שתף קטע נבחר

חיילים טורקים נהרגו באידליב, ארדואן מאיים במבצע

הסלמה באידליב, שם מנסה אסד לכבוש את המחוז האחרון שעדיין בידי המורדים: 6 חיילים טורקים נהרגו בהפגזות סוריות. טורקיה תקפה עשרות מטרות ולפי ארדואן "נטרלה" 35 חיילים סורים. ארדואן מאיים שיפתח במבצע צבאי אם סוריה ורוסיה לא יכבדו את הסכם הרגיעה

שישה חיילים טורקים נהרגו בהפגזות של כוחות הממשל הסורי הבוקר (יום ב') במחוז אידליב. משרד ההגנה באנקרה מסר שהכוחות הטורקיים הגיבו מיד, תקפו 46 מטרות באידליב והחריבו אותן. לפי דיווח סורי שישה חיילים סורים נהרגו. נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן דיווח על עשרות סורים "מנוטרלים".

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

אידליב, נזכיר, הוא המחוז האחרון בסוריה שעדיין נשלט בידי המורדים. לאחרונה רשם נשיא סוריה בשאר אסד הישגים במבצע לשחרור אידליב, בדרך לניצחון במלחמת האזרחים שהחלה לפני כמעט תשע שנים. אסד הגביר את קצב התקיפות וכבש יישובים במחוז בצפון מערב סוריה, בסיוע הפצצות של חיל האוויר הרוסי - שבהן נהרגו גם אזרחים.

שיירה של צבא טורקיה מחוז אידליב סוריה (צילום: AFP)
שיירה של צבא טורקיה באידליב(צילום: AFP)

שיירה של צבא טורקיה מחוז אידליב סוריה (צילום: AP)
(צילום: AP)

חיילים של צבא טורקיה מחוז אידליב סוריה (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

הקרבות באידליב מתנהלים למרות הסכם רגיעה שנקבע בין רוסיה לטורקיה, שמסייעת לחלק מהמורדים במלחמה בסוריה. ארדואן איים בסוף השבוע שטורקיה תפתח במבצע צבאי אם הצדדים לא יפסיקו להילחם, והאשים את מוסקבה בהפרת הסכם הרגיעה. ארדואן אמר שטורקיה הבהירה לעמיתיה ברוסיה שהם צריכים "לעמוד בצד" ולא להיות חלק מההסלמה באידליב. בנוסף גינה את "האכזריות" של משטר אסד.  

 

היום, אחרי התקיפות שבהן נהרגו חייליו, אמר ארדואן: "אנחנו נחושים להמשיך את הפעילות שלנו למען ביטחון המדינה שלנו, האזרחים שלנו והאחים שלנו באידליב. מי שמפקפקים בנחישות שלנו יבינו בקרוב שהם טועים". ארדואן אמר שלפי ממצאים ראשוניים בתקיפת הנגד הטורקית "נוטרלו" בין 30 ל-35 לוחמים סורים.

ה מלחמה ב סוריה מחוז אידליב (צילום: AP)
כוחות הממשל הסורי באידליב(צילום: AP)

ה מלחמה ב סוריה מחוז אידליב (צילום: AP)
(צילום: AP)

ה מלחמה ב סוריה מחוז אידליב (צילום: AP)
(צילום: AP)
 

המתיחות בין סוריה לטורקיה גבוהה, אך במהלך המלחמה עימותים ישירים בין שתי המדינות השכנות היו דבר נדיר. משרד ההגנה הטורקי אמר שהחיילים הותקפו למרות שהושג תיאום על פעילותם באידליב. במסגרת ההסכם הטורקי-רוסי הוחלט שלטורקיה יהיו 12 מוצבים צבאיים שמתצפתים על האזור. דובר במפלגת השלטון של ארדואן אמר שמעתה במוצבים הטורקיים יתייחסו לכוחות הסוריים באזור "כמטרות".

 

החיילים נהרגו שעות אחרי ששיירה של צבא טורקיה נכנסה לאידליב, והתקשורת המקומית דיווחה שצבא טורקיה שלח תגבורת לכוחות במוצבים. רוסיה אמרה שהצבא הטורקי ספג אש בגלל שרוסיה לא קיבלה עדכון על הפעילות הטורקית באידליב.

הפגנת תושבים מחוז אידליב סוריה (צילום: AFP)
מחאת תושבים בגבול טורקיה. "מאידליב לברלין"(צילום: AFP)

הפגנת תושבים מחוז אידליב סוריה (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

ה מלחמה ב סוריה צבא אסד מתקדם ב אידליב אלפי תושבים בורחים (צילום: AFP)
אלפים ברחו לגבול טורקיה בגל התקיפות האחרון(צילום: AFP)

ה מלחמה ב סוריה צבא אסד מתקדם ב אידליב אלפי תושבים בורחים (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

ה מלחמה ב סוריה צבא אסד מתקדם ב אידליב אלפי תושבים בורחים (צילום: AFP)
(צילום: AFP)
 

יותר מ-3.5 מיליון פליטים סורים ברחו לטורקיה במלחמת האזרחים, והיא חוששת שהמתקפות האחרונות של אסד באידליב יביאו אליה עוד המוני פליטים. ארדואן אמר בעבר שטורקיה בונה בתים בצד הסורי של אזור הגבול כדי לשכן בהם את הפליטים.

 

3 מיליון איש חיים באידליב. רבים מהם ברחו לאזור ממקומות אחרים שספגו נזק במלחמה. לפי הערכות האו"ם כ-390 אלף סורים עזבו את בתיהם בחודשיים האחרונים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן
צילום: רויטרס
מומלצים