שתף קטע נבחר

הישראלים בתאילנד לא מתרגשים מהקורונה: "אין היסטריה"

למרות הרחבת ההנחיות של משרד הבריאות סביב בהלת הקורונה גם לתאילנד, הישראלים במדינה האסיאתית לא מתרגשים. "נבהלים מהמסכות, אבל זה בגלל זיהום האוויר", אמר בעל מסעדה בקוסמוי. בני זוג מרחובות שהחליטו לבטל חופשה: "לא מפחדים, אבל המשפחה דואגת"

 

למרות הרחבת ההנחיות של משרד הבריאות לשבים מהמזרח הרחוק, וההודעה על אשפוזה של פעוטה בת שנתיים שחזרה מתאילנד בבידוד, הישראלים שנמצאים בתאילנד לא נבהלים. יניב אברהם, בעל המסעדה הנקודה החמה באי הפופולרי קוסמוי, אמר אמש (שישי) ל-ynet כי כל מי שמגיע חושש בהתחלה ושואל שאלות, אך לתחושתו אין בהלה בציבור התאילנדי. 

 

התפשטות נגיף הקורונה - סיקור נרחב ב-ynet:

הגבלות נוספות על נוסעים מסין. ארה"ב: נעביר סיוע של 100 מיליון דולר

האולימפיאדה בסכנה: הקורונה משבש את עולם הספורט

הרופא שניסה להזהיר מהקורונה מת מהנגיף

תקועים בספינת הקורונה: "זה כלא צף, אין אור שמש"

  (צילום: יניב אברהם)
המסעדה של יניב אברהם(צילום: יניב אברהם)

 

"הישראלים נבהלים מהתאילנדים שמסתובבים במסכות בבנגקוק, אבל זה בכלל בגלל זיהום האוויר", אמר אברהם. "אני לא מפחד, אם  אשמע שיש הידבקות משמעותית בתאילנד אולי אז אפחד, אבל עכשיו אין היסטריה בכלל. התאילנדים לא מדברים על זה בחדשות", הוא הסביר. "מי שנוסע לסין צריך לשמור, אבל פה לא מרגישים את זה. מלא אנשים אוכלים אצלי במסעדה ואין אף אחד במסכה. אני לא מבין את ההיסטריה של ישראל כלפי תאילנד, אין מה לפחד באיים".

 

גם עמית ליבוביץ', שחזר שלשום מתאילנד, פחות התרשם מהאזהרות. "שמעתי על הקורונה כשהייתי בקופנגן. לא ראיתי אנשים עם מסכות, וגם לא הייתה תחושה של בלגן", אמר. "כשיצאתי משם לפני שלושה ימים ראיתי לפתע הרבה אנשים ברחוב עם מסכות, וכולם דיברו רק על זה. גם בנמל התעופה כולם היו עם מסכות ואנשים נזהרו לא לגעת אחד בשני".

 

  (צילום: עמית ליבוביץ')
"לא הייתה תחושה של בלאגן". עמית ליבוביץ'(צילום: עמית ליבוביץ')

ליבוביץ' הוסיף כי כשירד מהמטוס בקונקשן בטורקיה, הוא ראה צוות שצילם את כל הנוסעים שהגיעו מהמזרח. "כל העובדים שם היו עם מסכות, הייתה קצת בהלה ותלו שלטים על ההתגוננות מהקורונה. לא שמתי את המסכה, זה נראה לי כמו שפעת, זה הכול".

 

  (צילום: יניב אברהם)
(צילום: יניב אברהם)

  (צילום: gettyimages)
(צילום: gettyimages)

מור עידן, בן 39 מתל אביב, אמור לטוס בשבוע הבא לתאילנד במסגרת עבודתו בתעשיית היהלומים. "הרבה מהשוק שלנו נמצא במזרח", אמר בשיחה עם ynet. "יש קצת לחץ בגלל בגלל הדיסאינפורמציה, וכמובן היות שאני חוזר הביתה לשני הילדים הקטנים שלי. הלקוחות במזרח מאוד מאופקים ביחס לווירוס, וטוענים בתוקף שמאז שסין כלאה את תושביה מפלס הלחץ ירד".

 

על ההכנות לטיסה סיפר מור כי הצטייד מראש במסכות ובמרשמים לאנטיביוטיקה. "כבעלים של חברה לא יכולתי לוותר על הנסיעה, ואני טס במקומם של שני עובדים שהיו צריכים להגיע במקומי. אין לי אפשרות להכריח אותם".

