13 שנה לאחר שהפסיקו את פעילותם, חברי להקת ג'נסיס - פיל קולינס, מייק ראת'רפורד וטוני בנקס - יתאחדו וייצאו לסיבוב הופעות, כך הכריזו הבוקר (ד'). השלושה התארחו בתוכנית הבוקר של זואי בל ברדיו 2 של ה-BBC, שם אישרו את הדברים. השלישייה כבר התאחדה ב-2007 להופעה, וכמו אז - גם הפעם סולן ההרכב המקורי, פיטר גבריאל, לא צפוי להצטרף.
בעמוד האינסטגרם של ההרכב פורסמה הצהרה בה נאמר: "ג'נסיס נרגשת להודיע שטוני בנקס, פיל קולינס ומייק ראת'רפורד חוזרים להופיע באנגליה בסוף 2020", לצד תאריכי ההופעות והודעה כי פתיחת הכרטיסים תיפתח ביום שישי הקרוב.
2 צפייה בגלריה
ג'נסיס
ג'נסיס
ג'נסיס
(צילום: EPA)
השמועות על הקאמבק החלו לצוף בינואר האחרון, כשהשלושה נצפו יחד במשחק כדורסל בניו יורק. אך רק אתמול אתר "הסאן" הפך את הדיווחים לממשיים, כשהודיע שההרכב עתיד להכריז על סיבוב הופעות באנגליה בנובמבר הקרוב. במקביל, פרסמה הלהקה טיזר ברשתות: תמונה של קולינס, ראת'רפורד ובנקס, לצד הכיתוב - "ואז הם נותרו שלושה", בדומה לשם אלבומה הראשון של ג'נסיס כשלישייה.
קולינס, הסובל מנזק עצבי שמקשה עליו ללכת ולתופף, סיפר בריאיון ל"רולינג סטון" באוגוסט 2018 כי הוא פתוח לרעיון של איחוד, אם בנו ניקולס - אז בן 17 - יהיה המתופף. "לא הייתי אומר שלא קיימת האפשרות שג'נסיס תתאחד. אני, מייק וטוני עדיין די קרובים", אמר והוסיף: "אני לא יכול לדמיין איך זה יהיה לא לנגן בתופים, אבל הכל אפשרי... עוד לא אמרתי להם ממש משהו, אבל כן ציינתי בשקט בפני טוני שאם נעשה משהו - זה יהיה כשניק על התופים". ניקולס כבר תופף בעבר בהופעותיו של אביו, במהלך סיבוב ההופעות !Not Dead Yet.
2 צפייה בגלריה
ג'נסיס
ג'נסיס
ג'נסיס
(צילום: Dennis Stone/Express/GettyimagesIL)
ג'נסיס הוקמה ב-1967 על ידי ראת'רפורד, בנקס, סטיב האקט, אנתוני פיליפס ופיטר גבריאל. קולינס הצטרף כמתופף ב-1970. הלהקה מכרה יותר מ-130 מיליון אלבומים במהלך שנות ה-70 וה-80, וזאת למרות עזיבתו של גבריאל ב-1975. הגלגול השני של ההרכב - גבריאל, ראת'רפורד ובנקס - התפרק לראשונה ב-1996, בעקבות החלטתו של קולינס להתמקד בקריירת הסולו שלו. כעשור לאחר מכן, ב-2007, השלושה התאחדו להופעה לרגל 40 שנה להקמת הלהקה.