקפיצה לגובה

המרתוניסט האולימפי, גירמה אמרה (הפועל אורן השרון), שנעדר מאליפות העולם בדוחא בגלל פציעה, חזר למסלול ושיפר בצורה ניכרת שני שיאים ישראלים בני 26 שנים בריצה אחת. אמרה, חניכו של המאמן זוהר זימרו, קבע שיא בריצה ל-20 ק"מ (58:53 דק') וחתך בדיוק ב-4 דקות את השיא שהיה שייך במשותף לאיילה סטאין ודניאל דסטה. בריצת שעה הוא עבר מרחק של 20:383 ק"מ, לעומת השיא המשותף לסטאין וסטה - 19:080 ק"מ.

 

למעשה, הכוונה העיקרית של אמרה, הייתה מבחן-כוח ראשון לקראת אולימפיאדת טוקיו שבה הבטיח את השתתפותו. על-הדרך הוא צירף למאזנו את שני השיאים, לאחר ששיאו במרתון נשבר בידי מארו טפרי, שקבע 2:08.09 שעות.

 

הישג מרשים. אמרה (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
הישג מרשים. אמרה(צילום: אורן אהרוני)

 

בתחרות שנערכה בהדר-יוסף, במזג אוויר קר במיוחד, שיפר הכישרון יונתן קפיטולניק (17) באופן רשמי את שיאו האישי בקפיצה לגובה והעמיד אותו על 2.10 מטר. הוא דורג ראשון יחד עם דימה קרויטר שקבע תוצאה דומה, לאחר שהשניים נכשלו בגובה 2.16 מטר. כזכור, קפיטולניק השיג באליפות בתי הספר 2.18 מטר, תוצאה שלא הוכרה בגלל העדר שופטים רשמיים. בין הבנות השיגה ורוניקה צ'יינוב, גם היא בת 17, מאתלטי הנגב/באר-שבע 1.75 מטר, תוצאה לא רעה לפתיחת העונה. היא הקדימה את אלופת ישראל בשנתיים האחרונות חנין נאסר, שהסתפקה ב-1.65 מטר.

 

בריצת 60 מ' קבע עומרי סדן בן ה-25, חניכו של איגור בלון, שיא אישי של 6.85 שניות, שיפור 4 מאיות להישגו הקודם, התוצאה העשירית בכל הזמנים של ישראלי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
גרמה אמרה
צילום: אורן אהרוני
מומלצים