המסכות בפורים צוהלות, התחפושות ססגוניות וכולם רוצים להנציח את הילדים המאופרים והשמחים, וכמובן את ההשקעה בתחפושות היצירתיות, אם לצורך שיתוף ברשתות החברתיות ואם למען הדורות הבאים.
3 צפייה בגלריה
ילדה מחופשת
ילדה מחופשת
כוונו את המצלמה לרזולוציה הגבוהה ביותר
(צילום: shutterstock)
פעם לקחו את הילדים לצלם מקצועי ואיכות התמונות הייתה מובטחת, אבל היום מצלמות הסמארטפון שכולנו נושאים בכיסנו לא רק זמינות, אלא הפכו מזמן להיות כלי צילום רב-עוצמה, עם רזולוציות גבוהות, מבחר אפקטים ובעיקר נותנות תחושה שאנחנו צלמים מקצועיים. והאמת היא שלעתים זה מוצדק, כי אפשר להגיע באמצעותן לתוצאות מרהיבות שלפעמים גם מצלמה מקצועית לא משיגה. אבל גם כאן, השגת תוצאה משביעת רצון היא לא אוטומטית ויש משמעות לאופן שבו אתם מצלמים, לטריקים שאתם שולטים בהם ולמה שאתם יודעים לעשות בעזרת הטכנולוגיה. אז קבלו טיפים שווים שעובדים. טיפים שיעזרו לכם להוציא את התמונות המוצלחות ביותר בחג פורים, ובכלל, כשאתם או הילדים עומדים מול המצלמה.

לפני שמצלמים

הסמארטפון שלכם, ועדשת המצלמה באים במגע עם לכלוכי היום יום, מזון, ידיים שמנוניות ומה לא. כל תמונה שתצלמו עוברת דרך זכוכית העדשה לפיכך לפני הצילום נקו את העדשה בעזרת מטלית יבשה. המטלית לניקוי המשקפיים מצויינת למטרה זאת.
3 צפייה בגלריה
ילד מחופש
ילד מחופש
רצוי שמקור האור יהיה מאחור
(צילום: shutterstock)
בנוסף מומלץ לכוון את המצלמה לרזולוציה הגבוהה ביותר. הקובץ אמנם יהיה גדול יותר אבל הדבר יגרום לתמונה להיראות טוב גם בהדפסה לפורמטים גדולים. שטח האיחסון של המכשירים החדשים ושל שירותי הענן השונים הוא גדול ומאפשר שמירתם של קבצים גדולים. בזמן הצילום שמרו על יציבות היד האוחזת את המכשיר.

קומפוזיציה, תאורה ותוכן

הקדישו שתי שניות למחשבה מה אתם רוצים להכניס לתוך מסגרת הצילום. בכל מצלמת סמארטפון אפשר להפעיל את הגריד (קווי אורך ורוחב) המחלקים את התמונה לתשעה מלבנים. מיקום האובייקט על אחת מנקודות המפגש של הקווים ייצור דינמיקה בתמונה, ימשוך את תשומת הלב ויגרום לתמונה להיראות מעניינת יותר. שקלו להשתמש במסגרת שנמצאת בלוקיישן בו אתם מצלמים כמו ענפי עץ, שער כניסה וכו' כדי ליצור תחושת עומק.
החלק שעדיין חלש במצלמת הסמארטפון הוא הפלאש ושימוש בו בדרך כלל לא מחמיא לאובייקט. לפיכך מומלץ לחפש מקורות אור אחרים ואין טוב כמו האור הטבעי בחוץ. גם בו כדאי להשתמש בחוכמה כדי להימנע מתמונה מוארת מדי. אם זה בלתי אפשרי אפשר להסתפק בחלל פנימי מואר, בפלאשים חיצוניים או אפילו לבקש מחבר להפעיל את הסמארטפון שלו על מצב פנס להגברת התאורה. רצוי שמקור האור יהיה מאחור וקחו בחשבון שמשחקים של אור וצל עשויים להוסיף לצילום נופך אומנותי. הפלאש של המכשיר יכול להיות יעיל דווקא באור יום כדי לטפל בצל של האוביקט שלכם.

זום דיגיטלי לא תמיד יעיל

נכון, אין דבר יותר קל מלהשתמש בזום הדיגיטלי. צביטה של שתי אצבעות ואתם מתקרבים בקלות לאובייקט שנמצא מולכם. בניגוד לזום האופטי במצלמות הרגילות, השימוש בזום הדיגטלי יוסיף לרעש ולטשטוש התוצאה. אבל גם אתם כבר יודעים מניסיון שאם אתם רוצים תמונה טובה מקרוב - עדיף שתזיזו את עצמכם ותתקרבו לאובייקט.

פוקוס וחשיפה

מצלמות הסמארטפון כוללות זום אוטומטי ויפקסו את עצמן מול האובייקט, אולם אם אתם רוצים להחליט על מה יהיה הפוקוס בתמונה, הקדישו לכך עוד שנייה וחצי ולחצו פעם אחת על המסך במקום המבוקש. לאחר מכן תוכלו להמשיך וללחוץ על כפתור הצילום. אפשרות נוספת שקיימת במצלמות הסמארטפון היא המיקוד הסלקטיבי החי שמדגיש את האובייקט על ידי כך שהוא מניח את הפוקוס עליו וגורם לטשטוש הרקע.
3 צפייה בגלריה
מצלמת סמארטפון
מצלמת סמארטפון
אפשר לשפר את הצילומים באמצעות אפליקציות
(צילום: shutterstock)
לחיצה ממושכת על נקודה שתבחרו על פני המסך תפתח לכם אפשרות לכוון את סרגל החשיפה. שחקו עם הסרגל עד שתגיעו לתוצאה שתרצו מבחינת הפרטים, התאורה והאווירה בתמונה.

אפליקציות וגאדגטים

אם אתם חובבי גאדג'טים, תוכלו להתנפל על החנויות האונליין והאופליין ולרכוש עזרים שעשויים לתרום לאיכות התמונה: ממקלות סלפי שהופכים לחצובה, דרך שלטי רחוק אלחוטייתם שיאפשרו לכם להפעיל את המצלמה מרחוק, שלל עזרי תאורה ופלאשים חיצוניים, עדשות חיצוניות לחיבור למכשיר ועוד.

המשיכו להתאמן

גם אם הליצן הפרטי לא יצא לשביעות רצונכם, זה לא הרגע להתייאש. תוכלו לשפר את הצילומים בעזרת שימוש בהיצע הבלתי נגמר של יישומים לעריכת תמונה הנמצאים בחנויות האפליקציות. כאן תוכלו לחתוך ולשפר את התמונה עם או בלי שימוש בפילטרים. יישומים מומלצים: snapseed express,Afterlight‏, TouchRetouch , Adobe Lightroom ועוד.