שתף קטע נבחר

בידוד ביתי במבחן: התעטשות ואצבע משולשת על פקחי משרד הבריאות | תיעוד

פקחי משרד הבריאות נשלחו לביתו של אדם ששב מתאילנד בעקבות תלונה על כך שהפר את צו הבידוד הביתי, והוא התעמת איתם והתעטש עליהם בכוונה. משרד הבריאות דורש מעורבות משטרתית ויגיש תלונה נגד האיש: "יש סכנה שידביק אחרים"

אדם ששב מתאילנד התעמת היום (א') עם פקחי משרד הבריאות שקיבלו תלונה על כך שהפר את צו הבידוד הביתי, כפי שמחייב הצו שהוציא המשרד. הוא התעטש עליהם בכוונה וקילל אותם. "אני שם עליכם *** יא בני *****. הנה אני בבית שלי, שם עליכם *** (מתעטש) יא מניאק, יא בני *****", הוא אמר לפקחים.

 

הפקח ביקש ממנו תעודת זהות, ואישה ששהתה בבית קראה לו: "למה אתה מדבר אליהם ככה?". הבחור ענה לה: "ככה, כי הם בני *****. תביאי לי ת.ז, הנה אני אתעטש עליו עוד פעם אחת". האישה פנתה לפקחים: "חבר'ה, זה לא לעניין שאתם באים אלינו ככה כאילו אנחנו מצורעים. דיי". הפקח פנה לאיש ואמר לו: "למה אתה מתנהג ככה? אתה מתנהג לא יפה, אנחנו נבחן את כל האפשרויות". האיש הגיב: "לכו ****** יא ******".

 

 

אדם ניסה לצאת מהבידוד בשיבא ()
האיש תקף וגידף פקחים של משרד הבריאות

בסרטון שהופץ ניתן לראות את פקחי משרד הבריאות מגיעים לביתו של האיש שגר במרכז הארץ, שאמור לשהות בבידוד בית לפי הנחיות משרד הבריאות לאחר ששב מתאילנד לארץ. ממשרד הבריאות נמסר: "בעוד שבמשרד הבריאות מנסים לאכוף את בידוד הבית זה היחס שהמפקחים מתמודדים עמו בשטח". עוד הוסיפו כי צריכה להיות מעורבות משטרתית הרבה יותר משמעותית באירוע בסדר גודל כזה.

 

ד"ר רוני ברקוביץ' מהאגף לפיקוח במשרד הבריאות אמר: "הגענו כי קיבלנו תלונה על אדם שמפר את הצו ולא נמצא בבית והלכנו לבדוק. הגענו אליו וזה היחס שקיבלנו, הוא קילל שם וירק וגידף. אנחנו נגיש עליו תלונה במשטרה. הוא היה בבית בזמן שהגענו אבל אנחנו לא יכולים לדעת אם הוא יצא לאחר מכן ויש סכנה שידביק אחרים".

אינפו גרפיקה הנחיות משרד הבריאות בידוד חולים נגיף הקורונה קורונה ב ישראל ()

משרד הבריאות התריע באחרונה כי הפרת צו בידוד בית עלולה להיגמר באישום פלילי שתוצאתו עד שבע שנות מאסר אם נעשה במזיד ועד שלוש שנות מאסר אם נעשה בהתרשלות. עד כה התקבלו עשרות תלונות על ישראלים שהפרו את צו בידוד הבית.

 

המשרד נתלה בסעיף 218 לחוק העונשין "מעשה העלול להפיץ מחלה" וכן הפרה של סעיף 287 "הפרת הוראה חוקית". משרד הבריאות ציין כי הוא רואה בציבור שנדרש לבידוד בית שותף מלא למניעת התפרצות נגיף הקורונה בישראל וקרא לאזרחים לדווח על מקרי הפרה של בידוד. "אנחנו משוכנעים שיגלו אחריות כלפי בני משפחתם, חבריהם, וכן כלפי אנשים חולים וחלשים בחברה ויצמצמו את הסיכון להדבקה".

 

מוקדם יותר פרסם המשרד הנחיות חדשות בעקבות התפשטות הקורונה, וקרא לישראלים שביקרו בשבועיים האחרונים בטייוואן, איטליה ואוסטרליה ופיתחו תסמיני מחלה – להיבדק לפי ההנחיות שפורסמו באתר המשרד. הנחיות הצטרפו להנחיות הקודמות של המשרד שלפיהן השבים מסין, הונג קונג, מקאו, סינגפור, תאילנד, דרום קוריאה ויפן נדרשים להישאר בבידוד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים