שתף קטע נבחר

צילום:  AFP, EPA

שבת בבידוד: "מקווה שלא נדבקתי"

11 הישראלים שנחתו אחרי חודש על ספינת הקורונה, יעבירו את השבועיים הקרובים בדאגה בעקבות גילוי הנגיף אצל אחת מחברות הקבוצה. "הלוואי שזה יהיה המקרה האחרון", אמרה אחת המאושפזות. "היינו עם מסכות כל הזמן"

 

הישראלים מגיעים לבית חולים תל השומר (צילום: אבי מועלם)
(צילום: אבי מועלם)

אחרי שבועות ארוכים על ספינת הקורונה וטיסה של לא פחות מ-12 שעות לישראל, הנוסעים ששבו אתמול (שישי) לפנות בוקר מיפן מעבירים את השבת במתחם המבודד שהוקם במיוחד בבית החולים תל השומר מחשש להתפשטות נגיף הקורונה.

 

התפרצות הקורונה - סיקור נרחב ב-ynet

הנגיף מתפשט באיטליה: "חלון ההזדמנויות עומד להיסגר"

ירידות חדות בוול סטריט בצל הנגיף

החולה הישראלית בקורונה הועברה לבידוד: "מרגישה טוב"

אוקראינה: תוקפים אוטובוסים עם מפונים מסין

 

למרות השמחה הגדולה בשל החזרה לישראל, 11 הישראלים שנחתו שלשום בנמל התעופה בן גוריון, יעבירו את השבועיים הקרובים במתח לאור הגילוי שאחת הנוסעות שהייתה צמודה אליהם בשעות האחרונות נדבקה גם היא בנגיף.

 

"נעצבנו מאוד לגלות שהיא נדבקה", סיפרה ילנה סמוילוב, אחת הנוסעות שאושפזו בבידוד, בשיחה עם ynet. "אנחנו מקווים לעבור את התקופה הזאת ולגלות שלא נדבקנו. אני מקווה שלא נדבקתי, והלוואי שהמקרה שלה יהיה האחרון בקבוצה שלנו".

 

  ()
משיט התענוגות לבידוד. ילנה סמוילוב

"מלבד הארוחות, היינו כל הזמן עם המסכות", הדגישה ילנה. "בסוף הטיסה נגמרו המים במטוס - ושתינו מהבקבוקים שהיו לנו. כמובן שהקפדנו להשתמש באלכוהול לחיטוי הידיים". על הימים הארוכים שעוד מצפים לה בבית החולים אמרה ילנה כי נכון לעכשיו היא מעבירה את הזמן בצפייה בטלוויזיה ובציפייה שהמסע שממנו חזרה יסתיים בשלום גם לאחר 14 הימים בבית החולים.

 

מטוס הקורונה הישראלי ביפן (צילום: שגרירות ישראל ביפן)
"היינו עם מסכות כל הזמן, חוץ מבזמן האוכל". הישראלים במטוס(צילום: שגרירות ישראל ביפן)

מטוס הקורונה הישראלי ביפן (צילום: AP)
מטוס הקורונה לפני ההמראה(צילום: AP)

בתל השומר הבהירו כי למרות שהישראלית שנבדקה אתמול והתגלתה כנשאית הנגיף - ההחלטה להחזירה למרות השהות הצמודה לבעלה שאובחן כחולה עוד ביפן ונותר שם בהוראות הרשויות המקומיות - הייתה של משרד הבריאות הישראלי.

 

 "קיווינו שזה לא יהיה, אבל זה מה שהיה", אמרה אתמול בצהריים פרופ' גילי רגב יוחאי, מנהלת היחידה למניעת זיהומים בתל השומר. "כשהנוסעת עלתה למטוס הייתה לה תוצאה שלילית, וכעת נמצאה בדיקתה חיובית, אבל היא בריאה לחלוטין, מרגישה טוב ואין לה אף סימפטום. היא בעיקר בשוק מהגילוי הזה ואנחנו עוקבים אחר מצבה".

 

רגב יוחאי סיפרה כי הצוות הרפואי ממשיך לעקוב אחר תוצאות הבדיקות של נוסעי ספינת הקורונה ששבו ארצה. "יש מתח בין הנוסעים, בכל זאת הם עשו יחד את כל הדרך לארץ ובחלק מהזמן גם הורידו את המסכות", אמרה.

 

לדברי משרד הבריאות, החולה שאובחנה רק בארץ נדבקה עוד ביפן. "המעבדה ממשיכה לאשש את ממצאי הבדיקה. שאר הנוסעים ששבו נמצאו בבדיקה היום שליליים", הדגישו. בינתיים, ביפן נותרו ארבעה ישראלים שנדבקו בנגיף במהלך השיט - והם מאושפזים בבידוד בבתי החולים הצבאיים שהשלטונות הקימו באזור. 

 

 
בינתיים, בעולם מודאגים מקצב ההתפשטות של הנגיף גם מחוץ לסין. יו"ר ארגון הבריאות העולמי אמר כי "אם נצליח, נוכל למנוע משבר רציני, אך אם נפספס את ההזדמנות נוכל למצוא את עצמנו בבעיה אמיתית". בינתיים, מקווים המומחים לבריאות הציבור כי עם התחממות מזג האוויר בחצי הצפוני של כדור הארץ, התפשטות הנגיף תאט במידה מסוימת.
 
בצפון איטליה דווח אתמול על זינוק במניין הנדבקים מ-3 ל-19, רובם במחוז העשיר לומברדיה. שר הבריאות הודיע על ביטול הלימודים, העבודה, ואירועים ציבוריים המוניים אחרים מחשש להדבקה מהירה.
 
המקרה הראשון שאותר במדינה היה גבר בן 38 שבא במגע עם אדם שחזר מסין ללא תסמיני המחלה, הוא אושפז במצב קשה בבית החולים. אשתו של החולה, וחבר נוסף שלו, נבדקו ונמצאו חיוביים גם כן לנגיף. בין הנדבקים גם אנשי צוות רפואי: חמישה רופאים ואחיות. "במקומות אחרים בעולם הוכח שהבידוד עוזר במיוחד למניעת התפשטות הנגיף", הסביר בכיר במחוז הצפוני. "עם זאת, אסור לנו להיכנס לפאניקה".

 

דרום קוריאה נגיף קורונה וירוס חיטוי בעיר דגו  (צילום: EPA)
מחטאים את הרחובות בעיר דגו(צילום: EPA)

דרום קוריאה נגיף קורונה וירוס סיאול  (צילום: רויטרס)
מתמגנים בדרום קוריאה(צילום: רויטרס)

דרום קוריאה נגיף קורונה וירוס סיאול  (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)
גם בלבנון אותר חולה אחד בנגיף, ושני בני אדם נוספים הוכנסו לבידוד מחשש שנדבקו גם הם. באיראן עלה מניין החולים ל-13 בני אדם, ובעיר הקדושה קום צולמו התושבים שמגיעים להצביע בבחירות לפרלמנט עם מסכות רפואיות. הרשויות ביטלו את כל תפילות יום השישי בעיר.

 

גם בדרום קוריאה קיים חשש כבד להתפרצות הנגיף. 204 בני אדם נדבקו עד כה בקורונה, רובם בעיר דגו. הרשויות המקומיות סגרו את כל הקניונים, המסעדות ואזורי ההתקהלות בעיר, ורחובותיה, כמו גם בעיר הסמוכה צ'נגדו, ריקים מאדם. ראש העיר כינה את המצב המתדרדר מאז שחולה בקורונה הגיעה לטקס תפילה וככל הנראה הפיצה את הנגיף, "משבר חסר תקדים".


פורסם לראשונה 21/02/2020 22:38

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים