שתף קטע נבחר

חולון: התפרעות בגלל "קלפי קורונה", המשטרה הוזעקה

ועדת הבחירות הודיעה כי תושבים ניסו למנוע פתיחה של קלפי לשוהים בבידוד ליד משרד הרישוי, והזעיקה את המשטרה למקום. הקלפי נפתחה כמתוכנן

 

 

 

ועדת הבחירות הזעיקה הבוקר (שני) את המשטרה ל"קלפי קורונה" ליד משרד הרישוי בחולון, המיועדת למצביעים השוהים בבידוד ביתי, בעקבות התפרעות של תושבים שניסו למנוע את פתיחתה.

 

דקה אחר דקה | כל העדכונים בבלוג הבחירות של ynet

 

מנכ"לית ועדת הבחירות אורלי עדס אמרה ל-ynet כי למרות ההתפרעות - הקלפי נפתחה כרגיל בזכות ההתערבות של המשטרה. "יהיה שם שוטר במהלך היום ואני מניחה שלא יהיו יותר בעיות", אמרה עדס. במשטרה הכחישו את דבריה על ההתפרעות, וציינו כי מדובר במורים לנהיגה שהתלוננו על האוהלים שהפריעו להם.

 

ynet העביר הבוקר משדר מיוחד ממוקדי ההצבעה ברחבי הארץ. ב-19:00 בערב הצטרפו למשדר המרכזי ברגעי ההכרעה עם כל המדגמים, הפרשנויות, ועד לתוצאות האמת ותגובות המנצחים והמפסידים.

 

קלפיות מבודדות באשקלון  (צילום: אבי רוקח )
קלפיות מבודדות באשקלון (צילום: אבי רוקח )

 

- יש חשש שהמקרה יחזור על עצמו בקלפיות נוספות? 

"אנחנו מאוד מקווים שלא", השיבה עדס. "לכן גם בקרוב המקרים בחרנו מתחמים שהם יחסית מבודדים, כמו מתחם משרד הרישוי לשעבר בירושלים שאין בו פעילות. צריך לזכור שהיום גם יום שבתון, כך שהקמנו את הקלפיות באזורי תעשייה וכדומה, במטרה להרחיק הקלפיות הללו מהתושבים".

עדס נשאלה בנוסף על החשש מ"פייק ניוז" מצד גורמים פוליטיים שינסו לנצל את הבהלה מהנגיף ולהפיץ שמועות על חולי קורונה בקלפיות מסוימות, ואמרה כי היא חושבת ש"הסיטואציה הזו לא תהיה בהיקפים כל כך רחבים כפי שאנו נוטים לחשוב, אלא שתהיה במקומות מסוימים באופן ממוקד ואז יהיה יותר קל להשתלט עליהם".

 

קלפיות מבודדות באשקלון  (צילום: אבי רוקח )
(צילום: אבי רוקח )
 

 

עדס הזכירה את קיומו של הצוות המיוחד לטיפול בסוגיית הקורונה, שבו חברים נציגים מפרקליטות המדינה, משרד הבריאות, ועדת הבחירות של המשטרה ורשות האוכלוסין, כדי להתמודד עם שמועות מהסוג הזה ולהפריך אותן.

 

על המכתב שהופץ עם חתימתה המזויפת, לפיו מפלגת עוצמה יהודית החליטה לפרוש מהבחירות, ציינה עדס כי ועדת הבחירות שלחה הודעה לכל מזכירי ועדות הקלפי והדגישה כי הדבר לא נכון - ואין להוציא את פתקיו של איתמר בן גביר.

 

- איך אתם מתמודדים עם החשש שאחוז ההצבעה ירד? הציבור עייף מהתעמולה

כול להיות שהתעייפו מהסיטואציה הכל כך חריגה שבה אנו נמצאים, אבל אני עדיין חושבת שהציבור מבין שבסופו של דבר כן יש השפעה לבחירה שלנו, והשנה צריך לשים לזה קץ וכל אחד מאיתנו צריך לצאת ולהצביע", אמרה עדס. "אני חושבת, תחושת בטן, שלא ממש נרד מאחוזי ההצבעה באופן משמעותי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אבי רוקח
קלפי קורונה באשקלון
צילום: אבי רוקח
מומלצים