שתף קטע נבחר

חשד למקרי קורונה באזור בית לחם: בתי ספר וכנסיית המולד נסגרים

משרד הבריאות הפלסטיני מאשר שהוא בודק כמה אנשים מחשש שנדבקו בקורונה במלון בבית ג'אלא ליד בית לחם. בנוסף הוחלט על צעדי מניעה נוספים ובכללם הקפאת כניסת תיירים לשטחי הרשות וסגירת כל מוסדות החינוך, המסגדים והכנסיות במחוז בית לחם למשך שבועיים

משרד הבריאות הפלסטיני מסר הבוקר (יום ה') כי הוא בודק כמה אנשים מחשש שנדבקו בווירוס הקורונה במלון בבית ג'אלא ליד בית לחם. בעקבות המידע, נסגרו כל מוסדות החינוך, המסגדים והכנסיות בבית לחם למשך שבועיים. כנסיית המולד תיסגר מ-16:00 אחר הצהריים.  

 

בהודעה רשמית מטעם המשרד נמסר כי נערכות הבדיקות הנדרשות וממתינים לתוצאות, שיפורסמו בפני הציבור במהרה. במשרד קראו לציבור לעקוב אחר ההנחיות ולשמור על איפוק. ברשות הפלסטינית קראו לאנשי הדת שלא לערוך דרשות בתפילת יום שישי המרכזיות. מבוגרים ואנשים שלא חשים בטוב התבקשו להימנע מלהגיע לתפילה במסגדים.

חשד למקרי קורונה ברשות הפלסטינית ()
אזור המלון בבית ג'אלא
חשד למקרי קורונה ברשות הפלסטינית ()
המשטרה הפלסטינית באזור המלון

 חשד למקרי קורונה ברשות הפלסטינית ()
חשד למקרי קורונה במלון הפלסטיני
 

באתר העיתון הפלסטיני "אל-קודס", נכתב כי מדובר במלון "אנג'ל" בבית ג'אלא, וככל הנראה תיירים מדרום קוריאה הם שנדבקו. עובדי המלון נשלחו לבידוד, ובית ספר שממוקם בסמוך פונה.

 

ברקע החשד להידבקות בשטחי הרשות, פרסם משרד הבריאות הפלסטיני כמה הנחיות חדשות: מלון "אנג'ל" יהפוך למרכז בידוד לנבדקים ובמקביל תוקפא כניסת תיירים לשטחי הרשות הפלסטינית. במקביל, במחוז בית לחם תופעל תוכנית חירום שבמסגרתה ייסגרו כל מוסדות החינוך למשך שבועיים, כמו גם המסגדים והכנסיות. כמו כן יידחו למשך יותר משבועיים אירועי תרבות, כנסים ומשחקי ספורט.

 

בחודש שעבר דווח כי קבוצת התיירים מדרום קוריאה, שחבריה נדבקו בנגיף הקורונה, ביקרו גם בשטחי הרשות הפלסטינית. בעקבות זאת, ראש הממשלה הפלסטיני, מוחמד אשתייה, הוציא צו סגירה לכל המסעדות והמתקנים שידוע כי פקדו במהלך ביקורם. הקבוצה ביקרה בין היתר בשכם, יריחו, בית לחם וחברון. ברשות הפלסטינית הזהירו כי בעלי העסקים שלא יצייתו לצו הסגירה או שיסתירו מידע, ייענשו.

 

ביריחו הבעירו תושבים צמיגים בחודש שעבר מחשש שהנגיף יתפשט ברשות. גם בעזה התקיימו הפגנות אלימות במחאה על פינוי בית חולים לצורך הכנתו לבידוד עבור אנשים החשודים כנשאים של הנגיף. כמה פלסטינים שבו בחודש שעבר לרצועת עזה ממדינות הנגועות בנגיף הקורונה במזרח הרחוק, ואלו הושמו בבידוד במתחם שהוקם בפיקוח נציג ארגון הבריאות העולמי בעזה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים