שתף קטע נבחר

החווה והטילים: תוכנית העב"מים של הפנטגון נחשפת

פרטים חדשים על התוכנית הסודית: בחווה ביוטה נראה "בייגלה מעופף", דו"ח סקר 61 תופעות לא מוסברות בחמישה חודשים בבסיס טילים. "אובייקט כתום זוהר בגודל מגרש כדורגל ריחף באוויר"

 

הפנטגון ()
הפנטגון

 

פרטים חדשים על תוכנית העב"מים של הפנטגון: דו"ח חשף פרטים על תוכנית סודית לחקר עב"מים והשפעתם, תוכנית שהוכנה עבור הפנטגון. המגזין "פופיולר מכניקס" פרסם בסוף השבוע האחרון חלקים מהדו"ח המקיף, שהתעמק באגף משרד ההגנה האמריקני ל"תוכנית זיהוי איומים אוויריים מתקדמים" (AATIP).

 

באמצעות תקציב סודי שלא ניתן למעקב, ותחת החסות של סוכנות הביון של משרד ההגנה האמריקני, יצר AATIP קשר עם חברת החלל הפרטית BAASS, כדי לספק לממשל האמריקני דו"חות ומחקרים טכנולוגיים על עב"מים.

 

BAASS גם הייתה עד לפני כמה שנים האחראית על חוות סקינווקר ביוטה, שאותה הציעה כ"מעבדה סודית לחקר תופעות רב-ממדיות אפשריות". שני מסמכים שלא פורסמו בעבר פירטו את המחקר בנוגע להשפעות הרפואיות של יצירת קשר עם עצמים מעופפים אנומליים, תדירות התופעות הלא מוסברות ליד בסיסי סילו של טילים גרעיניים בין-יבשתיים, ועוד.

 

 
דו
הכניסה לחווה ביוטה
 
 

הדו"ח מעניק מבט חסר תקדים לתוך AATIP, אגף שקיומו נחשף לראשונה עם פרסום "מפגש" שתועד על ידי נושאת מטוסים אמריקנים ב-2017. מימון התוכנית הופסק ב-2012, אבל גורמים שקשורים לנושא סבורים כי היא עדיין נמשכת, תחת חסות אחרת.

 

ב-2008 סוכנות הביון של משרד ההגנה האמריקני (DIA) חתמה עם BAASS על חוזה בסך 10 מיליון דולר. BAASS הוקמה ב-1999 על ידי המיליארדר רוברט ביגלו, בעלי רשת מלונות שהתעניין בתופעות על-טבעיות. ב-1996 הוא קנה את חוות סקינווקר ביוטה, לאחר דיווחים על אירועים מוזרים ועל-טבעיים שלכאורה התרחשו שם. ביגלו הציע להשתמש בחווה כדי לחקור תופעות שכאלו.

 

לפי "פופיולר מכניקס", ייתכן כי ביקור לחווה של מדען מסוכנות הביון DIA הוא שהוביל להקמת AATIP. האסטרופיזיקאי אריק דיוויס סיפר את שנאמר לו על מה שחווה אותו מדען: "עצם צבעוני ותלת-ממדי הופיע באוויר מולו, שינה צבעים והפך מאובייקט בצורת בייגלה למשהו שונה. ואז הוא נעלם".

 

על פי הסנאטור לשעבר הארי ריד, מה שאירע בסקינווקר שכנע את סוכנות הביון DIA לפתוח ברצינות בחקירת תופעות על-טבעיות והופעות עב"מים. "צריך לעשות משהו בנוגע לזה. מישהו צריך לחקור את זה. הייתי משוכנע שהוא צודק", אמר ריד בעבר ל"ניו יורק מגזין".  

 

 

דו
הסילו בבסיס הטילים במונטנה, כפי שצולם בתמונת לוויין

 

ב-2016 מכר ביגלו את החווה לחברת אחזקות שלא ידוע מיהם בעליה האמיתיים. אחרי אותה מכירה נחסמו כל הדרכים שהובילו לחווה, המתחם מסביב לה הוקף בגדרות תיל ועוברי אורח הוזהרו לא להתקרב למקום. מי שכן מגיע למקום, פוגש מיד מאבטחים שמורים לו לעזוב.

 

על פי החוזה עם סוכנות הביון של משרד ההגנה, BAASS הייתה צריכה לספק לפנטגון דו"חות טכניים, סקרים ומחקרים הקשורים ל"מערכות נשק אוויריות עתידיות". החוזה נוסח בשפה עמומה, וניסה להסתיר את העובדה שלמעשה המוקד שלו היה מה שבפנטגון מכנים כעת "תופעות אוויריות לא מזוהות" (UAP). אבל דו"ח של 494 עמודים של BAASS שהועבר לפנטגון ב-2009 ונחשף כעת, מתמקד בדיוק בכך.

 

"דו"ח 10 החודשים", כפי שהוא מכונה, כולל תוכניות אסטרטגיות, סיכומי פרויקטים, ניתוח טבלאות, גרפים, ריאיונות עם עדי ראייה, צילומים, תחקירי אירוע, ועוד ועוד – והכול קשור לאותן "תופעות אוויריות לא מזוהות". בין היתר פורסמה טבלה ובה פרטים על התדירות הרבה של אותן תופעות ליד ארבעה בסיסי טילים בליסטיים בין-יבשתיים – במונטנה, צפון דקוטה, מישיגן ומיין.

 

דו
כריכת הדו"ח

 

לפי הדו"ח, במשך חמישה חודשים ב-1975 דווח על לא פחות מ-61 תופעות לא מוסברות באזור בסיס מלמסטרום במונטנה. אחת מהן, ב-7 בנובמבר באותה שנה, מצוינת בפרוטרוט. בעקבות התרעה על פריצה, מיהר צוות מהבסיס לסילו (ה"אסם") של הטיל הגרעיני, ושם זיהה "אובייקט כתום זוהר, בצורת דיסק ובגודל של מגרש כדורגל", כשהוא מרחף באוויר.

 

"האובייקט החל להתרומם, ובגובה של בערך 300 מ' הוא נצפה במכ"ם", נכתב במסמך. שני מטוסי F-106 הוזנקו לעברו, אבל לא הצליחו לראות אותו בעיניים. "בגובה של 60,000 מ' הוא נעלם מהמכ"ם". מומחים שביצעו בדיקות בטיל גילו כי המחשב בראש הקרב שלו "שינה באופן מסתורי את מספרי היעד".

 

גם בעבר נטען על קשר בין הופעות עב"מים לפעילות גרעינית. ב"דיילי מייל" הוזכר "סרטון הטיק-טאק" - התיעוד המפורסם מ-2004 של טייסי F-18, שהמריאו מנושאת המטוסים נימיץ, המונעת גרעינית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים