שתף קטע נבחר

העולם הזדעזע: בן 9 רוצה "סכין בלב" בגלל בריונות

בסרטון קשה לצפייה שפרסמה אם אוסטרלית נראה בנה, קוויידן, מייבב בבכי ומספר שהוא רוצה למות בגלל בריונות בבית הספר: "אני מקווה שאוכל לדקור את עצמי בלב". קמפיין למימון טיול לדיסנילנד השיג כבר פי 30 מהיעד המקורי, השחקן יו ג'קמן התרגש: "אתה חזק יותר משאתה נראה"

 

 

"אני מקווה שאוכל לדקור את עצמי בלב". כך אמר קוויידן באיילס בן ה-9 לאמו, אחרי עוד יום של בריונות והתעללות בבית הספר – מהן סבל רק בגלל העובדה שנולד עם אכונדרופלזיה, מחלה תורשתית הגורמת לגמדות.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

  

בסרטון שצילמה אמו ביום שלישי השבוע, נראה קוויידן בוכה במכונית לאחר שהסתיים יום הלימודים, ואומר שוב שוב שהוא רוצה לשים קץ לחייו. הסרטון זעזע רבים בעולם, והפך במהירות לוויראלי ברשתות החברתיות. בטוויטר צפו בו עד כה יותר מ-40 מיליון גולשים.

ילד אוסטרלי שסבל מבריונות זעזע את העולם ()
מייבב בבכי. מתוך הסרטון

ילד אוסטרלי שסבל מבריונות זעזע את העולם ()

"זה מה שבריונות עושה, ואני רוצה שאנשים ידעו עד כמה זה פוגע בנו כמשפחה", אומרת בסרטון יארה באיילס, אמו של קוויידן, בעוד בנה מייבב בבכי. בסרטון הוסיפה האם: "בדיוק אספתי את הבן שלי מבית הספר והייתי עדה לעוד מתקפת בריונות. צלצלתי למנהל, אני רוצה שאנשים ידעו – הורים, מחנכים, מורים – זו ההשפעה שיש לבריונות עלינו". היא הוסיפה שבנה רק "רוצה ללכת לבית הספר, לקבל חינוך ולעשות כיף".

 

במסיבת עיתונאים שערכה לאחר שהסרטון הפך לוויראלי, אמרה האם כי היא מקווה שהחוויה הקשה שעובר בנה תעורר תשומת לב לבעיית הבריונות ברחבי העולם. "הסיוט הנוראי ביותר עבור הורה זה לאבד את התינוק שלו, ועבורי זו המציאות כל יום", הוסיפה.

 

היא טענה כי בנה סובל מבריונות לא רק בגלל הלקות שלו, אלא גם בגלל מוצאו האבוריג'יני. "אנחנו מאבדים יותר מדי אנשים בגלל בריונות, בגלל אפליה, בגלל גזענות. יש כל-כך הרבה מרכיבים לבריונות", אמרה בדברים שצוטטו ב-BBC.

 

 

ילד אוסטרלי שסבל מבריונות זעזע את העולם (צילום: ustralian Broadcasting Corporation via AP)
סובל מבריונות גם בגלל מוצאו. קוויידן והוריו(צילום: ustralian Broadcasting Corporation via AP)

התיעוד הקשה עורר תגובות מרחבי העולם, בהן גם של כמה מפורסמים. השחקן האוסטרלי יו ג'קמן פנה לילד בסרטון שהעלה לרשת ואמר לו: "אתה חזק יותר משאתה שנראה, חבר". אריק טראמפ, בנו של הנשיא האמריקני דונלד טראמפ שהואשם לא פעם בבריונות רשת, צייץ בטוויטר - ואמר כי הסרטון "פשוט שובר לב".

 

הקומיקאי האמריקני בראד וויליאמס פתח באתר מימון ההמונים GoFundMe קמפיין למימון טיול עבור קוויידן לדיסנילנד בקליפורניה. היעד של הקמפיין היה במקור 10,000 דולר, אך לפי BBC כבר הושגו בו כ-300,000. קוויידן הוזמן גם להוביל היום במגרש את שחקני הרוגבי של אחת הקבוצות המקומיות בקווינסלנד, מדינת-המחוז שבה המשפחה מתגוררת.

 

במקרה שאדם בסביבתכם נמצא במשבר ועלול להיות אובדני, אל תהססו - עודדו אותו לפנות לעזרה מקצועית והדגישו את חשיבות פנייה זו. נסו לסייע לו לפנות לאנשי מקצוע בקהילה או לגורמי תמיכה ארציים כגון ער"ן בטלפון 1201 או באתר סה"ר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
"רק רוצה לעשות כיף". קוויידן בוכה ברכב
מומלצים