שתף קטע נבחר

גנץ: "הרשימה המשותפת לא תהיה חלק מהממשלה שלי"

יו"ר כחול לבן ענה לקמפיין של נתניהו, אמר כי יפעל ליישום תוכנית טראמפ ולצד זאת הבהיר: "איש לא יועבר בכפייה למדינה אחרת". על האלימות במגזר: "יותר מ-90 איש נרצחו בשנה שעברה. זו מציאות שאסור לקבל אותה". נתניהו: "גנץ מטעה את הציבור, אין לו ממשלה בלי עודה וטיבי"

 

 

יו"ר כחול לבן מבהיר כי הרשימה המשותפת לא תהיה חלק מממשלה שיקים אם ינצח בבחירות - ומדגיש בהקשר של תוכנית טראמפ והאפשרות לחילופי שטחים כי "אף אזרח ישראלי, יהודי או ערבי, לא יועבר בכפייה לשטח מדינה אחרת". בתום סיור במגזר הערבי אמר יו"ר כחול לבן, רא"ל (במיל') בני גנץ, כי "הרשימה המשותפת לא תוכל להיות חלק מהממשלה שאקים".

 

"ביני לבין הרשימה המשותפת ישנן מחלוקות עמוקות בכל הנוגע לסוגיות מדיניות, לאומיות וביטחוניות של מדינת ישראל", אמר גנץ באירוע פתיחת מטה הנשים של המגזר הערבי ביישוב בענה שבצפון, כשהוא עונה לקמפיין של ראש הממשלה בנימין נתניהו הקושר בין כחול לבן לבין הרשימה המשותפת. "ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית, יחידה בעולם, שצריכה להגן על עצמה מפני האויבים שבחוץ. היא לא יכולה לסבול תמיכה בטרור או הימנעות מגינויו".

בני גנץ לאחר הסיור בחברה הערבית  (צילום: דוברות כחול לבן)
גנץ בבענה(צילום: דוברות כחול לבן)

"הבהרתי זאת ואני חוזר על דבריי - איני מפחד לדבר עם אף גורם פוליטי לגיטימי, אבל הרשימה המשותפת לא תוכל להיות חלק מהממשלה שאקים", הוסיף גנץ. "המחלוקות שלי עם הנהגתה על ההיבט הלאומי והביטחוני עמוקות, קשות ובלתי ניתנות לגישור". גנץ לא התייחס לאפשרות של תמיכה מבחוץ של המפלגה הערבית בממשלתו, אם וכאשר - אך גורמים בכירים בכחול לבן אמרו בהתייחס לכך: "לא נצטרך את את תמיכת המשותפת מבחוץ, וגם לא נבקש זאת".

 

בתגובה לאמירתו של גנץ אמר נתניהו: "גנץ ממשיך להטעות את הציבור כי בלי התמיכה בכנסת של אחמד טיבי, איימן עודה והרשימה המשותפת גנץ לא יוכל להקים ממשלה".

 

גנץ התייחס גם לתוכנית טראמפ ואמר כי הוא מתכוון "ליישם אותה בתיאום עם כלל הגורמים באזור, ורואה בה אבן דרך משמעותית". לצד זאת הבהיר: "בסיורים שערכתי שמעתי גם על החשש מהשיח שעלה לאחרונה על העברת המשולש לידיים פלסטיניות. אני רוצה להוריד את הנושא הזה מהשולחן ולקבוע כי אף אזרח ישראלי, יהודי או ערבי, לא יועבר בכפייה לשטח מדינה אחרת".

 

 

על הקריאות בחברה הערבית להחרים את הבחירות אמר: "אני יודע שיש כאלה שרוצים שבשני במרץ אזרחי ישראל הערבים יישארו בבית ולא יילכו להצביע. יש קולות קיצוניים כאלה גם בשולי החברה הערבית, ויש קולות ומעשים שמשתפים איתם פעולה מהימין בחברה היהודית. זו ברית מסוכנת".

 

בנאומו דיבר גנץ גם על גל האלימות במגזר: "אחת לארבעה ימים בממוצע נרצח בחברה הערבית בישראל אדם. הוא מותיר אחריו משפחה. אלמנה, יתומים, הורים, כולם שבורי לב. מעל 90 אזרחים ישראלים, גברים ונשים, מהחברה הערבית נרצחו בשנה שעברה. זו מציאות שאסור לקבל אותה. זו מציאות שאני לא מקבל אותה. אני מתחייב קודם כל לשפר את החינוך הפורמלי והבלתי פורמאלי, כדי לגדוע את האלימות מהשורש. בטווח הזמן המיידי - אצמצם את כמות הנשק הבלתי חוקי, אחזק את השיטור המקומי ואלחם מלחמת חורמה בפשיעה המאורגנת".

 

שלשום אמר יו"ר הרשימה הרשימה המשותפת איימן עודה באולפן ynet כי אם גנץ יתמוך בעסקת המאה, מפלגתו לא תמליץ עליו: "תמיכה בעסקת המאה לא תקבל את ההמלצה שלנו, זה צריך להיות הכי ברור שיש. אם זה הכיוון - אין מצב". בריאיון הוא אמר גם כי הרשימה המשותפת לא תהיה בממשלה אחת עם ישראל ביתנו: "בשום אופן לא נשב עם ליברמן, גם לא נתמוך מבחוץ".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דוברות כחול לבן
גנץ, היום
צילום: דוברות כחול לבן
מומלצים