שתף קטע נבחר

איגוד המוסכים נגד משרד התחבורה: "ההגבלה שהטיל פוגעת בפרנסתנו"

באיגוד, שמייצג 5,600 מוסכים, טוענים כי המשרד הטיל הגבלה בלתי חוקית שלפיה מוסך לא יוכל לבצע הן תיקון והן בדיקה לאותו הרכב

איגוד המוסכים עתר נגד משרד התחבורה. הטענה: הגבלה "בלתי חוקית שלפיה בעלי רישיון מוסך (עובדי מכונאות, פחחות, כיוון פרונט ועוד) וכן רישיון 'מקצוע 300' (לביצוע בדיקות מסוימות אחרי תאונה), לא יוכלו לבצע הן תיקון והן בדיקה לאותו רכב". זאת, נטען, "ללא נימוק סביר, ובטענה שגוף שלישי (איגוד מכוני הרישוי, המתחרה במוסכים בביצוע הבדיקות), טען שהמוסכים נמצאים בניגוד עניינים".

 

משרדי האוצר והכלכלה הפשירו את מכרזי הרכבת הקלה הבאים

ביהמ"ש הגביל את אחריות שוכרי רכב לנזקים לחלקו התחתון

עם בלונד וגריז - בעלת המוסך שתשבור לכם את הסטיגמות

 

מוסך. "או לבדוק או לתקן" (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
מוסך. "או לבדוק או לתקן"(צילום: shutterstock)
 

עו"ד אינגריד הר-אבן טוענת בשם האיגוד, המייצג 5,600 מוסכים, שהמשרד "לא הסתמך על נתונים כלשהם ולא ערך בדיקות, כמצופה מגוף מינהלי לפני קבלת החלטה שיש בה משום פגיעה בעיסוק, ואימץ תזה שהציג לו המתחרה של המוסכים". לפי האיגוד, זו "פגיעה בפרנסה של בעלי מוסכים שלהם גם רישיון מקצוע 300, עד כי בעלי מוסכים שההגבלה מופיעה ברישיונם, מדווחים על נפילה של כ-50% בהכנסות מביצוע בדיקות. לקוחות שמדירים רגליהם משם רוצים בתיקון הרכב והחזרתו לכביש במקום אחד ולא להיטרטר ממקום למקום. זו גזירה שתחסל תחום עיסוק שלם, וכך פחות ופחות מוסכים יאחזו ברישיון למקצוע 300, בניגוד לאינטרס הציבורי".

 

עוד נטען כי "לשיטת המשרד, מוסך יוכל לבדוק אך לא לתקן, או לתקן אך לא לבדוק. האופציות הן פיקטיביות והתוצאה ידועה מראש - הציבור לא יגיע למוסך ב', רק כדי לבדוק את רכבו שתוקן במוסך א'. ביצוע הבדיקה במוסך הוא פועל יוצא של התיקון במוסך, ונתח גדול מלקוחות הבדיקה הם לקוחות התיקון".

 

משרד התחבורה מסר: העתירה טרם התקבלה, כשתגיע "נשיב לביהמ"ש".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים