שתף קטע נבחר

הכירו את טולו

סטארטאפ השבוע שלנו בשיתוף ״מפת הסטארטאפים של ניו יורק״ הוא טולו, פלטפורמה פיזית ודיגיטלית להפיכת מוצרים לשיתופיים. הישראלים שמאחורי הרעיון עונים על השאלון שלנו

תעודת זהות 

Tulu מעצבת מחדש את האופן שבו אנשים צורכים ומשתמשים במוצרים. במקום בעלות עליהם, היחידות החכמות של טולו מאפשרות גישה למוצרים על פי צורך - מה שצריך, מתי שצריך ולכמה זמן שצריך. החברה פועלת בניו יורק ובתל אביב, עם עשרות יחידות המותקנות בבנייני מגורים, מעונות סטודנטים, מרכזים עירוניים ובקרוב גם במשרדים.

 

מייסדים: ישי להבי, יעל שמר, איתמר מופז

שנת הקמה: סוף 2018

שנות עבודה בניו יורק: פתחנו את משרדי החברה בעיר באוקטובר האחרון

מספר עובדים בניו יורק: 7

כמה גייסתם? 1.8 מיליון דולר

 

איך נולד הרעיון?

יעל ואני נפגשו במסגרת תכנית יזמות באקסלרטור designX באוניברסיטת MIT, שם נזרעו הזרעים למה שיצמח להיות Tulu. שנינו הגענו לתוכנית עם אותה המוטיבציה - למנף את העובדה שאנשים גרים בקרבה אחד לשני בעיר. יעל כיזמית סביבתית ומארגנת קהילתית הביאה את הערך החברתי ואני כארכיטקט את הזווית הפיזית. די מהר הבנו שהפוטנציאל הגדול נמצא ביחידה הבסיסית לחיים העירוניים - בנייני מגורים. לקח מעט זמן וכמה נסיונות, עד שבסוף הצלחנו לזקק את הרעיון שבדיעבד היה שם כל הזמן: במקום שכל דייר יחזיק בבעלותו מקדחה, שואב אבק או פלייסטיישן, נאפשר לכלל הדיירים גישה למוצרים שיתופיים ובאיכות גבוהה בחלל משותף אצלם בבניין.

 

געדגע ()
 

 

מה היו הצעדים הראשונים שהפכו רעיון טוב להקמת סטארטאפ?

הסדר הוא הפוך - המשמעות העמוקה של סטארטאפ היא להעמיד למבחן תמידי את ההנחה שהרעיון שלך הוא טוב. כי מה שעשוי להיראות טוב במצגת לא בהכרח עובד בחיים האמיתיים, ולכן הכי חשוב זה לעשות וללמוד מהעשייה. במקרה שלנו, למשל, חזרנו מהתוכנית בארצות הברית עם רעיון אחר שהיה טוב על הנייר, מגובה בתוכנית כלכלית וטבלאות אקסל, וכשניסינו למכור אותו לאנשים ראינו שהם פשוט לא מבינים את הערך שלו. זה היה שיעור חשוב. הרעיון התפתח ומתפתח כתוצאה מזה שיש לנו משתמשים אמיתיים שחווים את המוצר שלנו בחיי היום-יום שלהם ומאפשרים לנו לשאול את עצמנו שאלות קשות על מהו הערך שאנחנו מביאים להם.

 

לו הייתם מתחילים מהתחלה, מה הייתם עושים אחרת?

כשרק הגענו לניו יורק היו לנו חששות מעט פרובינציאליים ממה יגידו בעלי הבניינים על העיצוב של היחידות שלנו ועל ההתאמה שלהן לבניין, ושמה שהיה טוב לתל אביב לא בהכרח עומד בסטנדרט הניו יורקי. אז השקענו הרבה בעיצוב מחדש של היחידות, אבל בסופו של דבר אנחנו יודעים להגיד שהערך של המוצר שלנו הוא כל כך גבוה כשלעצמו, שהיינו יכולים להשקיע פחות במעטפת שלו.

 

געדגע ()
ישי להבי, ממיסדי החברה

 

מה הייתה נקודת המפנה, המהלך שאחריו החלה הנסיקה האמיתית?

הרגע שבו ידענו לתמצת במשפט אחד מה זה Tulu, היה גם הרגע שבו דברים התחילו לקרות בקצב מטורף. אתה מרגיש את זה קודם כל בעצמך ואחר כך בעיניים של מי שאתה מתאר לו את זה, בלי צורך להסביר יותר מדי ולהתפלפל. וכמובן שזה מתרגם גם לתהליך המכירה - כבר אחרי המשפט הראשון בעלי הבניינים שאנחנו פוגשים מבינים את הערך של השירות לבניינים שלהם, ומכאן והלאה זאת שיחה נלהבת על המוצרים שהם חושבים שיהיה נכון לשים ביחידות הטולו- החדשות שלהם.

 

מדוע בחרתם להעתיק את הלוקיישן דווקא לניו יורק?

בתל אביב היינו יכולים לסמן את הבניינים שאנחנו רוצים להגיע אליהם ולזכור למחרת לדבר עליהם. בניו יורק אפילו לא ידענו איפה להתחיל מרוב ההיצע. זאת עיר שמתקיימים בה באופן מיטבי כל התנאים לצורך בשירות כזה צפיפות גבוהה, דירות קטנות, חיים דינאמיים ויוקר מחיה מטורף. ניו יורק היא תמיד סמן לתהליכים שיקרו גם במקומות נוספים בעולם, ובגלל שאנחנו מתעסקים בשינוי של הרגלים והתנהגות אנושיים, חיפשנו לפעול במקום שבו להצלחה שלנו תהיה משמעות ותהודה מעבר לגבולות העיר עצמה.

 

געדגע ()
יעל שמר, ממייסדות החברה

 

מתי להערכתכם הוא הטיימינג הנכון להגיע לעיר?

לא בטוח שיש נוסחת קסם. אנחנו הגענו מהר, כי הבנו שהלמידה שלנו בתל אביב היא מוגבלת והרבה ממה שנעשה שם יהיה קשה להעתיק אחר כך לניו יורק. זה נכון גם מבחינה אופרטיבית וגם מבחינת למידת המשתמשים. כמובן שכדאי להרגיש מוכנים מספיק מבחינת בשלות המוצר, אבל לא צריך להפריז בזה - גם כאן מותר לטעות!

 

האם מחפשים עובדים?

תמיד מחפשים אנשים מוכשרים שמחפשים להצטרף להרפתקה חפשו ב: www.tulu.io

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים