שתף קטע נבחר

ישראל כץ באולפן ynet: לא תהיה רוטציה, אורלי לוי יכולה להיות שרת בריאות מצוינת

שר החוץ התייחס להרכבת הממשלה העתידית לאחר מה שמסתמן כניצחון גדול לליכוד: "יש כאן הכרעה ברורה - רק נתניהו. גנץ פספס את ההזדמנות שלו". ליברמן: "נעשה הכל כדי למנוע בחירות רביעיות"

 

 

שר החוץ ישראל כץ התארח הבוקר (יום שלישי) באולפן ynet לאחר ניצחון הליכוד והגדלת הפער מכחול לבן בבחירות לכנסת ה-23. כץ התייחס לקמפיין שסחף את הקהל במעוזי הליכוד ולמשא ומתן העתידי על הרכבת הממשלה, אם אכן תוטל על נתניהו.

 

"אנחנו עובדים בצורה מסודרת. נסיים את הספירה שהיא מאוד רגישה, כל מנדט יכול להשפיע. נתניהו יקבל את המנדט, ויחליט על האסטרטגיה, איך הוא מרכיב את הממשלה", אמר כץ. הוא התייחס לחלוקת תיקים אפשרית ולא פסל את חבירתה של מספר 2 בעבודה-גשר-מרצ, לממשלה ולתפקיד שרת הבריאות: "ברמה האישית אני מאוד מעריך אותה, היא יכולה להיות שרת בריאות מצוינת".

 

כץ הוסיף כי עניין הרוטציה ירד מהשולחן, ושכחול לבן הפסידה את ההזדמנות: "הרוטציה כבר לא על הפרק. היא הייתה על השולחן כשהיה תיקו בפעם הקודמת. לצערו של גנץ, הוא לא ניצל את זה. אמרתי באחד הראיונות שלי ישירות לגנץ "אתה לא תהיה ראש ממשלה יותר, כי סירבת להצעה בגלל הלחץ של החברים שלך. פעם אחת יש הזדמנות כזו. הפעם אין תיקו ויש הכרעה ברורה - רק נתניהו".

ישראל כץ באולפן ynet (צילום: חגי דקל)
ישראל כץ באולפן ynet(צילום: חגי דקל)
 

 

 

 

אתה רוצה לנהל את המו"מ?

"לא, אין לי איזו השתוקקות. הטילו עליי לעמוד בראש המטה בפריימריז, יצא טוב. בראש המטה לכנסת, גם יצא טוב. נתניהו יחליט איך הוא מנווט את זה".

 

יש סיכוי לממשלת אחדות?

"נתניהו יקבל את המנדט, הוא מחויב לכיוון ולשותפות אבל הכל יהיה מונח על השולחן. אין כאן הצהרה עם כותרת, אבל אין גם הצהרה הפוכה. הכל חייב להיות מונח על השולחן מכל הכיוונים. שמעתי את ליברמן אתמול, הוא ממהר להצהיר הצהרות, הוא גם כן לא מבין שהכללים השתנו. גם הוא קיבל מסר, גם הוא קיבל עונש".

 

ליברמן יכול למנוע מכם ממשלה

"הוא טלטל כבר 3 פעמים את המערכת הזאת ומה הוא הרוויח? כלום. כולנו כפופים לדעת הקהל בסוף. יש כאן אדם אחד שיכול להרכיב, ובסופו של דבר המערכת הציבורית הזאת היא שתקבע את הדברים. הציבור רוצה ממשלה שמתייצבת, מטפלת בתיקי החוץ, הביטחון והכלכלה. מי שלא הבין את המסר ייפגע מבחינה ציבורית-פוליטית. נחכה לתוצאות האמת כולל קולות חיילים. אני חושב שלנתניהו יהיו בסוף הרבה אפשרויות להרכיב ממשלה".

 


 


 

 


 

איזו ממשלה אתה רוצה לראות?

"אני רוצה לראות ממשלה עם קו לאומי אבל שמייצגת כמה שיותר מהציבור בישראל".

 

ממשלה שמייצגת כמה שיותר מהציבור, זה אומר שהיית רוצה לראות בתוכה גם כחול לבן?

"קודם כל יש מחויבות לשותפות שהלכו עם הליכוד ועמדו איתו יחד גם כדי למנוע הקמת ממשלת שמאל. ודאי שהמחויבות תישמר אבל לא שוללים אף אחד וגם לא צריך לשלול אף אחד".

 

היועמ"ש על הכוונת שלכם? הוא יפוטר?

"חד משמעית לא. לא אומר שחייבים להסכים על כל מה שעשה. אני מעריך אותו אבל הוא עשה טעויות, הגשת כתב האישום של נתניהו בוושינגטון תוך שעות, העיתוי ועוד דברים. זה קומם חלק מהציבור. אני מכיר אנשים שעברו מכחול לבן, עם הצבעה קבועה לשמאל במשך שנים, והצביעו ליכוד הפעם בגלל הדברים האלה".

 

 

ליברמן: "נעשה הכל כדי למנוע בחירות רביעיות"

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התייחס לתוצאות עד כה והדגיש כי עמדותיו נותרו בעינן. בשיחה עם ynet אמר ליברמן כי מפלגתו תעשה כל שביכולתה כדי למנוע מהציבור הישראלי מערכת בחירות נוספת.

 

"אנחנו נמתין לתוצאות סופיות. ביום חמישי בצהריים תתכנס סיעת ישראל ביתנו ושם נקבל את כל ההחלטות. כפי שהתחייבנו לבוחר, נעשה הכל כדי למנוע בחירות רביעיות ואנו מתכוונים להכריע לכאן או לכאן", הבהיר ליברמן.

 

הוא הוסיף כי הגוש הימין נותר חרדי למורת רוחו: "אין גוש ימין. יש גוש חרדי-משיחי. מפלגת הימין היחידה זו ישראל ביתנו. אנשים שהצביעו בעד גירוש יהודי מגוש קטיף , שמסרו את חברון, מי שישב עם ערפאת ואחמד טיבי, העביר את שטחי B ו-C לפסלטינים , לערפאת , לא יכול להיות חלק מהימין".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים