שתף קטע נבחר

ביי לתוכי של שוגי: יוניליוור מחקה דמויות מאריזות דגני הבוקר

החברה הודיעה לצרכנים כי התנין של עוגי, התוכי של שוגי והילד מקוקומן יועלמו מאריזות דגני הבוקר של תלמה לילדים כי המוצרים מכילים סוכר בכמות גבוהה. בחלק מהמותגים יש עשרות גרמים של סוכר

יוניליוור מחקה את הדמויות המצוירות על גבי אריזות של כמה ממותגי דגני הבוקר שלה המיועדים לילדים. היא העלימה את התנין מאריזות דגני הבוקר עוגי. וכך גם את התוכי שמזוהה עם המותג שוקי וכן את הילד עם תספורת האפרו, שהופיע על דגני הבוקר קוקומן. במקומם יופיעו דגני הבוקר עצמם.

 

עקב התפשטות נגיף הקורונה: האטה בהזמנת חבילות מסין

גם קטשופ וגם מיונז: מיוטשופ של היינץ הגיע לישראל

 

האריזות החדשות כבר מוצגות ברשתות השיווק לצד אריזות ישנות של המותגים. הסיבה: דגני הבוקר האלה מכילים כמות גבוהה של סוכר והחברה החליטה לא להשתמש בפרסום שמכוון לילדים בדגני בוקר כאלה.

 

דגני בוקר תלמה יוניליוור שוגי עוגי קוקומן ()
דגני בוקר תלמה יוניליוור

מדובר ב-16 מוצרים שיוניליוור משווקת תחת המותגים הללו, שמכילים כמויות סוכר גדולות, כולל חטיפי דגני בוקר. למרות שהחברה הפחיתה את כמויות הסוכר במוצרים ב-20%-40%, הם עדיין קיבלו סימון אדום. למשל, בדגני הבוקר שוגי יש 16.4 גרם סוכר ל-100 גרם והוא מכיל 12% סוכר (כפית סוכר אחת למנה). בקוקומן פצפוצים יש 19.6 גרם סוכר ל-100 גרם ובעוגי יש לא פחות מ-31.6 גרם סוכר ל-100 גרם.

 

במקביל, החברה השיקה מוצר חדש דגני בוקר בטעם קרמל עם דמויות "לשבור את הקרח" – שלא קיבל סימון אדום בזכות 11.7 גרם סוכר בלבד ל-100 גרם.

 

לעומת יוניליוור, חברות אחרות לא הסירו דמויות מצוירות מאריזות דגני הבוקר שלהן. למשל נסקוויק של נסטלה מכיל 24.9 גרם סוכר ועדיין נושא את דמותו של הארנב המצוייר המפורסם של המותג. שופרסל מוכרת דגני בוקר בדמות כדורי שוקולד שנושאים סימון לפיו יש במוצר "סוכר בכמות גבוהה", כשעל גבי האריזה לצד הסימון מתנוססות דמויות הסדרה המצוירת "יחידת החילוץ".

 

דגני בוקר תלמה יוניליוור שוגי עוגי קוקומן ()
דגני הבוקר החדשים - לא קיבלו סימון אדום

האמנה נוסחה ב-2003 – יוניליוור ישראל נזכרה רק עכשיו

יוניליוור הודיעה ללקוחותיה על המהלך בפרסומות באינסטגרם ובהודעה בעמוד הפייסבוק של תלמה. החברה הודיעה: "החלטנו להיפרד מהתנין, התוכי והילד ולהשאיר אותם כזיכרון מתוק אצל דורות רבים של ילדים, בני נוער ומבוגרים שגדלו עליהם".

 

החברה הסבירה כי "בימים אלה מגיעים אל רשתות השיווק אותם מוצרים אהובים ממש באריזות בעיצוב חדש. האריזות החדשות נושאות את אותם סימני היכר אהובים והן מכילות את אותם דגני הבוקר המוכרים, אלא שהדמויות המצוירות המוכרות כבר לא שם. יש לכך הסבר שמאחוריו אחריות צרכנית וחברתית מושכלת".

 

לפי החברה, מדובר בפעולה לפי "כללים ברורים לפרסום אחראי" של התאגיד העולמי. בין היתר, לפי הכללים, שנוסחו כבר ב-2003, "לא יתבצע שיווק לילדים צעירים מגיל 6 וכן לילדים בני 6-12 ישווקו רק מוצרים שעומדים בקריטריונים בריאותיים (ובענייננו משרד הבריאות".

 

החברה החליטה ליישם בארץ את הכלל באיחור ניכר, כנראה בעקבות "יוזמה של איגוד המזון בישראל לאמנה וולנטרית לשיווק לילדים עליה חתמו 17 חברות ישראליות, וביניהן יוניליוור", כך לפי החברה.

 

"באמנה נקבע שפרסום לילדים יהיה אחראי ויעודד צריכה אחראית ומאוזנת שמעודדת אורח חיים בריא. נקבע בה גם, שעבור מוצרי מזון שיסומנו בתוויות 'סמל מזון אדום' במסגרת רפורמת הסימון, לא יתקיים פרסום ישיר לילדים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
דגני בוקר עם הדמויות שייעלמו
מומלצים