שתף קטע נבחר

נעמה יששכר התייחסה לראשונה לשחרורה: "ידעתי שאני לא נלחמת לבד"

הצעירה הישראלית ששוחררה מהכלא הרוסי הודתה לפעילים שנאבקו למענה: "נתתם לי המון נחת בתוך הכאוס. כמות החיבוקים והתמיכה שאני מקבלת מחממים לי את הלב"

נעמה יששכר (צילום: מוטי לבטון)
"נתתם לי המון נחת". נעמה יששכר בשבוע שעבר(צילום: מוטי לבטון)

יותר משבוע לאחר שחרורה מהכלא הרוסי, פרסמה היום (ראשון) נעמה יששכר התייחסות ראשונה בפייסבוק לאירועים. במהלך עשרת החודשים שבהם הייתה כלואה ברוסיה, התגייסו אנשים רבים בישראל למען נעמה, והיא הודתה לכל אחד מהם בפוסט בעמוד הפייסבוק "wewantnaama", שנפתח במהלך המאבק לשחרורה.

 

"שלום לכולכם, זו נעמה", פתחה יששכר את הפוסט. "כבר מספר ימים שאני חושבת איך להודות לכם, איך לפנות לכולכם ולומר שאני כל כך מודה על האהבה הזאת, איך להודות על כל המאמצים, על הקבוצות, התפילות, הדאגות, המכתבים, ועוד מיליון דברים שאני אפילו לא מודעת אליהם".

נעמה יששכר עולה על המטוס חזרה לישראל לאחר שחרורה מהכלא ברוסיה (צילום: MCT)
נעמה יששכר ואמה עולות על מטוס רה"מ לאחר שחרורה(צילום: MCT)

"נתתם לי המון נחת בתוך הכאוס, כי ידעתי בלב שלי שאני לא נלחמת לבד", הוסיפה. "אני מתרגשת כל כך להיות בארץ, וכמות החיבוקים והתמיכה שאני מקבלת מחממים לי את הלב. כל זה לא היה קורה בלעדיכם. אני ברת מזל שיש לי מעגל של אנשים ששמרו עלי בזמן שלא היה לי את היכולת לעשות זאת בעצמי".

 

"אתם החזרתם אותי הביתה", אמרה. "אני אוהבת אתכם, תודה". היא הוסיפה: "חשוב לי להודות למשפחה שלי, שהובילה את המאבק והייתה שם בכל רגע. אני רוצה גם להוקיר תודה לכל מי שלקח חלק במאמצים הבלתי נתפסים להחזיר אותי. תודה גדולה לכל האמנים, הספורטאים ומובילי דעת הקהל שתמכו במאבק והשתתפו בסרטונים השונים, תודה גדולה לכל מי שתרם מכספו בקמפיין גיוס ההמונים, תודה גדולה להמוני הפעילים והפעילות ברשתות החברתיות. פשוט תודה".

 

  
  

בתגובה לגולשים שכעסו על כך שראש הממשלה בנימין נתניהו לא הוזכר בפוסט, השיב עמוד הפייסבוק: "נעמה והמשפחה הוקירו תודה גדולה לראש הממשלה בנימין נתניהו ולנשיא רוסיה פוטין. ראש הממשלה נתניהו פעל רבות כדי להחזיר את נעמה ועל כך אנו מודים לו והודינו לו מעל כל במה אפשרית, גם כאן. הפוסט הזה מכוון לפעילים הרבים שתרמו מזמנם והיו הלב הפועם של המאבק להחזרת נעמה". בהמשך תוקן גם הפוסט עצמו, ונעמה הבהירה שהיא מודה לנתניהו ולנשיא פוטין.

 

יששכר שוחררה מהכלא הרוסי ב-30 בינואר, לאחר שקיבלה חנינה מנשיא רוסיה ולדימיר פוטין. היא נעצרה בשדה התעופה במוסקבה ב-12 באפריל 2019, לאחר שבכבודתה נתפסו 9.5 גרם של קנאביס. היא הורשעה בהברחת סמים ונגזר עליה עונש מאסר חמור של 7.5 שנות מאסר. ערעורה על גזר הדין נדחה ברקע קמפיין המוני בישראל לשחרורה.

 

כחודש לאחר מכן, במהלך ביקורו של הנשיא פוטין בארץ לרגל פורום השואה הבינלאומי, הוא נפגש עם אמה של נעמה ואמר לה כי "הכל יהיה בסדר". ימים ספורים אחר כך אושרה בקשת החנינה שהגישה נעמה על-ידי ועדת החנינות במחוז מוסקבה ולאחר מכן גם על-ידי מושל מוסקבה. החותמת הסופית של פוטין הגיעה ערב ביקורו של נתניהו ברוסיה, ונעמה חזרה איתו לארץ במטוס ראש הממשלה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: MCT
נעמה יששכר ביום שחרורה ברוסיה
צילום: MCT
מומלצים