 

שלומי אבן צור מרחובות החליט לוותר על הכרטיסים לתאילנד, שאליה תכנן לטוס ביום שלישי יחד עם זוגתו למשך עשרה ימים ומשם להמשיך לניו זילנד. "אנחנו לא מפחדים, אבל המשפחה מפחדת ואנחנו מתחשבים", אמר. "לפי מה שקראתי הסיכוי להידבק הוא קטן יותר משפעת. אם זה היה תלוי בי - הייתי טס".

 

"נחכה ליום ראשון כדי לבדוק עם חברת התעופה את האפשרות לבטל את הכרטיס", הוסיף אבן צור. "זה יהיה מבאס אם לא יתחשבו באנשים שנאלצים להפסיד טיסות. ועדיין, אם אאלץ להפסיד כסף, זה לא שווה את הדאגה של המשפחה. פרסמנו את הכרטיסים למכירה בפייסבוק, אבל אף אחד לא התעניין בינתיים. לדעתי כבר הפסדנו את זה".

 

  (צילום: יובל אורבך)
"אם זה היה תלוי בי - הייתי טס". שלומי אבן צור(צילום: יובל אורבך)

  (צילום: EPA)
הבדיקות בכניסה לתאילנד(צילום: EPA)

  (צילום: EPA)
דיילות בנמל התעופה בתאילנד(צילום: EPA)

  (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)
 
  (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

אתמול בבוקר, כאמור, משרד הבריאות הרחיב את ההנחיות לשבים מהמזרח הרחוק מחשש להתפשטות וירוס הקורונה, והורה לכל מי שחוזר חולה מסין, הונג קונג, תאילנד, יפן, סינגפור, דרום קוריאה או מקאו, להימנע ממגע עם הסובבים במשך 14 יום. כמו כן, העונים על הקריטריונים מתבקשים לגשת למרפאה או לבית חולים.

 

שר הבריאות התאילנדי נזף: "מזיקים למדינה"

שר הבריאות התאילנדי נזף בתיירים שהגיעו למדינה על כך שאינם מוכנים לעטות מסכות על פניהם. "חייבים לשתף פעולה כדי לעצור את התפשטות הווירוס", אמר השר. "אנחנו מחלקים מסכות בחינם ויש כאלה שלא משתמשים בהן - ואף מסרבים לקחת אותן. הם מזיקים למדינה". הוא הוסיף כי "התיירים המערביים שמסרבים לקחת מסכות צריכים להיזרק מהמדינה. התיירים מאסיה ומסים מבינים ומקבלים את המצב".

 

משרד החוץ הישראלי לא פרסם אזהרת מסע לתאילנד בשל התפשטות הנגיף, ובמקביל הוציאה שגרירות תאילנד בישראל הודעה שכותרתה "תאילנד סבבה", שבה הודגש כי "אף מדינה בעולם לא הוציאה אזהרת נסיעה למדינה".

 

יו"ר ארגון הבריאות העולמי הזהיר כי "העולם עומד בפני מחסור כרוני בחלוקים, מסכות, כפפות וציוד מגן בשל התפשטות וירוס הקורונה". לפי נתוני הארגון, מניין הנספים מנגיף הקורונה עומד נכון להבוקר על 637 מתים ו-31,211 נדבקים בסין. לדברי גברייזוס ביומיים האחרונים דווח על מקרי הדבקות מעטים יותר בסין, אך "המספרים יכולים לעלות בקלות בחזרה".

 

ארצות הברית הודיעה אמש כי היא מוכנה להעביר חבילת סיוע של 100 מיליון דולר לסין ולמדינות הנוספות שבתחומן התפרץ הנגיף. מזכיר המדינה מייק פומפאו אמר כי הכסף יגיע בין השאר כתרומה מהמגזר הפרטי.

 

ובצל הסערה סביב מותו של הרופא הסיני לי וונליאנג, שהזהיר עוד בדצמבר מהתפרצות הנגיף, הוועדה המפקחת העליונה בסין, שהיא הגוף הבכיר ביותר בתחום המלחמה בשחיתות, שלחה אתמול צוות לעיר ווהאן בשל הזעם הציבורי. אחרי הדיווחים הסותרים שפורסמו בתקשורת הסינית על מצבו של הרופא בן ה-34, הרשויות פרסמו באתר של מחוז חוביי כי "למרבה הצער הרופא נדבק בנגיף במסגרת מאמציו להיאבק בו".

 


פורסם לראשונה 07/02/2020 21:28

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA
דיילות עם מסכות בנמל התעופה בתאילנד
צילום: EPA
מומלצים