שתף קטע נבחר
צילום:  AFP, EPA

נלחמים בקורונה וחוסכים: כך תכינו חומר חיטוי לידיים - בבית

מגיפת הקורונה הביאה לפריחת תעשיית חומרי החיטוי לידיים. האם הם יעילים יותר מאשר שטיפה בסבון ובמים וגם - כך תכינו חומר חיטוי ממוצרים שנמצאים בבית

מנסים להימנע מלהידבק בקורונה: מכירות חומרי החיטוי לידיים מזנקים מאז תחילת מגיפת הקורונה ומחיריהם עולים בהתאם, ובמקומות מסוימים אף נרשמים חוסרים. וכל זאת מבלי לדעת במדויק אם חומרים אלו עשויים למנוע הדבקה.

 

רשת FOX12 האמריקנית ראיינה אחות ומומחית למחלות זיהומיות, שריל קולר, שהסבירה כי אפשר לייצר חומרי חיטוי כאלה בבית מהמוצרים שנמצאים אצלכם במטבח או בארון התרופות.

 

קולר הציעה מתכון שכולל אלוורה ותכשיר אלכוהול לשימוש ביתי - לא לשתייה! (חשוב לבדוק את אחוז האלכוהול בתכשיר, שכן המרכז לבקרת מחלות ממליץ על 60 אחוזים לפחות, אך 70 ומעלה יהרוג יותר חיידקים ווירוסים). ניתן להוסיף גם שמן אתרי כלשהו כדי לרענן את הניחוח.

 

התפרצות הקורונה - סיקור נרחב ב-ynet

 

כך תכינו את חומר החיטוי:

מערבבים שני שליש כוס אלכוהול עם שליש כוס אלוורה, ואז מוסיפים 8-10 טיפות מהשמן. מערבבים את הכל והחומר מוכן.

 

קולר הסבירה כי צריך להשתמש בתכשיר החיטוי בכל זמן נתון במהלך אינטראקציה עם אנשים. "מדובר בתהליך מתמשך, אם תצליחו להימנע מלהידבק בווירוסים למיניהם, מערכת החיסון שלכם תתחזק. בכל מקרה, המניעה הכי טובה היא שימוש "בשכל הישר", אם מישהו משתעל ומתעטש, פשוט תתרחקו מהמקום".

 

היא מסכמת ואומרת כי תכשיר חיטוי הידיים אמנם מועיל, אך שטיפת ידיים היא תמיד ההגנה הטובה ביותר. "שימוש בסבון מספיק הוא מספיק כדי להשיג הגנה טובה מפני מחלות".

 

השיטה היעילה להיפטר מווירוסים. שטיפת ידיים (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
השיטה היעילה להיפטר מווירוסים. שטיפת ידיים(צילום: shutterstock)

 

שטיפת ידיים גם נגד שפעת

הנחיות אלה מצטרפות למסקנות של חוקרים מאוניברסיטת קיוטו שמצאו כי שטיפת ידיים יעילה יותר מתכשירי חיטוי למיניהם, לפחות נגד וירוסי שפעת. הממצאים פורסמו לפני כמה חודשים בכתב העת mSphere. מחקר נוסף שפורסם אשתקד על ידי אוניברסיטת גלזגו, מצא כי שטיפת ידיים בשישה שלבים, יעילה הרבה יותר מרחיצת ידיים רגילה של 3 שלבים שכוללת מריחת, סבון, שטיפתו מהידיים וסגירת הברז.

  

וכך מתבצעת רחיצת הידיים בששת השלבים:

שלב הכנה: פתיחת הברז, הרטבת הידיים ומריחת הסבון

 

שלב 1: מריחת הסבון מכף יד לכף יד.

שלב 2: יד ימין מקרצפת על גבי גב כף יד שמאל.

שלב 3: קרצוף אצבעות לאצבעות

שלב 4: גב האצבעות רוחצות על פני כל כף יד.

שלב 5: תנועות סיבוביות של האגודל על פני כף היד השניה.

שלב 6: תנועות סיבוביות של כף יד על כף יד.

שלב סופי: ניגוב הידיים ובאמצעות המגבון סגירת הברז.

 

הנחיות רחיצת הידיים שמות דגש גם על סגירת הברז, המזוהם כשלעצמו. ולכן, סגירתו צריכה להיעשות באמצעות המרפק במקומות בהם קיימת ידית ארוכה לברז (כמו בבתי חולים ומרפאות), או באמצעות המגבון איתו ניגבתם את הידיים, רגע לפני השלכתו לפח האשפה.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
מה יעיל לשטיפת ידיים
צילום: shutterstock
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים