שתף קטע נבחר

המשפט יתעכב: הפסיכיאטרים שבדקו את לייפר יעידו

בית המשפט קיבל את בקשת הסנגורים של מלכה לייפר, ויאפשר להם לחקור את המומחים שקבעו כי היא כשירה לעמוד לדין. נציגי הנפגעות: "בוקס ללב". ריבלין המריא לאוסטרליה, בישראל חוששים מהפגנות נגדו בשל הפרשה

 

 

מלכה לייפר (צילום: עמית שאבי)
מלכה לייפר(צילום: עמית שאבי)

בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל היום (שלישי) את בקשת הסנגורים של מלכה לייפר, שדרשו לזמן את פאנל המומחים הפסיכיאטריים שקבעו כי היא כשירה לעמוד לדין.

 

כמו כן, בית המשפט אישר לעורכי הדין, יהודה פריד וטל גבאי להגיש חוות דעת נוספות מטעמם. משמעות ההחלטה היא שההליך המשפטי יימשך עוד כמה חודשים למרות שבחודש שעבר קבעו המומחים מטעם בית המשפט כי היא כשירה. אם בסופו של דבר השופטת תקבל את עמדת המומחים, ייפתח שלב נוסף במשפט שיתמקד בהסגרתה לאוסטרליה.  

 

מארגון JCW המלווה את הנפגעות של מלכה לייפר נמסר: "שוב אותו 'בוקס' מוכר ללב. שוב האכזבה אליה התרגלנו מציפה את פני השטח. צר לנו לראות איך בית המשפט משתף פעולה שוב ושוב עם הכוונה הזדונית של לייפר לחמוק מן הצדק. למרות זאת, העיכובים ההזויים, החוזרים והנשנים של מתן צו ההסגרה, לא ירפו את ידינו. נמשיך להיאבק להסגרתה של לייפר בכל הכוח ובכל הכלים העומדים לרשותנו".

 

מלכה לייפר  (צילום: AP)
(צילום: AP)

בדצמבר 2017 צולמה לייפר מסתובבת בשכונת מגוריה בירושלים, עורכת קניות וממתינה בסניף הדואר. בעקבות הסרטון, שבו נראתה לייפר מתפקדת באופן נורמטיבי, הליכי ההסגרה התחדשו. במסגרת הפרשה עלה חשד לפלילים כלפי שר הבריאות יעקב ליצמן, והמשטרה הודיעה כי התגבשה תשתית ראייתית נגדו לביצוע עבירות מרמה והפרת אמונים והדחה בעדות.

 

על פי החשד, שלושה פסיכיאטרים בכירים נדרשו לתת חוות דעת, ומהחקירה עלה כי בהזדמנויות שונות ויותר מפעם אחת פנה ליצמן בניגוד לחוק לפסיכיאטרים מחוזיים שהם עדי תביעה, והעביר להם את המסר לגבי חוות הדעת הרצויה. זאת, בארבע עיניים וללא שותפים, ואף שהם כפופים למרותו. בנוסף, הוא הבטיח קידום לפסיכיאטרים תמורת מסירת חוות דעת רצויה. ליצמן הכחיש שפעל שלא כחוק.

 

חשש מהפגנות נגד ריבלין במהלך הביקור באוסטרליה

בתוך כך, נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין המריא לביקור באוסטרליה בפעם הראשונה בתפקיד. בישראל חוששים מהפגנות נגד הנשיא בשל הימשכות ההליכים נגד לייפר, וגורמים ותיקים בקהילה היהודית באוסטרליה מגדירים את הפרשה כמשבר חמור ביחסי הקהילה עם ישראל מאז אסון גשר המכביה, שבו נהרגו ארבעה מחברי המשלחת האוסטרלית.

 

ראובן (רובי) ריבלין (צילום: רז גרוס)
ראובן (רובי) ריבלין(צילום: רז גרוס)

ביום שני שעבר הוגשה בפרלמנט האוסטרלי הצעת החלטה הדורשת מישראל להסגיר מיידית את מלכה לייפר,שהוגשה על-ידי דייב שארמה, לשעבר השגריר בישראל. להצעת ההחלטה אין אומנם תוקף מחייב, אך עצם התמיכה מכל המפלגות והדיון בפרלמנט מראה עד כמה הנושא נמצא על סדר היום במדינה.

 

בישראל מעריכים כי סוגיית לייפר תעלה בפגישות של ריבלין עם מנהיגי אוסטרליה וראשי הקהילה היהודית, והנשיא צפוי לעדכן אותם במצב המשפטי הרגיש ולהודיע שישראל עושה כל שביכולתה על-מנת לקדם את ההסגרה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים