שתף קטע נבחר

אותרה גופת מחבל חמוש שפצע חייל בפיגוע בבנימין

לוחמי צה"ל איתרו בצמחייה סבוכה בוואדי את גופת המחבל שפצע קל חייל בפיגוע ירי לפני כעשרה ימים. לצד המחבל, בן 51 מרמאללה, נמצאו רובה M-16 ואקדח

גופת המחבל שפצע קל חייל צה"ל בפיגוע ירי שהיה לפני כעשרה ימים בצומת הפרסה בבנימין אותרה היום (ב') בצמחייה סבוכה בוואדי. לצד המחבל, פחר אבו זאיד קרט, נמצאו רובה M-16 ואקדח. המחבל נפגע כנראה מירי הלוחמים שהגיבו מיד באש ופתחו אחריו במצוד. אבו זאיד קרט, קרט, בן 51, הוא תושב ביתוניא שליד רמאללה והתגורר לאחרונה בשכונת טירה ברמאללה.

 

 

 

לוחמי צה"ל איתרו את הגופה בתום מאמץ מבצעי ומודיעיני של כלל כוחות הביטחון ולאחר סריקות נרחבות. צה"ל ריכז מאמצים מודיעיניים וסריקות באזור הכפר נעמה. גששים של החטיבה המרחבית אפרים הם שאיתרו את גופת המחבל בסופו של המצוד.

 

הפיגוע התרחש בשעתו בעיצומה של יממה של הסלמה שהחלה בפיגוע הדריסה בירושלים שבו נפצעו 12 חיילי גולני ונמשכה בפיגוע נוסף בירושלים שבו נפצע קל לוחם מג"ב והמחבל חוסל. התברר כי המחבל היה שאדי בנא (44) מחיפה, נוצרי שהתאסלם לאחרונה.

 

פיגוע הירי היה בצומת הפרסה בכביש 463, סמוך ליישוב דולב שבמועצה האזורית מטה בנימין. כוחות גדולים של צבא, משטרה ומד"א הוזעקו לזירת האירוע. החייל הובהל לטיפול בבית החולים שיבא בתל השומר. מחבל אחד לפחות הגיע בסמוך לעמדת צה"ל באופן שהוא לא נראה על ידי החיילים. הוא ירה לעברם ונמלט. מצה"ל נמסר כי הלוחמים הגיבו באש ופתחו במרדף אחר המחבל.

סריקות הלוחמים במרחב צומת פרסה בבנימין (צילום: דובר צה
סריקות הלוחמים אחר המחבל(צילום: דובר צה"ל )

סריקות הלוחמים במרחב צומת פרסה בבנימין (צילום: דובר צה
הסריקות אחר המחבל(צילום: דובר צה"ל )

סריקות הלוחמים במרחב צומת פרסה בבנימין (צילום: דובר צה
כוחות רבים השתתפו במצוד(צילום: דובר צה"ל )

סריקות הלוחמים במרחב צומת פרסה בבנימין (צילום: דובר צה
הסריקות נמשכו כעשרה ימים(צילום: דובר צה"ל )
 
פחר אבו זאיד קרט ()
המחבל, פחר אבו זאיד קרט מרמאללה

 

הגעת הפצוע לתל השומר (צילום: TPS)
החייל נפצע קל והובהל לשיבא(צילום: TPS)

מפקד החטיבה המרחבית
מפקד החטיבה המרחבית "אפרים", אלוף-משנה יפתח נורקין, במרדף(צילום: דובר צה"ל)

זירת הפיגוע בסמוך לדולב (צילום: תצפית)
ליד מקום הפיגוע(צילום: תצפית)

 

חמאס בירך בשעתו על רצף הפיגועים: "המהפכה הבוערת בערי הגדה ובירושלים היא יישום החלטת העם הפלסטיני לגרש את הכיבוש מהגדה המערבית ולשחררה מהמתנחלים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: תצפית
מקום הפיגוע בצומת הפרסה
צילום: תצפית
מומלצים