שתף קטע נבחר

צילום: שאול גולן

בשל הוראות משרד הבריאות: לופטהנזה וחברות תעופה אירופיות עוצרות את הטיסות לישראל

חברת התעופה הגרמנית הודיעה כי היא עוצרת את כל טיסותיה לנמלי התעופה בן גוריון ורמון - החל מיום ראשון הקרוב. הסיבה: חוסר כדאיות כלכלית. "סוויס" ו"אוסטריאן איירליינס" הודיעו גם הן על נקיטת הצעד הדרמטי - ו"אייר פראנס" ביטלה שש טיסות בקו ת"א-פריז

 

מטוסים לופטהנזה (צילום: shutterstock)
מבטלת את כל טיסותיה לישראל. לופטהנזה(צילום: shutterstock)

ענקית התעופה הגרמנית לופטהנזה, הנחשבת לחברה הגדולה ביותר באירופה שבבעלותה גם החברות "סוויס" ואוסטריאן איירליינס", הודיעה אחר הצהריים (חמישי) על ביטול זמני של טיסותיה לישראל בעקבות הוראות משרד הבריאות שהכניס אתמול את גרמניה, צרפת, שוויץ, אוסטריה וספרד לרשימת "מדינות הקורונה".

 

חברת התעופה הצרפתית אייר פראנס הודיעה גם היא על ביטול שש טיסות בקו תל אביב-פריז. שלוש טיסות בכל כיוון - הלילה ומחר. כמו כן, הודיעה לופטהנזה על ביטול כ-7,100 טיסות פנים-אירופיות במרץ - החל מהיום. 

  

לופטהנזה מפעילה מדי שבוע 32 טיסות מערים בגרמניה, כגון מינכן ופרנקפורט - לנתב"ג. היא מפעילה גם שלוש טיסות לנמל התעופה רמון מפרנקפורט. חברת התעופה הגרמנית הודיעה כי היא עוצרת את כל טיסותיה לנמלי התעופה בן גוריון ורמון בשל התפשטות הנגיף - החל מיום ראשון הקרוב. "סוויס" ו"אוסטריאן איירליינס" הודיעו גם הן על נקיטת הצעד הדרמטי - ו"אייר פראנס" ביטלה שש טיסות בקו ת"א-פריז

 

חברת התעופה השוויצרית "סוויס" מפעילה מדי שבוע 14 טיסות לציריך, וחברת התעופה האוסטרית מפעילה 20 טיסות שבועיות לווינה. מוקדם יותר הודיעה חברת התעופה הצרפתית אייר פרנס על ביטול 6 טיסות בקו פריז- תל אביב, שלוש טיסות בכל כיוון, כתוצאה מהכנסת צרפת לרשימת המדינות. בחברת התעופה הצרפתית אמרו ל-ynet כי לפי שעה מדובר בביטול נקודתי ובחברה בוחנים את השפעת הוראות משרד הבריאות על הקו לישראל.

 

 ההנחיות החדשות שינו לכם את החיים? יש לכם סיפור מעניין שקשור לקורונה? כתבו לנו במייל האדום

 

 

בתוך כך, רשות שדות התעופה עדכנה את התחזית לשנת 2020, והודיעה כי במקום 25.5 מיליון נוסעים תרד ל-24 מיליון נוסעים. ברשות בוחנים שורה של צעדים כדי לצמצם בהוצאות התפעול, בקורסים ובגיוס עובדים, ובתחילת השבוע הבא תיפגש ההנהלה עם ועדי העובדים לדיונים על המשך העסקתם של עובדים זמניים והוצאתם לחופשה על-מנת לשמור על איתנות פיננסית.

 

בסוף השבוע שעבר הודיע חברת הלואו-קוסט איזיג'ט כי טיסות מאיטליה לא יבוטלו, אך יהיו זמינות לישראלים בלבד. רק בעלי אזרחות ישראלית או תושבי ישראל יורשו לטוס בטיסות החברה ממילאנו, ונציה ונאפולי לת"א עד להודעה חדשה. איזיג'ט הודיעה לנוסעים כי תספק להם מלון ומזון לפי הצורך.

 

כמו כן, ענקית הלואו-קוסט ריינאייר, הודיעה כי היא משעה ארבעה קווים בין איטליה לישראל, בין 12 במרץ ל-4 באפריל: מילאנו, בולוניה ורומא לנתב"ג, ומילאנו-רמון – עד שתקבל הודעה מממשלת ישראל שהאיסור על נוסעים מאיטליה יוסר, "איסור שאנו חושבים שאינו מוצדק", נכתב בהודעה. נוסעים שהזמינו טיסות לתאריכים אלה, קיבלו הודעה כי הם יכולים לשנות את מועד הטיסה או לקבל החזר מלא.

 

ההנחיות החדשות של משרד הבריאות פוגעות כמובן גם בחברות התעופה הישראליות, שנקלעו מאז התפשטות הנגיף למשבר כלכלי חמור. חברת התעופה אל על, שנאלצה לבטל זמנית את טיסותיה לסין, תאילנד, הונג קונג ואיטליה ולבצע שינויים מסחריים בטיסות ליעדים אחרים באירופה בעקבות ביקוש נמוך לכרטיסים - צפויה לספוג ירידה בהכנסות בסך של עשרות מיליוני שקלים. אתמול הודיעה החברה שהחלה בתהליך לביצוע התייעלות בחברה שתכלול פיטורים של כאלף עובדים, מתוך כ-6000 עובדי החברה, במקביל להפחתת שכר לבכירים ועצירת קליטת עובדים חדשים לחברה.

 

תיירים סינים מסכה פנים ב רומא איטליה נגיף וירוס קורונה סין (צילום: AP)
תיירים ברומא(צילום: AP)

 

חברת התעופה הישראלית אל על הודיעה ב-27 בפברואר על ביטול כל הטיסות לאיטליה החל מ-28 בפברואר ועד 14 במרץ כולל בטיסות סאן דור, חברת הבת שלה. 

 

21 צליינים ששהו בישראל שבו ליוון ואובחנו כנשאים

מוקדם יותר עדכן משרד הבריאות כי צליינים מיוון ששהו בישראל וברשות הפלסטינית אובחנו כנשאי קורונה. במשרד הבריאות היווני אמרו כי מדובר בקבוצה שמנתה 21 תיירים. בכך עלה מספר המקרים במדינה ל-31.

 

יוון קורונה נגיף וירוס תיירים אתונה (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

 

לפי הודעת המשרד, "דווח על תיירים מיוון ששהו בישראל וברשות הפלסטינית בין 19 ל-27 בפברואר ולאחר חזרתם ליוון חלו ונמצא כי הם חיוביים לנגיף קורונה. אנו עורכים חקירה אפידמיולוגית בשיתוף הרשות הפלסטינית והמידע הרלוונטי יועברו לציבור בהקדם".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים