שתף קטע נבחר

ליברמן בטוח: "לא תהיה ממשלת אחדות"

יו"ר ישראל ביתנו, שקרא בבחירות הקודמות להקמת ממשלת אחדות, העריך הבוקר באולפן ynet כי "תהיה ממשלה ציונית וליברלית" והוסיף "סמוטריץ' ופרץ עם תפיסות משיחיות וקשה להגיד שהם ליברליים". את נסיעותיו המדיניות של נתניהו כינה "קרקס מעופף"

 

 

26 ימים לבחירות - וליברמן רומז על שינוי כיוון: יו"ר ישראל ביתנו שהתעקש סביב הבחירות האחרונות כי יצטרף אך ורק לממשלת אחדות, ואף ניסה לכפות זאת על הליכוד וכחול לבן, אמר היום (שלישי) בריאיון לאולפן ynet: "אני יודע שלא תהיה ממשלת אחדות, אלא ממשלה ציונית וליברלית".

 

הוא לא פירט על הרכב 61 המנדטים הרצוי מבחינתו. כשנשאל אם יישב בממשלה עם בצלאל סמוטריץ' ורפי פרץ מימינה השיב: "מדובר באנשים עם תפיסה משיחית. הבן אדם רוצה להאמין במשיח, להחזיר אותנו לימי שאול ודוד המלך - זו כבר זכותם... קשה לי להגיד על סמוטריץ' ופרץ שהם אנשים ליברליים". לאחר הבחירות הקודמות דרש ליברמן כי נתניהו "ייפרד מהגוש החרדי-משיחי שלו", כדבריו - ואף אמר ישירות כי לא יישב בממשלה אחת עם סמוטריץ' ופרץ. 

אביגדור ליברמן באולפן ynet (צילום: אבי מועלם)
"סמוטריץ' ופרץ מאמינים במשיח, זו כבר זכותם"(צילום: אבי מועלם)
 

היום אמר ליברמן כי "הציבור רוצה ממשלה, ומעדיף ממשלה ציונית וליברלית - וזה מה שצריך לעשות". לשאלה אם יישב באותה ממשלה עם החרדים הוא השיב: "אמרתי ממשלה ציונית וליברלית, דומני שהמפלגות החרדיות הן לא ציוניות. בכנסת יש סיעה אחת שהיא אנטי-ציונית, שזו הרשימה המשותפת, ועוד שתי סיעות שהן לא ציוניות".

 

"להפוך את עזה לסינגפור של המזרח התיכון"

ליברמן תקף את מדיניות נתניהו בעזה, וטען כי יש צורך לחזור לסיכולים ממוקדים - לצד פעולות הסברה מול הצעירים שם. "יש שם הרבה צרכנים של אינטרנט ומדיה דיגיטלית, צריך להסביר להם שהם יכולים להרוויח כסף ולחיות כמו במדינה נורמלית, במקום להתפוצץ".

 

הוא ציין את הכנסת המלט לעזה לפני כשבוע, ללא פיקוח האו"ם, וטען כי החומרים הללו הולכים למנהרות ולא למטרות בנייה אחרות תוך שהוא הביע את התנגדותו להמשך העברת הכספים. בנוסף סיפר כי ביקר אתמול בעוטף עזה ושוחח עם תושבים וראשי רשויות, שציינו בפניו כי הם מרגישים "מתוסכלים ונטושים".

 

"תושבי המשולש רוצים להישאר ולהרוס אותנו מבפנים"

יו"ר ישראל ביתנו התייחס לנושא חילופי האוכלוסיה במסגרת תוכנית השלום של הממשל האמריקני, כלומר להעברת ערבים-ישראלים לשטח של ריבונות פלסטינית. לדבריו, קיימים לכך תקדימים בהיסטוריה: "קיימים לכך מאות תקדימים, ומבחינת משפט בינלאומי אין שום בעיה וזה אפשרי".

 

 

ליברמן גם טען שההפגנות במשולש נגד אותה תוכנית "צריכות להקפיץ אותנו. הם רוצים להיות אזרחי ישראל אבל הם מפגינים עם דגלי הרשות הפלסטינית. זה אבסורד שלא מתקבל על הדעת, צריך להפסיק את זה. הם לא יכולים להחזיק במקל בשני הקצוות. הם רוצים להישאר ולהרוס אותנו מבפנים. צריך לומר לערביי ישראל - 'כל עוד אתם מצביעים לרשימה המשותפת, סימן שאתם רוצים לפורר אותנו מבפנים'. אתה רוצים להיות חלק מהחברה הישראלית? תצביעו למפלגות ציוניות".

 

"הנסיעות המדיניות של נתניהו - קרקס מעופף"

הוא התייחס גם לביקוריו המדיניים של נתניהו ותקף: "פעם בוושינגטון, פעם במוסקבה, פעם באוגנדה - וזה במקום לנסוע לעוטף עזה ולהיפגש שם עם תושבים, במקום להיפגש עם רופאים". הוא הוסיף כי אינו מזלזל במהלכים המדיניים האלה, אך טען: "כל מה שאתה עושה בחודש הבחירות - התוכנית המדינית, חשיפת קשרים עם סודן לפני שבישלת את זה כמו שצריך - הכול מאבד מערכו כי כולם מבינים שזה במסגרת מערכת בחירות, על חשבון משלם המיסים. הכול קרקס מעופף".

 

על סיפוח בקעת הירדן אמר ליברמן: "כמה סיפורים סיפר נתניהו על הבקעה, ומי מפריע? יש לו רוב בכנסת, הוא יכול להביא את זה עוד היום, ישראל ביתנו תצביע. אנחנו הגשנו הצעת חוק והוא מונע להעלות את זה להצבעה. כמה הוא דיבר ובסוף הכול פארסה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אבי מועלם
אביגדור ליברמן, היום
צילום: אבי מועלם
מומלצים