שתף קטע נבחר

צילום: שאול גולן

מבצע קורונה: החלה הטסת הקוריאנים מנתב"ג

בדיקת חום גוף ובלי דיוטי פרי: מטוס של חברת אל על החל להחזיר את אזרחי דרום קוריאה ששהו בישראל לארצם. הדיילים והדיילות הונחו לשבת במחלקת עסקים - במרחק ניכר מהתיירים. "אנחנו לא גיבורים, אכפת לנו"

 

 

בעקבות אפקט הקורונה - התיירים חוזרים לארצם: 222 אזרחי דרום קוריאה המריאו אחר הצהריים (יום ב') מנמל התעופה בן גוריון במטוס של חברת אל על לסיאול, ברקע הדיווחים שלפיהם עלה ל-30 מספר הצליינים שטיילו בישראל ונדבקו בנגיף הקורונה.

 

התפרצות הקורונה - סיקור נרחב ב-ynet

 

הטיסה הראשונה במסגרת מבצע החילוץ של תיירים מדרום קוריאה משטח ישראל נעשתה במסגרת בואינג 777. בשעה 22:00 בערב צפויה להמריא טיסת צ'רטר נוספת ועליה 220 תיירים. אחרי הטיסה השנייה יעמוד מספר התיירים הקוריאנים שנותרו בישראל על כ-380. בחברת התעופה הישראלית בוחנים אפשרות להוציא טיסות נוספות מחר.

 

בדיקות לקוריאנים אשר נמצאים בנתב
הבדיקות לתיירים הקוריאנים(צילום: שאול גולן)

בדיקות לקוריאנים אשר נמצאים בנתב
(צילום: שאול גולן)

בדיקות לקוריאנים אשר נמצאים בנתב
(צילום: שאול גולן)

כחלק מהבדיקות הביטחוניות לפני הטיסה לסיאול, נבדקו הנוסעים על ידי צוותים רפואיים. בין היתר נמדדו לנוסעים חום גוף וסממנים נוספים שיכולים להצביע על הידבקות בנגיף. הטיסה המריאה ללא שירות של צוותי האוויר שהכינו מראש אוכל ושתייה לרווחת הנוסעים.

 

יצוין כי התיירים הקוריאנים הועברו ישירות מאוהל הבדיקה למטוס באמצעות אוטובוסים, כך שלא התערבבו עם נוסעים אחרים בדיוטי פרי ובבידוק הביטחוני בשערי היציאה המוכרים.

 

רכבת אווירית לקוריאנים  אשר נמצאים בנתב
עולים לאוטובוס בדרך למטוס(צילום: מוטי קמחי)

רכבת אווירית לקוריאנים  אשר נמצאים בנתב
(צילום: מוטי קמחי)

רכבת אווירית לקוריאנים  אשר נמצאים בנתב
(צילום: רשות שדות התעופה)

הדיילים והדיילות הונחו לשבת במחלקת עסקים בקדמת המטוס, הרחק מהתיירים. מאחר שצוותי האוויר הישראלים לא אמורים לרדת מהמטוס גם בזמן התדלוק בסיאול בהמתנה שצפויה לארוך כשעתיים - הם לא יידרשו להיכנס לבידוד של שבועיים. לאחר הנחיתה בארץ יעבור המטוס חיטוי.

 

"מדהים ללמוד שמספר המתנדבים לבצע טיסות מאתגרות כאלה עלה באחוזים ניכרים על מספר אנשי הצוות הנדרש", כתבה דיילת של אל על בקבוצה פנימית. "אנחנו לא גיבורים, פשוט אכפת לנו".

 

מפה גרפיקה לוח זמנים ביקור תיירים דרום קוריאה ב ישראל נגיף קורונה ()

 

אינפו גרפיקה לוח זמנים ביקור תיירים דרום קוריאה ב ישראל נגיף קורונה ()

 

מבצע החילוץ החל בעקבות הנחיות של משרד הבריאות והרשויות בישראל, שהרחיבו את רשימת המדינות שמהן נאסרה כניסת תיירים לארץ. הרשימה כוללת את סין, הונג קונג, תאילנד, יפן, סינגפור ומקאו.

 

בסוף השבוע התברר כי לאחר ביקור קבוצת הצליינים מדרום קוריאה באתרי נצרות ברחבי הארץ נדבקו כאמור 30 מהם בנגיף לאחר שובם לקוריאה. הדבר גרם לכך שבתי מלון בישראל סירבו לקבלם ואתרי תיירות סגרו בפניהם את דלתותיהם, כך שמאות מהם נאלצו להעביר שעות ארוכות באולם הבידוק בחלקו המזרחי של טרמינל 3 בנתב"ג.

 

רשות שדות התעופה דאגה להביא לתיירים האומללים מזרנים ושמיכות לשעות הלילה, ואוכל ושתייה לשהייה הארוכה עד לטיסות שמחזירות אותם הביתה.  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שאול גולן
מודדים חום לנוסעים בדרך למטוס
צילום: שאול גולן
מומלצים