שתף קטע נבחר

הורוביץ: "יוקר המחיה רק מטפס, איפה המיליארדים מהגז?"

יו"ר מרצ הודיע באולפן ynet כי אינו פוסל ישיבה עם ליברמן וכי הוא "רוצה להחליף את פרץ במשרד החינוך". הורוביץ תקף את מתווה הגז: "איפה הרווחים של המדינה? בבתי החולים? בבתי הספר? חשבון החשמל היה אמור להיות אפס"

 

 

 

 

 

יו"ר מרצ ניצן הורוביץ, מראשי העבודה-גשר-מרצ, התייחס היום (שלישי) בריאיון לאולפן ynet לבחירות המתקרבות וטען כי אינו פוסל ישיבה עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, וכי הוא "רוצה להחליף את רפי פרץ במשרד החינוך". הורוביץ גם תקף בחריפות את מתווה הגז: "איפה המיליארדים של המדינה? בבתי החולים? בבתי הספר? בחשבון החשמל? יוקר המחיה רק מטפס".

 

הורוביץ התייחס למבוי הסתום הפוליטי, שעל פי כל הסקרים צפוי להימשך גם לאחר הבחירות הקרובות ב-2 במרץ, והצהיר כי הוא לא פוסל ישיבה בקואליציה עם אביגדור ליברמן וישראל ביתנו: "זה יכול להיות בכל מיני הרכבים. אנחנו לא פוסלים אף אחד, שיהיה ברור, כל עוד זה הולך לפי הקווים החברתיים והמדיניים שלנו. אנחנו רוצים לחלץ את המדינה מהמבוי הסתום הזה שביבי תקע אותה בו יותר משנה. בעניין הזה אנחנו מוכנים לעשות מהלכים".

 

ניצן הורוביץ (צילום: אבי מועלם )
"מוכנים לעשות מהלכים". הורוביץ באולפן ynet(צילום: אבי מועלם )

 

 

 

במפלגתו של הורוביץ כבר הודיעו כי יבקשו את תיקי הבריאות והחינוך בממשלה הבאה, וכי הורוביץ מיועד להיות שר החינוך. "אנחנו רוצים לתת קונקרטיזציה לדרישות החברתיות שלנו ולכן התמקדנו בחינוך ובבריאות, שאלו שני התיקים החברתיים הכי חשובים", הסביר הורוביץ.

 

-אבל זה לא סוד שאתם מפלגה חברתית, הבעיה שלכם זה המנדטים.

"התגובות טובות, אני מסתובב המון עם עמיר ואורלי ברחבי הארץ, אנחנו מרגישים רוח טובה, יש אווירה טובה. אני מקווה שעוד שלושה שבועות נעשה תוצאה טובה, נהיה עם גנץ בממשלה וניקח אותה לכיוון של שינוי".

 

-אתה לא פוסל את ימינה.

"תראי, זה מה שנקרא לא בבית ספרנו. אני רוצה להחליף גם את רפי פרץ במשרד החינוך. קשה לי להאמין שהוא יישב איתנו, זה רחוק מדי, זה למתוח את זה לגבולות האבסורד".

 

שר החינוך רפי פרץ (צילום: רויטרס)
"לא מאמין שיישב איתנו". רפי פרץ (צילום: רויטרס)

ישיבת סיעת העבודה גשר מר
"מרגישים רוח טובה". הורוביץ עם עמיר פרץ (צילום: מוטי קמחי)

 

כששאלו את אורלי לוי עם איזה כסף היא מתכננת לעשות שינויים, היא ענתה שמרווחי הגז. המתנגדים הכי גדולים למתווה הגז הגיעו דווקא מכם.

"מי שעבד בכנסת על כך שחלק הרבה יותר גדול מרווחי הגז יגיע לציבור זה הייתי אני. הגז זורם, השאלה כמה כסף ממנו אנחנו רואים. חשבונות החשמל שלך הרבה יותר גבוהים ממה שהיו בעבר למרות שהם היו אמורים להיות אפס, כי הגז היה אמור לממן לנו חשמל".

 

-עובדה שיש רווחים עצומים למדינה, אתם אומרים את זה.

"למדינה או למר תשובה? איפה הרווחים של המדינה? בבתי החולים? בבתי הספר? בחשבון החשמל? יוקר המחיה רק מטפס. בשבע השנים האחרונות נוספו כל חודש אלפי שקלים בתשלומי הורים, כל זה קפץ ב-350 אחוז. אם הגיעו כל המיליארדים של הגז, למה אנחנו לא רואים את זה אצלנו בחשבון? איפה הכסף?".

 

Joint List MK Heba Yazbak ()
"אין לנו קשר איתה". ח"כ היבא יזבק

 

The Leviathan gas rig  (Photo: Elad Gershgoren)
אסדת לווייתן. "איפה הכסף?" (Photo: Elad Gershgoren)

 

הורוביץ טען כי יפעל לבטל את תשלומי ההורים לבתי הספר והוסיף: "ילד לא נולד בגיל 3, השנים החשובות הן השנים של הגיל הרך. מערכת החינוך צריכה לקחת פיקוד בשנים הללו".

 

-מאיפה תביא מיליארדים?

"זה לשנות את המדיניות מבחינת תקציב, מיסוי, תגמולים מאוצרות טבע".

 

עם זאת, למרות ההבטחות הללו, יו"ר מרצ הודיע כי לא יפעל להעלאת מיסים: "החלוקה צריכה להיות שונה. מיסוי על הון צריך להיות יותר גבוה ממיסוי על עבודה. אם את כשכירה משלמת חלק גדול למס הכנסה מעבודה, אני חושב שזה צריך להיות על מי שמרוויח את זה מהון ולא מעבודה. זה עניין של סדרי עדיפויות לאן הכסף הולך, לכיסם של כמה מעטים או בצורה יותר שוויונית. אני מאמין בכלכלה שמסתכלת גם על האזרח הקטן".

 

הורוביץ אף התייחס להחלטה של בית המשפט העליון שלא לפסול את חברת הכנסת היבא יזבק מהרשימה המשותפת. "היא אמרה דברים שלא הייתה צריכה להגיד וזה לא היה ראוי. לא חשבנו שזה מגיע לסף פסילה, גם בית המשפט חשב ככה. מה שהיא אמרה זה לא לעניין, אין לנו שום קשר איתה", טען הורוביץ.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אבי מועלם
ניצן הורוביץ באולפן ynet
צילום: אבי מועלם
מומלצים